رضا مهماندوست سرمربی سابق و موفق تیم ملی ایران ، یک بار دیگر سرمربی چین تایپه شده تا در شرایطی که در تکواندو ایران رفتار خوبی با او نشد ، دیگر بار شایستگی و لیاقت هایش را با این تیم نشان دهد .
کد خبر: ۶۲۶۹۵۶
رضا مهماندوست : اشک هایم به خاطر مردم ایران بود

به گزارش جام جم ورزشی ، در شرایطی که در رقابت های انتخابی المپیک در منچستر انگلیس ، تیم ملی ایران تنها به سه برنز بسنده کرد ، تایپه با هدایت مهماندوست با یک طلا و یک نقره نتیجه بهتری از تیم ایران گرفت .
به هر حال چه می توان گفت وقتی در ورزش با هم کار کردن را یاد نگرفته ایم و به محض اینکه یکی می خواهد اوج بگیرد ، به انحاء مختلف پایین اش می آوریم تا این وضعیت سایر رشته ها را نیز رنج بدهد . رضا مهماندوست هم یکی از این مربیان و آدم های ورزشی ماست . مردی که سعی داشت تکواندو ایران را بالاتر از کره جنوبی قرار دهد و در عمل نیز موفق به این کار شد ، اما آنانی که چشم دیدن موفقیت هایش را نداشتند زیر پایش را جارو کردند تا حالا این مربی شایسته در خدمت چین تایپه ایی باشد ، ان هم با حقوقی خوب و امکانات خوب زندگی در این کشور .
مهماندوست وقتی در مقابل این سئوال قرار گرفت که چرا تکواندو ایران در منچستر سیتی ، عملکردی ضعیف تر از تایپه داشت ، گفت : من چه چیزی باید بگویم . بعنوان یک مربی آمده ام اینجا و دارم هر چیزی که یاد گرفته ام را به بچه های چین تایپه ای یاد می دهم . من به آنها تعهد داده ام و باید راه و روش امتیاز کسب کردن و مدیریت در زمین ورزش را به آنها آموزش دهم . آن چیزی که مرا خوشحال می کند این است که آنها آرام آرام حرکت می کنند ، اما هر چیزی را که به آنه می گویم براحتی یاد می گیرند و در مسابقات اجرا می کنند .
وی از پاسخ دادن راجع به نتیجه نه چندان خوب تیم ایران طفره رفت و گفت : من می خواهم فقط در باره تیم خودم حرف بزنم . تیم ایران مربی ، سرمربی و رییس فدراسیون دارد .و هستند کسانی که باید پاسخ بدهند .
وی در پاسخ به اینکه چرا پس از مدال گیری شاگردانش در این رقابت ها اشک ریخت ، گفت : این اشک شوق بود و دلتنگی . آن هم فقط به خاطر مردم خوب کشورم . من خارج از کشور هر افتخاری را نیز که بدست آوردم ، آنرا متعلق به مردم ایران می دانم . وقتی شاگردم طلا گرفت بی اختیار اشک می ریختم و در آن لحظه فقط با یاد مردم کشورم بودم .
مهماندوست با اشاره به اینکه در هر میدانی که حضور دارد دوست دارد تیم ایران قهرمان شود ، افزود : من یک ایرانی هستم و دوست دارم تیم ملی ایران در هر مسابقه و میدانی سربلند و پیروز باشد . همین جا برای ملی پوشان تکواندو در بازیهای آسیایی اینچئون کره جنوبی آرزوی موفقیت می کنم . خودم هم در چین تایپه تلاش می کنم به تعهداتم پایبند باشم و تیم خوبی را مهیای حضور در این بازیها کنم . بی شک هر کاری برای شاگردانم می کنم تا در کره جنوبی موفق باشند .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
احمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
۰
۰
دروغ میگویی تو مردمت را به پول فروختی

نیازمندی ها