پولدارها در برزیل چگونه از خویش حفاظت می کنند؟

هزینه هنگفت ثروتمندان برای امنیت خود در جام جهانی

در حالی که انجمن سینماداران هفته گذشته طی نامه‌ای خطاب به رییس سازمان سینمایی، خواستار صدور مجوزی رسمی برای پخش مسابقات فوتبال جام‌جهانی برزیل در پردیس‌ها و سینماهای واجد شرایط پایتخت و برخی شهرستان‌ها شده بود، روز گذشته جانشین فرماندهی نیروی انتظامی با اظهارنظر خود به نوعی آب پاکی را روی دست سینماداران و مشتاقان این طرح ریخت.
کد خبر: ۶۷۶۳۸۴
جام‌جهانی مختلط ممنوع

سردار احمدرضا رادان در حاشیه همایش مدیریت بر جرم سرقت درخصوص پخش بازی‌های فوتبال جام‌جهانی در سینماها نیز اظهارنظر کرد و گفت: سینماها نمی‌توانند مسابقات جام جهانی فوتبال را به صورت مختلط برای تماشاگران پخش کنند، اما پخش این مسابقات به صورت مجزا برای آقایان و خانم‌‌ها اشکالی ندارد.

پس از اعلام ممنوعیت تماشای مسابقات فوتبال به صورت مختلط در سینماها از سوی جانشین فرماندهی ناجا، رییس انجمن سینماداران کشور نیز در گفت‌وگو با ایسنا به این مساله واکنش نشان داد و گفت: اگر واقعا نظر نیروی انتظامی این باشد که خانواده‌ها نتوانند همراه یکدیگر در سینماها مسابقات را تماشا کنند، ما هم از اجرای این طرح صرف‌نظر می‌کنیم.

با اظهارنظر سردار رادان و عکس‌العمل رییس انجمن سینماداران، به نظر می‌رسد که اجرای طرح هیجان‌انگیز و پرطرفدار پخش مسابقات جام جهانی در سینماها در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است و احتمالا دوستداران این موضوع باید به تماشای بازی‌ها در خانه و پای گیرنده‌های تلویزیونی‌ بسنده کنند.

آنچه مسلم است دیدگاه و استدلال‌های مثبت و خیرخواهانه دو طرف ماجراست که هدفشان تامین آرامش و امنیت و تفریح سالم مردم است. از طرفی اتفاقات ناگوار رخ داده در استادیوم‌های ورزشی، مسئولان نیروی انتظامی را به عنوان تامین‌کننده امنیت و راحتی مخاطبان نگران اجرای طرح به صورت مختلط کرده و این تصمیم سردار رادان هم برمبنای همین مسئولیت‌پذیری بوده است.

از آن طرف هم سینماداران نیز استدلال و نیتی خیرخواهانه برای این موضوع دارند و معتقدند با ثبت‌نام اینترنتی و دریافت اطلاعات دقیق افراد و حضور همزمان خانواده‌ها، اساسا دیگر جایی برای گفتارها و رفتارهای خطا و دور از ادب باقی نمی‌ماند.

بهتر است مسئولان ذی‌ربط و ارگان‌های مرتبط در زمان باقی‌مانده به‌صورت منطقی یکدیگر را مجاب کنند تا اجرای این طرح همان‌طور که مطلوب و موردانتظار خانواده‌هاست، به سرانجامی خوش و خاطره‌انگیز برسد.

دغدغه مسئولان انتظامی و همه نهادهای مربوط در این ارتباط قابل درک و ارزشمند است، اما اگر همه جوانب اجرای این طرح بدرستی کارشناسی و بررسی شود، تماشای مسابقات فوتبال به‌صورت خانوادگی در سینماها اتفاق ناپسند و تهدیدکننده‌ای نیست و پیش از این هم در مواردی شاهد آن بوده‌ایم و حتی در یک آزمون جدی می‌تواند موجب فرهنگسازی هم بشود.

علی رستگار‌ - گروه فرهنگ و هنر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها