پایان خوش لیگ برتر بسکتبال

قهرمانی پتروشیمی و هلهله در بندر

پتروشیمی بندرامام برای دومین سال پی در پی در لیگ برتر بسکتبال با شکست مهرام قهرمان شد.
کد خبر: ۶۷۲۱۹۷
قهرمانی پتروشیمی و هلهله در بندر

به گزارش سایت جام جم ورزشی :

1)دوربین های تلویزیونی ، پخش بازی از سه شبکه خوزستان ، ورزش و جام جم ، گزارش رادیو خوزستان و شبکه ورزش، بازی بدون تماشاگر فینال لیگ برتر بسکتبال را رونق دادند تا علاقمندان بسکتبال به تماشای یک روز خوب بسکتبالی بنشینند. سری بازی های فینال لیگ برتر بسکتبال در همان بازی پنجم به پایان رسید و تیم بسکتبال پتروشیمی بندرامام مقام قهرمانی را به دست آورد.قرار بود بازی های فینال به صورت 4 از 7 مسابقه برگزار شود اما پتروشیمی با مجموع برتری 4 بر یک کار را یکسره کرد و برای دومین سال پی در پی قهرمان بسکتبال باشگاههای ایران شد.بازی پنجم دو تیم در وقت معمولی برابر 91 به پایان رسید اما پتروشیمی بندرامام در پایان 5 دقیقه وقت اضافی 110 بر 106 از سد حریف صاحب نام خود گذشت و در تالار اندیشه شهرک بعثت جشن قهرمانی بر پا کرد.

2)یکی از نکات جالب مراسم اهدای جام به تیم قهرمان این بود که خبری از جام فدراسیون نبود و مسئولان پتروشیمی بندرامام خودشان جام و مدال تهیه کردند! فدراسیون دلیل این کار خود را جلوگیری از هرگونه پیش داوری قبل از تعیین نتیجه بازی اعلام کرد اما بسیاری معتقد بودند قهرمانی بدون جام قهرمانی لطفی ندارد و فدراسیون می توانست مانند رقابت های لیگ برتر فوتبال از جام های نمادین در دیداری که سرنوشت قهرمان مشخص می شد ، استفاده کند.تماشاگران که به حکم فدراسیون از تماشای بازی محروم بودند،‌ پس از قهرمانی وارد تالار شدند و برای دقایقی به جشن و هلهله پرداختند و سپس روی سکوها رفتند.با این تصمیم های فدراسیون بسکتبال بود که مردم با ورود به تالار و همزمان با جشن قهرمانی از فدراسیون بسکتبال انتقاد کردند و گفتند با بسکتبال خوزستان خوب تا نکرد. مراسم جشن قهرمانی با مدال و کاپ نمادین برگزار شد و قرار است کاپ اصلی بیست و نهم به تیم پتروشیمی بندرامام داده شود.

3)تماشاگران ماهشهری بعد از خروج مهرامی ها از سالن و چیدن سکوهای قهرمانی اجازه ورود به سالن را پیدا کرده و برای دقایقی طولانی شروع به آواز خواندن کردند. ماهشهری ها پرچم های زرد و آبی زیادی در دست داشتند و به همراه پرچم ایران چند پرچم برزیل نیز میان آنها دیده می شد. آنها به همراه پرچم ایران دور افتخار زدند و از بازیکنان تیم شان قدردانی می کردند.بازیکنان پتروشیمی نیز بعد از اتمام بازی، تی شرتهای مخصوص قهرمانی پوشیدند و در جشن هواداران خود سهیم شدند. جشن و پایکوبی ماهشهری ها تا هتل محل اقامت تیم و سایر نقاط شهر ادامه داشت و ماشین های زیادی به این منطقه از شهر که معمولا خلوت است، آمده بودند.ایرج لارودی ، ورژ آبکاریان و حمید خمجانی تیم نظارت بر این دیدار نیز در پایان از همکاری مردم و مسئولان تیم جنوبی تشکر کردند.

4)بازی پتروشیمی بندرامام و مهرام در پنجمین رویارویی زیبا و مهیج بود به طوری که بسیاری از تماشای آن لذت بردند. در این مسابقه حامد حدادی با رکورد 52 امتیاز در یک مسابقه دیدگان را به بازی خوبش خیره کرد. حامد با 52 امتیاز، 16 ریباند و 3 بلاک شات بهترین بازیکن زمین بود. آمار گلهای منطقه ای حدادی 20 از 23 بود و سه پرتاب سه امتیازی داشت که هر سه را به گل تبدیل کرد.علاوه بر حدادی صمد نیکخواه بهرامی هم در تیم مهرام با 25 امتیاز، 5 ریباند و 6 پاس منجر به گل بهترین آمار را ثبت کرد. صمد 9 توپ را نیز در جریان بازی لو داد.اصلانی و داورپناه هر کدام 8 امتیاز گرفتند اما سجاد مشایخی بازیکن نیمکت نشین تیم مهرام بعد از صمد و حدادی بهترین آمار را با 9 امتیاز و 4 ریباند از آن خود کرد.بهنام یخچالی هم تیمی سجاد در تیم جوانان نیز در تیم پتروشیمی بعد از بازیکن خارجی و ارسلان موثرترین بازیکن آماری بود و 15 امتیاز و 8 ریباند در مجموع بازی به ثبت رساند.ارسلان کاظمی با 16 امتیاز، 13 ریباند و 3 توپ ربایی در ترکیب پتروشیمی بندرامام بسیار موثر بود. گیبسون با 41 امتیاز، 8 ریباند و 4 پاس منجر به گل بهترین بازیکن پتروشیمی بندرامام لقب گرفت. او 14 از 15 پرتاب آزاد خود را گل کرد و در لحظات حساس با استفاده از همین خطاها و 93 درصد پرتاب آزاد موفق به تیمش کمک کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها