بی ظرفیتی آقایان باعث حاشیه سازی شد

اتهام به دایی: کارت به کارت شما یادتان رفت؟

بیانی :مایلی کهن مخالف حضور من بود

قلعه نویی : تا آمدم تو زمین دروازه پرسپولیس لرزید

می‌خواهم بگویم که این بازی خیلی حساب و کتاب ندارد و اصلا نمی‌شود روی برتری‌های قبل از مسابقه حساب کرد و همه چیز به جو و شرایط داخل زمین بستگی دارد.
کد خبر: ۶۳۶۲۷۰
قلعه نویی : تا آمدم تو زمین دروازه پرسپولیس لرزید

شاهرخ بیانی دوست نزدیک امیر قلعه‌نویی و یکی از استثناهای تاریخ فوتبال ایران، بازیکنی که نزدیک به 15 سال در سطح اول فوتبال ایران بازی کرد و همواره نمایشی درخشان در تیم ملی، استقلال و البته پرسپولیس داشت. بیانی که یک  چهره ویژه برای دربی‌ها هم هست در بازی خاطره‌انگیز سال 65 این دو تیم که با 3 گل به نفع پرسپولیس تمام شد دو گل قرمزها را وارد تیم سابقش کرد. اتفاقی که باعث شد بعدها خیلی از استقلالی‌ها او را بابت نبخشند.
 
بیانی که دیروز با تنی چند از هم تیمی‌های سابق تمرین استقلال را تماشا می‌کرد در پایان تمرین با امیر قلعه‌نویی به دفتر او رفت تا فرصتی برای مرور گذشته در حضور جوانترها ایجاد شود. بیانی و امیر در ابتدای حضور قلعه‌نویی در استقلال زوجی عالی را تشکیل داده بودند. بیانی درباره گذشته می‌گفت تفاوت اصلی نسل ما با نسل امروز موضوع لذت بردن از فوتبال بود. من فکر می‌کنم ما خیلی بیشتر از فوتبال لذت می‌بردیم اما حالا از مدیر تا داور و از بازیکن تا تماشاچی و مربی کسی از فوتبال لذت نمی‌برد و فوتبال بازی کردن شبیه یک کار اداری و وظیفه شده است.
 
شاهرخ همچنین می‌گوید:بازیکنان امروز امکاناتشان با دوره ما قابل قیاس نیست. الان همه چیز برایشان فراهم است هتل و کفش و لباس و غیره. ما برای خریدن یک  کفش آدیداس پدرمان در می‌آمد اما خدا را شکر همه چیز حالا بهتر شده جز کیفیت فنی فوتبالیست‌ها که اصل کاری فوتبال هستند. به عقیده شاهرخ امروز فوتبال شش دانگ کم داریم و تکنیک فردی اکثر بازیکنان ضعیف است و این حرفی بود که امیر قلعه‌نویی هم روی آن صحه می‌گذاشت. قلعه‌نویی می‌گفت: همین شاهرخ اگر امروز بازی می‌کرد قطعا 4،5 میلیارد تومان قیمتش بود.
 
بعد بحث می‌رود روی امیر و آن دربی معروف و 2سانتری که باعث پیروزی استقلال در فینال جام آزادگان شد. قلعه‌نویی می‌گوید: آن بازی یکی از حساس‌ترین بازی‌های تاریخ استقلال و پرسپولیس ما 2- یک بردیم، عجب تیمی هم داشتیم ... همه فوق‌العاده بودند. بعد از آن برد هم رفتیم مسابقات آسیایی و آنجا هم قهرمان شدیم.
 
از امیر سوال می‌کنیم بعد از قهرمانی اسیا چه پاداشی گرفتی و او با خنده می‌گوید: شاهرخ شاهد است یک سکه به ما دادند در مجلس و یک خط تلفن ثابت که آن موقع 80هزار تومان برای ما سود داشت. تازه ما در بازگشت به بنگلادش پول اضافه بار را خودمان داده بودیم و ...
 
امیر یک خاطره جالب دیگر هم از دربی دارد، بازی صفر – صفر 73-72 در سوپرلیگ تهران.
 
قلعه‌نویی می‌گوید: پرسپولیس از ما تیم بهتری بود و همه ما با اضطراب وارد دربی شدیم، بزرگترهای تیم استقلال رفته بودند و استقلال خالی شده بود من هم مصدوم بودم و نیمکت‌نشین. استقلال با این وضعیت وارد زمین شد اما بد هم بازی نکرد و توانستیم صفر – صفر بازی را پیش ببریم. در اواخر مسابقه دکتر ذوالفقارنسب به من گفت گرم کن و برو داخل زمین؛ من جواب دادم دکتر پایم وحشتناک خراب است اما او دوباره گفت برو کاریت نباشد. من هم تعویضی رفتم توی زمین و خیلی سریع توپی نصیبم شد که وقتی آن را به سمت دروازه پرسپولیس فرستادم اما ضربه‌ام به تیر خورد و توپ برگشتی را ایمان عالمی از دو قدمی به اوت زد. می‌خواهم بگویم که این بازی خیلی حساب و کتاب ندارد و اصلا نمی‌شود روی برتری‌های قبل از مسابقه حساب کرد و همه چیز به جو و شرایط داخل زمین بستگی دارد. ضمن آنکه مربی باید شکل بازی را مثل شطرنج زیرنظر داشته باشد و مدام حرکت‌هایی حریف را رصد کند ...
 
بحث که به اینجا می‌رسد از بیانی در مورد تجربه حضور در پرسپولیس سوال می‌کنیم او می‌گوید: من در پرسپولیس بازی کردم ولی با وجود رفاقتم با بچه‌هایی مثل درخشان، پنجعلی و محمدخانی و خود علی آقا می‌دانستم که آنجا نخواهم ماند. پرسپولیس تیم من نبود و من استقلالی بودم و می‌خواستم زودتر برگردم.  البته همه بازیکنان تیم با من خوب بودند به  جز محمد مایلی‌کهن که مخالف درجه اول من بود ... یک خاطره‌ام هم برمی‌گردد به بازی سال 69 که من بهترین بازیکن زمین بودم و یک گل هم به پرسپولیس زدم اما منصورخان من را بیرون کشید و آن بازی را یک – یک مساوی کردیم.
 
با این حال و هوا بحث دوباره به گذشته رفت به دهه 60 و روزهایی که اگرچه سخت بود اما همه دوستش دارند.
 
امیر قلعه‌نویی سعی می‌کرد خود را چندان ملتهب نشان ندهد اما همه می‌دانند که سرمربی استقلال چه تشویشی قبل از بازی جمعه خواهد داشت. مسابقه‌ای که این‌بار شاید تکلیف قهرمانی را روشن کنیم. قلعه‌نویی که مرد شکست‌ناپذیر دربی‌هاست مقابل علی دایی چه خواهد کرد./سایت گل

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها