انگیزه‌های متفاوت ملی‌پوشان در رقابت‌های انتخابی تیم ملی

نفس بوکسورها در شهرکرد چاق می‌شود

رقابت‌های انتخابی تیم ملی بوکس با سرمربی اوکراینی تیم ملی حال و هوای تازه‌ای به بوکس ایران داد. اکنون بوکسورهای زیادی می‌خواهند خودشان را مقابل چشمان سرمربی خارجی نشان دهند، همان‌گونه که اکبر احدی، مربی تیم ملی بوکس هم در رقابت‌های انتخابی روی این نکته تاکید دارد که چهره‌های جوانی در این مسابقه‌ها درخشیدند.
کد خبر: ۷۹۵۳۹۶
نفس بوکسورها در شهرکرد چاق می‌شود

مسابقات بوکس انتخابی تیم ملی برای معرفی نفرات به اردوی این تیم برگزار شد. این رقابت‌ها پس از رایزنی‌های مسئولان فدراسیون سرانجام با حضور ولادیمیر وینکو، سرمربی اوکراینی تیم ملی بوکس در انتخابی روزهای دوم و سوم برگزار شد. او از نزدیک رقابت ملی‌پوشان را نظارت کرد و بنا به گفته احدی از سطح رقابت‌ها رضایت داشت.

خیلی‌ها در حاشیه برگزاری رقابت‌های انتخابی از خود می‌پرسیدند این مربی اوکراینی کیست و چگونه می‌خواهد بوکس ایران را در مقطع کنونی دگرگون کند؟ فدراسیون بوکس اما در پاسخ به پرسش‌ها و ابهام‌های به وجود آمده اعلام کرده است: ولادیمیر یکی از چهار مربی اصلی تیم ملی اوکراین بوده که تحت نظر فدراسیون قرار داشته است. با توجه به تجربه خوب این مربی و سابقه کارش در المپیک قرار است به طور آزمایشی و به مدت سه ماه از او به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان استفاده شود. تعلیم مربیان استان‌ها نیز در برنامه کاری این مربی قرار دارد که در زمان بیکاری تیم ملی انجام می‌شود.

اما پیش از حضور وینکو، دو مربی ایرانی به نام‌های احدی و استکی بر کار ملی‌پوشان نظارت داشتند که فدراسیون می‌خواهد آنها را در کنار سرمربی اوکراینی حفظ کند. اکبر احدی یکی از مربیانی است که دوست دارد در کنار مرد اوکراینی برای بوکس ایران انجام وظیفه کند. او می‌گوید: هدف ما خدمت به بوکس ایران است. وقتی سرمربی تازه وارد از بوکسورهای ما راضی است یعنی کارها در گذشته بخوبی انجام شده است. اظهار رضایت وینکو از مسابقه‌های انتخابی بوکس برای همه اعضای فدراسیون جالب توجه بود. او با اذعان به این‌که فکر نمی‌کرد سطح فنی بوکس ایران تا این اندازه بالا باشد، گفت باید برای تیم ملی برنامه‌ریزی مناسبی انجام دهد.

وینکو مسابقه‌های روز اول را به خاطر دیرکرد در ورود به ایران از دست داد. همچنین تعدادی از بوکسورهای آسیب‌دیده ایران در رقابت‌های انتخابی حضور نداشتند که وینکو بعد از دیدن شرایط این دو گروه باید تمرینات تیم ملی را آغاز کند هر چند حضور سه ماهه او برای کارهای بنیادی در بوکس کم است اما سرمربی اوکراینی تیم ملی برنامه‌هایش را خیلی زودتر از حد تصور آغاز کرده است.از طرفی گفته می‌شود قرارداد او برای مدت شش ماه تنظیم شده است و عملکرد سه‌ماهه وینکو در سرنوشت کار این مربی در ایران اهمیت دارد.

در برنامه‌های او بازدید از امکانات بوکس در استان چهارمحال و بختیاری گنجانده شده و قرار است تیم ملی را آنجا تمرین دهد. مرد اوکراینی می‌خواهد ملی‌پوشان را به شهرکرد، مرتفع‌ترین شهر و بام ایران ببرد تا تمرینات سنگین خود را همان جا آغاز کند. او با تمرین در ارتفاع نفس ملی‌پوشان را چاق می‌کند. از این‌رو در صورت تائید وینکو، نخستین مرحله اردوی تیم ملی بوکس با کادر فنی جدید در استان چهار محال و بختیاری برگزار می‌شود.

احدی درباره گروهی از ملی‌پوشان غایب که هنوز در حضور وینکو رویت نشده‌اند، می‌گوید: احسان روزبهانی، جاسم دلاوری، علی مظاهری و... به دلیل مصدومیت در انتخابی‌ها حضور نداشتند که آنها باید پس از حضور در اردوها مورد ارزیابی سرمربی تیم ملی قرار بگیرند.

با آن‌که خیلی‌ها اعتقاد دارند علی مظاهری به خاطر مصدومیت نمی‌تواند در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور یابد اما این بوکسور ملی پوش با اسناد و مدارک پزشکی خود در محل برگزاری رقابت‌های انتخابی حاضر شد. او بوکسوری است که نمی‌توان بسادگی از کنار نامش گذشت با این حال مظاهری در خبری که روی سایت فدراسیون بوکس قرار گرفت با اعلام این‌که به علت آسیب‌دیدگی مدت‌ها از تمرینات دور بود و بتازگی تمرینات سبک را شروع کرده است، گفت نمی‌تواند در رقابت‌های انتخابی شرکت کند. در این خبر از قول مظاهری آمده به دستور پزشک از یک هفته دیگر تمرینات پرفشار و جدی را شروع می‌کند تا هرچه زودتر به مرز آمادگی برسد.

در غیاب بزرگانی مانند مظاهری که ممکن است ادامه‌دار باشد، مربی تیم ملی می‌گوید: بعد از نشست کمیته فنی، 22 بوکسور به اردوی تیم ملی دعوت شدند و اگر شرایط فراهم شود شاید زودتر از 26 اردیبهشت اردوهای تیم ملی بوکس آغاز شود. دعوت از نفرات به بودجه فدراسیون هم بستگی دارد. وقتی نمی‌توانیم حداقل امکانات را برای ملی‌پوشان فراهم کنیم باید طوری نفرات را به اردو بیاوریم که از نظر تغذیه و اسکان مشکلی برای آنها به وجود نیاید. تمرینات تیم ملی دو ماه ادامه دارد و باید شرایط بوکسورها در اردو مناسب باشد. تیم ایران خود را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا که تیر امسال به میزبانی تایلند برگزار می‌شود، آماده می‌کند.

احدی با ارزیابی مثبت از سطح فنی رقابت‌های انتخابی می‌گوید: در این رقابت‌ها بوکسورهایی که مجوز حضور در اردوها را نداشتند بسیار قدرتمند ظاهر شدند و اهالی فدراسیون را شگفت‌زده کردند. قرار است کمیته فنی علاوه بر نفرات اول هر وزن، 10 الی 12 بوکسور که از لحاظ فنی عملکرد قابل قبولی داشتند را به اردوی تیم ملی دعوت کند.

روزبهانی در مسابقه تثبیت المپیک

احسان روزبهانی، بوکسور المپیکی ایران ماه آینده باید در رقابت‌هایی برای حفظ کمربند طلایی و تثبیت سهمیه المپیک روی رینگ حاضر شود. این رقابت‌ها از حیث نتیجه تاثیری به حال روزبهانی ندارد اما ملاک اصلی آن حضور روی رینگ مسابقه‌هاست. این روزها بوکسور المپیکی ایران تمرینات فشرده‌ای دارد و می‌خواهد با آمادگی مناسب در رقابت‌های حفظ کمربند طلایی شرکت کند.

اکبر احدی، مربی روزبهانی درباره آخرین وضعیت این بوکسور می‌گوید: شرایط احسان عالی است. او فقط به خاطر مصدومیت بینی نگران است که پزشکان گفته اند برای ترمیم اساسی 18 ماه زمان لازم است. روزبهانی به لحاظ فنی و روحی – روانی آماده است اما هنوز شهر و مکان بازی‌ها مشخص نیست.

مربی تیم ملی می‌گوید: شهری که مسابقه‌ها آنجا برگزار می‌شود اعلام نشده است و این برای ما مشکل‌ساز خواهد شد، زیرا اعلام دیرهنگام کشور میزبان ممکن است نارسایی‌هایی در مکاتباتمان به وجود آورد و گرفتن روادید برای اعزام روزبهانی را با مشکل روبه‌رو کند.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها