معاون توسعه و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان:

کی روش دیگر مشکلی مالیاتی ندارد

وزیر ورزش و جوانان گفت: تعداد ۳ هزار و ۷۰۰ پروژه ورزشی در کشور به صورت نیمه تمام وجود دارد که تا ۱۸ سال آینده امکان بهره داری آنها وجود ندارد.
کد خبر: ۷۹۵۶۹۹
۳۷۰۰ پروژه ورزشی در کشور نیمه تمام مانده است

محمود گودرزی شامگاه پنج شنبه در جمع مسئولان و متولیان ورزش استان خراسان رضوی بیان کرد: تعداد ۳ هزار و ۷۰۰ پروژه با پیشرفت های فیزیکی از ۱۰ الی ۹۰ درصد در کشور نیمه تمام مانده که به دلیل کمبود اعتبارات و منابع مالی عملیات احداث آن ها متوقف شده است.

وی اعتبارت عمرانی وزارت ورزش و جوانان را سال گذشته دو هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: ۳۵۰ پروژه نیمه تمام ورزشی تا پایان سال گذشته تکمیل و به بهره برداری رسید.

گودرزی افزود: با وجود وضعیت بد اقتصادی و در حالی که اغلب وزارتخانه ها کمتر از ۵۰ درصد اعتبارات عمرانی را دریافت کردند اما اعتبارات وزارت ورزش و جوانان به طور کامل و صد در صد اختصاص پیدا کرد.

وزیر ورزش گفت: طرح های عمرانی که دو سال گذشته شروع به ساخت و ساز کرده اند و قرار بوده طی سه سال به اتمام برسد، با توجه به شرایط تورمی و خالی بودن خزانه دولت این طرح ها تا ۱۸ سال آینده نیز به ثمر نمی رسد.

گودرزی افزود: زمانی که من این وزارتخانه را تحویل گرفتم ۳ هزار و ۸۷۰ پروژه عمرانی ناتمام در کشور وجود داشت که به جهت وضعیت نامناسب اقتصادی متوقف شده اند.

وی اظهارکرد: با توجه به شرایط اقتصادی انتظار داشتیم که در سال گذشته ۱۲۰ پروژه عمرانی وزارت ورزش و جوانان افتتاح شود که خوشبختانه توانستیم تا این مدت زمان ۳۵۰ پروژه را به اتمام رسانیم.

در شرایط فعلی ورزش اولویت کمتری دارد

وی با اشاره به اینکه اولویت های دولت در شرایط بحران اقتصادی متفاوت با شرایط غیر بحرانی است، افزود: در شرایط بحرانی اولویت های اصلی دولت تامین امنیت، افزایش توان و قدرت نظامی، تغذیه عمومی، بهداشت و آموزش است و در چنین شرایطی ورزش در اولویت های پایین تر قرار می گیرد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: این نکته صحیح است که ورزش می تواند بسیاری از مشکلات جسمی و روانی را مرتفع کرده و سلامت نفس را تامین کند اما در شرایطی که دولت به دنبال کنترل تورم و رکود در جامعه است ورزش در اولویت های پایین تری قرار می گیرد.

گودرزی تاکید کرد: در صورتی که در پایان تیرماه جاری توافق و تعاملی در عرصه بین الملل در زمینه مذاکرات هسته ای و حذف تحریم ها صورت گیرد از اواخر سال جاری به صورت تدریجی شاهد رفع شدن مشکلات خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تاکنون در خصوص پروژه های عمرانی آمایش سرزمینی مناسبی صورت نگرفته است، ابراز کرد: چرا باید در شهری که ۲۵ هزار نفر جمعیت دارد ورزشگاهی ۳۵ هزار نفره در نظر گرفت و آیا استادیوم ها نیاز به این همه جایگاه تماشاچی دارند یا نیاز به راهی برای تشویق مردم به ورزش کردن؟

وزیر ورزش و جوانان اعتبارات جاری این وزارتخانه را حدود ۱۵۰ میلیارد تومان دانست و افزود: دولت دهم تعهدی به اهدای سکه های طلا به قهرمانان مدال آور داشت که این تعهد را در دوره اجرایی خود عملیاتی نکرد و ورزشکاران نیز در دولت یازدهم به دنبال مطالبات خود به راه افتاده اند و ۶۰ میلیارد تومان بدهی دولت در این زمینه است.

ادغام سازمان ملی جوانان و تربیت بدنی اشتباه بود

گودرزی همچنین با بیان اینکه طرح ادغام تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان اقدام ناصحیحی بود بیان کرد: به همین منظور طرج تفکیک امور جوانان از بخش ورزش در این وزارتخانه در دولت در دست پیگیری است.

وی وظایف این دو سازمان را با یکدیگر در تناقض دانست و افزود: تفکیک این دو سازمان به عنوان یکی از موضوعات مورد بحث و جدی اینجانب از زمان تصدی پست وزارت بوده است.

وزیر دولت یازدهم اظهار کرد: برای دستیابی به این هدف طرح تفکیک در شورای عالی جوانان کشور مطرح و لایحه آن نوشته شده که پس از تصویب در هیئت دولت برای بررسی و تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.

واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی

وزیر ورزش و جوانان همچنین از واگذاری اماکن ورزشی به عنوان اقدامی کارآمد برای کمک به حل مشکلات هیئت های ورزشی خبر داد.

گودرزی اظهار کرد: ماده ۸۸ و واگذاری اماکن ورزشی از محل درآمدهای این قانون در وزارت ورزش و جوانان در دست بررسی است و با تصویب و اجرای این ماده مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال از درآمدهای مشمول این ماده از اماکن ورزشی به دولت برمی گردد.

با نظام سکه پرانی مخالفم

وی با تاکید بر اینکه با نظام سکه پرانی به سبک قجر مخالفم، افزود: در زمان قاجار و دوره های گذشته به ورزشکارانی که قهرمانی هایی را داشتند سکه های طلای فراوانی هدیه می دادند که این فرهنگ آرام آرام به یک رفتار ضد اخلاقی تبدیل شد.

گودرزی گفت: برخی از مسئولان و دست اندرکاران در دولت قبلی مقادیر زیادی سکه به عنوان پاداش به ورزشکاران اعطا کرده یا قول پرداخت آن را داده بودند که تنها ۳۵۰ میلیارد ریال بابت این بدهی ها مربوط به سه سال قبل پرداخت کردیم.

وی افزود: برخی دوستان در داخل کشور که در آشفته بازار وجود تحریم ها درآمدهای کلان کسب کردند، نظیر دشمنان در خارج به طرق مختلف تلاش می کنند که تحریم ها کاهش نیابد و برای آنکه مردم با آنان برخورد نکنند به عنوان دوست انتقادات خود را مطرح می کنند.

وزیر ورزش و جوانان همچنین یادآور شد در حال حاضر هر سبکی از رشته های رزمی به دنبال تشکیل فدراسیونی برای خود هستند که این سبک های رزمی نیز مصیبتی برای کشور شده است.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها