پیام صادقیان امیدوار اسا که در بازی فردا نیز بتواند بازی خوبی از خود ارایه داده و در راه موفقیت پرسپولیس بازیکن موثری باشد .
کد خبر: ۶۳۶۲۵۸
نه دایی دوست دارد ببازد نه قلعه نویی

در اولین شهرآورد زندگی‌اش بازی قابل قبولی از خود به‌نمایش گذاشت و توانست امیدواری زیادی در دل هواداران پرسپولیس ایجاد کند. او حالا با انگیزه‌هایی بیشتر از بازی رفت و با دارا بودن تجربه یک بار حضور در شهرآورد برابر استقلال بازی می‌کند و از این حیث شرایطی به‌مراتب بهتر را تجربه خواهد کرد. پیام صادقیان از انگیزه‌های بالایش برای بازی برابر استقلال خبر داد و گفت که تا چه اندازه برای این دیدار روحیه دارد. پیام با این‌که هنوز به تیم ملی ایران دعوت نشده، اما ناامید نیست و خود را برای شنیدن نامش در لیست بعدی تیم ملی آماده کرده است.

شهرآورد دوم زندگی‌ات هم از راه رسید، چه احساسی داری؟

قطعا احساساتم مانند بازی رفت که اولین شهرآورد عمرم بود، نیست و حالا با شرایطی متفاوت‌تر از قبل برابر استقلال بازی خواهم کرد.

در شهرآورد پیش چه حسی داشتی؟

خب چون تا آن زمان تجربه بازی در شهرآورد را نداشتم، قبل از هر چیز خیلی دوست داشتم آن را تجربه کنم و بعد هم چون همواره خودم از بیرون به این بازی نگاه می‌کردم، دوست داشتم ببینم درون آن بودن چه حسی دارد. وقتی برای گرم کردن به درون زمین رفتیم شرایط را حس کردم و متوجه شدم بی‌دلیل نیست این بازی را با دیگر مسابقات فوتبال نمی‌توان مقایسه کرد.

چطور، مگر چه جوی بر استادیوم حاکم بود؟

خب ورزشگاه تقریبا پر بود و من تا آن روز در هیچ بازی به عنوان بازیکن در آزادی با آن تعداد تماشاگر بازی نکرده بودم و همین که می‌دانستم نصف آن جمعیت از صبح زود به ورزشگاه رفته‌اند برایم حس عجیبی را به همراه داشت.

بازی رفت‌تان با استقلال صدای همه منتقدان را درآورد و خیلی‌ها بازی را سرد و کسل‌کننده دانستند. این بازی چطور از آب درخواهد آمد؟

قطعا بازی بهتری از دور رفت خواهد شد. چون هم ما و هم استقلال در این بازی به برد فکر می‌کنیم و شرایط دو تیم با دور رفت متفاوت است و از دست دادن امتیاز در این بازی دیگر جبران شدنی نیست.

قبول داری بازی رفت بی‌هیجان بود؟

البته برای ما که درون بازی بودیم هیجان کافی را داشت، اما خب شاید چون موقعیت‌های زیادی روی دروازه دو تیم ایجاد نشد، این شرایط به‌وجود آمد و عده‌ای بازی را سرد و کسل‌کننده دانستند وگرنه هم ما و هم استقلال موقعیت داشتیم و بازی هم خیلی سرد نبود.

پس چرا آن همه انتقاد به بازی رفت شد؟

شاید چون دو تیم گلی نزدند این انتقاد شکل گرفت، شاید مثلا اگر همین مساوی با گل رقم می‌خورد حالا دیگر کسی این حرف‌ها را نمی‌زد.

قبول داری که مردم حق دارند از دو تیم با این همه مهره انتظار گلزنی داشته باشند؟

البته که حق دارند. نصف بیشتر تیم ملی در این دو تیم بازی می‌کنند و مردم دوست دارند در چنین بازی مهمی گل هم ببینند، اما گاهی این‌گونه می‌شود و این دیگر از دست ما خارج است.

آیا مربیان دو تیم محافظه کاری را در دستور کارشان قرار می‌دهند؟

نمی‌دانم، به هر حال ما قبل از این‌که بخواهیم وارد زمین بشویم با این سیستم وارد شدیم که اول گل نخوریم و بعد به فکر گلزنی باشیم. مطمئنا استقلالی‌ها هم با این ذهنیت وارد زمین شده بودند تا گل نخورند، همین طور هم شد و نه ما گل خوردیم و نه استقلال.

دلیل این محافظه‌کاری بقای بیشتر مربیان در تیم‌هایشان نیست؟

فکر نمی‌کنم، علی دایی و امیر قلعه‌نویی از این مسأله مستثنی هستند. چون آنها نگرانی برای تیم داشتن ندارند و خیلی از باشگاه‌ها همین الان هم دنبال به خدمت گرفتنشان هستند.

پس چرا در بازی رفت با تفکر گل نخوردن به میدان رفتند؟

طبیعی است. شاید اگر من هم جای آنها بودم با این تفکر تیمم را به میدان می‌فرستادم، چون از تبعات باخت در این بازی مطلع هستم. شکست در شهرآورد برای هر یک از دو تیم ضربات روحی ـ روانی شدیدی را به دنبال خواهد داشت و مسلما مربیان ما هم با توجه به این شرایط نمی‌توانند ریسک بالایی را بپذیرند.

رویارویی با هافبک‌های استقلال را چطور می‌بینی؟

خب این تیم در خط هافبک بازیکنان خوبی دارد، اما تیم ما هم بازیکنانی دارد که توانایی عبور از اینها را دارند. در کل فکر کنم این بازی جنگ بین هافبک‌ها باشد.

از بازی خودت در شهرآورد رفت راضی بودی؟

بعد از آن روز چند بار فیلم بازی را نگاه کردم و فکر می‌کنم شاید در یکی دو موقعیت می‌توانستم بهتر کار کنم، اما در مجموع از بازی‌ام راضی بودم و امیدوارم باز در این بازی بتوانم خوب کار کنم.

در پایان بازی رفت، بهترین بازیکن میدان شدی.

بله، یادم رفته بود، اما وقتی انتخاب شدم خیلی خوشحال شدم و ای کاش آن انتخاب با زدن یک گل برایم همراه می‌شد.

در این بازی هم این کار را تکرار خواهی کرد؟

قطعا، اگر به میدان بروم و جزو بازیکنان تیم باشم با تمام وجود برای موفقیت پرسپولیس بازی خواهم کرد تا بازی را ببریم. البته اگر بهترین بازیکن میدان نشدم هم اصلا برایم مهم نیست و آنچه بیش از هر چیز برایم اهمیت دارد پیروزی در شهرآورد است که ان‌شاءالله این اتفاق هم رخ خواهد داد.

نتیجه بازی را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟

نمی‌دانم، اما دوست دارم هرچه می‌شود بازی با برد ما تمام شود. خیلی دوست دارم در اولین فصل حضورم در پرسپولیس قهرمان لیگ برتر بشویم و برای رسیدن به این مهم همه تلاشم را می‌کنم و امیدوارم لطف خدا هم شامل حالمان شود و بتوانیم دل هواداران را شاد کنیم.

رقیب اصلی‌تان برای قهرمانی کدام تیم است؟

همین استقلال از دیگر رقبا جدی‌تر است و برای همین هم دوست دارم بازی را ببریم تا سه امتیاز مهم و حساس را از استقلال بگیریم. البته از فولاد، نفت و سپاهان هم نمی‌توان بسادگی گذشت، چون این سه تیم هم عزم خود را برای قهرمانی جزم کرده‌اند.

هنوز به دعوت شدن به تیم ملی امید داری؟

صد درصد، من تا یک روز قبل از پرواز تیم ملی به برزیل هم دست از تلاش برای عضویت در تیم ملی برنخواهم داشت و هر هفته بهتر از هفته قبل از آن بازی خواهم کرد تا سرانجام نظر کارلوس کرش را جلب کنم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها