نماینده تام الاختیار وزارت ورزش برای خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس در مورد انتخاب اعضای هیات مدیره استقلال صحبت‌هایی انجام داد.
کد خبر: ۶۷۳۵۴۶
خادم: فتح‌الله‌زاده جوانمرد است از او تشکر می کنم

امیر رضا خادم در نشست خبری امروز خود گفت: بعد از بررسی هایی که برای باشگاه محبوب پرسپولیس انجام دادیم در این دو هفته به استقلال پرداختیم و جلسات بسیار سنگینی را با افراد مختلف برگزار کردیم.

وی افزود: دوست داشتیم بهترین انتخاب را داشته باشیم و حامیان مالی خوبی داشته باشیم. پیشنهادات و رقابت بسیار جدی برای اسپانسری به ما ارائه شد و در ادامه راه خیلی ها نتوانستند تضمین لازم را به ما ارائه کنند و همین موضوع باعث شد با رایزنی و صحبت دیگری پیش برویم و پس از جلسات مختلف طی 3 ساعت گذشته کار را جمع کردیم.

خادم تاکید کرد: چند نکته است که باید به آن ها اشاره کنم. هواداران استقلال نگرانی به جایی داشتند. هیچ عقب ماندگی برای باشگاه به وجود نیامده چون سازمان لیگ هنوز زمان ثبت قرارداد را مشخص نکرده است.در عین حال این امکان وجود داشت که رایزنی ها با بازیکنان مدنظر انجام شده باشد. اما باید به نکته اصلی دو باشگاه در سال‌های گذشته اشاره کنم که این دو تیم تنگناهای مالی داشتند. این مسئله مشکلات مالی و استرس هایی زیادی را برای بازیکنان، کادرفنی و علاقمندان ایجاد کرده است امروز قدم بزرگی برداشتیم و هیچ استرسی برای این نفراتی که انتخاب کردیم وجود ندارد و با فراق بال می‌توانند انتخاب های لازم را داشته باشند. قرار است هفته آینده یک نشست مطبوعاتی برگزار کنیم. هم اندیشی که در این مدت پیگیری کرده بودیم در حوزه وزارت ورزش به اطلاع عموم می‌رسانیم اما در این مدت خستگی و فشاری روی ما وارد شد به این خاطر که می‌خواستیم رضایت مردم را جلب کنیم.

خادم در ادامه افزود: البته یک علامت سوال بزرگ برای من به وجود امد که در 30 سال گذشته این همه حساسیت روی نحوه پرداخت مسائل مالی و اسپانسرهای این دو باشگاه وجود داشته است؟ آیا ما کار اشتباهی کردیم که همه فکرمان روی این موضوع باشد که این دو تیم مشکل مالی نداشته باشند.

وی تأکید کرد: الان هیأت مدیره می‌تواند روی مسائل دیگری فکر کند نه اینکه به فکر حل مسائل مالی باشد. آیا این اتفاق که ما انجام دادیم انتخاب بدی بود؟ آیا فکر نمی‌کنید این شرایط که امسال ما رقم زدیم بهتر از سال‌های گذشته است. به نظر شما چه پیشنهاد منطقی تری وجود داشت که ما آن را عملی نکردیم. با وجود هفتاد و چند میلیارد بدهی برای پرسپولیس و چهل و چند میلیارد بدهی برای استقلال دوستان چه راه حلی داشتند که با این همه انتقاد خستگلی را به تن ما گذاشتند.

نماینده تام الاختیار وزارت ورزش برای خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس افزود: در جامعه رفت و امد دارم و می‌دانم که مردم راضی هستند. امیدوارم کسانی که ما با آنها قرارداد می‌بندیم پایبند باشند چون هجمه انتقادات از طرف تیم‌های بزرگ و هوادارانشان زیاد است و دردسرهایی را به وجود می‌آورد. ما خودمان را آخر اقتصاد دانش و قرارداد نمی‌دانیم ولی این قرارداد از همه لحاظ بررسی شده است و اگر خوب کار نکند باید به هوادارشان پاسخگو باشد.

خادم تأکید کرد: هیچ فردی هزینه نمی‌کند تا هم از لحاظ اجتماعی زیر سوال برود و هم نتواند در جامعه جایگاهی کسب کند. البته همه باید به این اسپانسر ها کمک کنند چون اگر آنها موفق نشوند دیگر هیچکس اعتماد نخواهد کرد و نمی‌تواند در ورزش سرمایه گذاری کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در جلسه سازمان لیگ و اداره مالیات مقرر شده تعدادی از بازیکنان که بدهی مالیاتی دارند کارت بازی نگیرند و از سویی همین بازیکنان از استقلال هم طلب کارند و تکلیف چه می‌شود گفت: در مورد باشگاه پرسپولیس بگویم که با سازمان مالیات صحبت کرده و مدیرعامل باشگاه پیگیر این موضوع هست تا میزان بدهی 18 میلیاردی پرسپولیس به اداره مالیات را کاهش دهند که خبرهای خوشی در راه است. البته باشگاه استقلال هم باید این کار را انجام دهد و تلاش خود را برای سالم شدن مسائل حاشیه ای گام بردارد چون ما بر اساس قانون موظف به واگذاری هر دو باشگاه هستیم تا به حیات خود ادامه دهند امثال وحید طالب لو،میداودی و خیلی‌های دیگر طلب کار هستند اما نمی‌توانم در مورد آنها اظهار نظر کنم و باشگاه باید پیگیر طلب‌های آنها باشد.

خادم تأکید کرد: در جلسه آینده باید خیلی از مسائل باز شود و به عنوان مثال در مورد سقف قرارداد بازیکنان هیچکس از امیررضا خادم صحبتی ندیده است اما در سطح جامعه همه چیز اینگونه مطرح هست که چون ما کشتی گیر هستیم شاید این مسائل را ندیده ایم ولی در یک فضای منطقی باید موقعیت‌های فوتبال را بررسی کرده و آن چیزهایی که بلد نیستیم یاد بگیریم بحث اسپانسر باشگاه استقلال و پرسپولیس هفته آینده در آن نشست مطبوعاتی مورد بررسی می‌شود البته قرار است اسپانسر استقلال بعد از جلسه با هیأت مدیره مشخص شود و وقتی آن قرارداد امضا شد همه چیز اعلام می‌شود.اما قرارداد اسپانسر استقلال بالغ بر 20 میلیارد تومان است و با همه موارد نزدیک به 25 میلیارد تومان می‌شود.

خادم تأکید کرد: در مورد باشگاه استقلال فقط یک نفر مثل نجف نژاد فردی سیاسی است که او هم رئیس فراکسیون ورزشی مجلس است و قبلا سابقه سرپرستی باشگاه استقلال را دارد.

وی در خصوص شایعات پیرامون اسپانسر باشگاه پرسپولیس به وجود آمده و اینکه اسپانسر استقلال هم به این شکل است گفت: نکته ای که برای ما همین موضع است. در خصوص پاسخ دادن به آن مشکلی ندارم. هفته آینده موضوع آن شفاف می‌شود هر گروهی که می‌خواهد کاری انجام دهد باید یک شرکت را ثبت کند نمی‌دانم اشکال کار این موضوع چیست.

خادم در مورد اینکه گفته می‌شود نجف نژاد با وزیر درگیر شده و او را تهدید کرده مقدمات استیضاح او را فراهم می‌کند گفت: من هم این موضوع را در مطبوعات شنیدم ولی این مسئله صحت ندارد.

وی در مورد رزومه نفرات هیأت مدیره استقلال گفت: صاحب پناه قبلا مدیرعامل باشگاه پیکان بوده است. رضا صادق پور قبلا مدیراجرایی تیم فوتسال استقلال بوده است. آقای نثاری شهردار منطقه 19 است. افجه‌ای معاون باشگاه ایرانیان دبی است که شناخته شده است. چند نفر از این نفرات اعضای اقتصادی مجموعه استقلال هستند و خیلی دوست ندارند که نام آنها برده شود اگر نجف نژاد در مجموعه باشد می‌شود اسم هیات مدیره استقلال سیاسی ورزشی اقتصادی و .. گذاشت.

خادم در مورد اینکه چرا پولی برای پرسپولیس تزریق نشده است: این سوال را از هیات مدیره باشگاه پرسپولیس باید بپرسید من نباید در این مورد جواب بدهم هرچند که دلیل این مسئله را می‌دانم. در مورد استقلال هم باید از هیات مدیره اطلاع بگیرید.

وی در پاسخ به این سوال که مدیرعامل باشگاه استقلال پیشنهاد وزارت ورزش است یا خیر گفت: ما یک تعامل انجام دادیم در تمامی این سال ها اول مدیرعامل مشخص می شد بعد هیأت مدیره اما امسال همه چیز برعکس شد مثلا الان رحیمی به تنهایی نمی‌تواند تصمیمی بگیرد و بر اساس نظر جمع است در مورد استقلال هم همین است هرچند ما نفراتی را پیشنهاد کردیم.اما ما به عنوان مالک باشگاه نظرمان این است که مدیرعامل توسط هیأت مدیره و بر اساس یک فضای دموکرات انتخاب شود. طی سال‌های گذشته شاهد بودیم که از سوی سازمان و وزارت دخالتهایی وجود داشت اما می‌گفتند که این اتفاق رخ نداده است.

خادم در پاسخ به این سوال که آیا نظر وزارت افشارزاده۹ است گفت: نظر ما افشار زاده و یکی دو نفر دیگر است که شاید در مجموعه و هیأت مدیره نباشند و ممکن است مدیرعامل از بیرون مجموع باشد.

وی در مورد فتح الله زاده گفت: او فرد جوانمرد و مفیدی برای استقلال بود از او تشکر می‌کنم هنوز هم جزو گزینه ها است و اگر رای لازم را از هیأت مدیره بگیرد شانس دارد و تا آنجا که من می‌دانم تا همین امروز در باشگاه فعالیت می‌کرده است.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی اس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۴
۰
۰
فكر كردین كه خیلی هنر به خرج دادین و خیلی زحمت كشیدید اخر فصل را هم ما و هم قرمزها از حالا میدانیم خدایا حاج فتل را از ما نگیر هر چند بنده خدا دلش شكست از این همه بی وفایی

نیازمندی ها