شرمنده مردم شدم امیدوارم مرا ببخشند

عذرخواهی سعید محمدپور از جامعه ورزش و مردم

کاپیتان سابق تیم ملی جودوی نوجوانان گفت: اگر مسئولان فعلی فدراسیون برکنار شوند ما حاضریم برگردیم و برای تیم ملی کشورمان افتخارآفرینی کنیم.
کد خبر: ۶۲۰۶۴۲
حاشیه های وزنه برداری این بار در جودو/ آنها بروند ما برمی گردیم

سبحان رسولی ملی پوش وزن 73 - کیلوگرم و کاپیتان تیم ملی نوجوانان که در مسابقه‌های قهرمانی جهان در آمریکا (طی سال جاری) به مقام هفتم رسید و حسین خدامرادی ملی‌پوش وزن 81- کیلوگرم تیم ملی جوانان هم‌اکنون به همراه محمد منصوری از مربیان جودوی ایران و سرمربی اسبق تیم جودوی استقلال در لبنان حضور دارند و در تلاش هستند که برای تیم ملی لبنان مبارزه کنند. این روزها حرف و حدیث‌های فراوانی وجود دارد که خانواده این دو جودوکار در تلاش هستند تا فرزندان خود را از طریق فدراسیون به ایران بازگردانند، چرا که آنها فریب مربیان خود را خورده‌اند و حالا از تصمیمی که گرفته‌اند پشیمان هستند. پس از چند ماه این دو جودوکار در گفت و گو با فارس سکوت خود را شکستند و به حرف و حدیث‌ها پایان دادند.این دو نوجوان در شرایطی مشابه با فدراسیون وزنه برداری انتقادهای خود را به سوی فدراسیون جودو روانه کردند.همان طوری که وزنه برداران المپیکی خواستار برکناری سرمربی خود شدند تا بازگردند این نوجوانان نیز برای بازگشت شرایط مشایهی دارند.

سبحان رسولی جودوکار وزن 73- کیلوگرم می گوید

در لبنان چه شرایطی داری/.

هر روز تمریناتمان بهتر از روزهای دیگر در لبنان کنار جودوکاران لبنانی پیگیری می‌شود.

 چطور شد که تصمیم گرفتی راهی لبنان شوی؟

محمد منصوری مربی توانمندی است و در طول این سال‌ها چیزهای زیادی از او یادگرفته‌ام و دوست داشتم که در ادامه فعالیت ورزشی در کنار او باشم.

پس اینکه گفته می‌شود شما ناخواسته راهی لبنان شده‌اید و حالا هم پشیمان هستید، صحت ندارد؟

این صحبت‌ها دروغ محض است. در حال حاضر از همه شرایطم در اینجا راضی هستم و با خانواده‌ام نیز در ارتباطم. برای حضورم در لبنان با خانواده‌‌ام مشورت کردم و تصمیم نهایی را گرفتم.

 شنیده شده خانواده شما راهی فدراسیون شده‌اند و از مسئولان خواسته‌اند تا از آن طریق شما را به ایران بازگردانند و آیا این موضوع صحت دارد؟

به هیچ عنوان خانواده من و خدامرادی به فدراسیون مراجعه نکرده‌اند، چرا که خانواده ما در جریان تمام جزئیات بوده و هستند پس لزومی ندارد بخواهند به فدراسیون بروند و دنبال راهکاری برای بازگشت ما باشند. این داستانی است که نایب رئیس فدراسیون تعریف کرده است. البته موضوع پیگیری پلیس اینترپل هم به تازگی مطرح شده است.

 موضوع پلیس اینترپل چیست؟

(با خنده) نایب رئیس فدراسیون در اردوهای تیم ملی شایعه کرده‌ که پلیس اینترپل به دنبال ما است و به زودی ما را به ایران باز می‌گرداند. وقتی این صحبت‌های کذب را می شنوم خنده‌ام می‌گیرد؛ چرا که ما کاری غیرقانونی انجام نداده‌ایم که حالا پلیس اینترپل بخواهد ما را دستگیر کند.

پس این موضوع هم صحت ندارد؟

معلوم است که صحت ندارد. ما همین چند روز گذشته راهی ابوظبی محل برگزاری مسابقات جایزه بزرگ شده بودیم، اگر صحبت‌های مسئولان فدراسیون صحت دارد پس چطور ما طی چند روز گذشته از لبنان راهی ابوظبی شدیم و دوباره به این کشور بازگشتیم؟ البته طی ماه گذشته نیز در تورنمنت قبرس حضور پیدا کردیم و بدون هیچ مشکلی دوباره به لبنان بازگشتیم پس این رفت‌ و آمد‌ها نشان می‌دهد که برخی از دوستان ما در ایران به دنبال شایعه ‌پراکنی هستند.

پس با این حساب فعلا تصمیمی برای بازگشت ندارید؟

تا زمانی که مسئولان فعلی فدراسیون در راس کار هستند تصمیمی برای بازگشت نداریم. بدترین شرایط را در اردوهای تیم ملی داشتیم و هنوز یادمان نرفته قبل از اینکه با تیم ملی راهی مسابقات جهانی نوجوانان در میامی شویم ابتدا راهی ارمنستان شدیم تا ویزای آمریکا را از آن طریق دریافت کنیم و غذای ما در اردوها کنسرو بود. دوستان با آن تغذیه‌ها به دنبال کسب نتیجه بودند و ما با بدترین شرایط قضایی در اردوها تمریناتمان را پیگیری می‌کردیم و مربیان تیم ملی در بهترین رستوران‌ها غذا می‌خوردند.

یعنی الان شرایط شما در لبنان بهتر است؟

بله؛ شرایط خوبی را در حال حاضر داریم. ما برای حضور در مسابقات رسمی یک دست لباس جودو نداشتیم و از بزرگسالان و جوانان لباس قرض می‌گرفتیم. در همان مقطعی که راهی مسابقات میامی می‌شدیم آنجا یک دست لباس برای ما گرفتند. کاملا به خاطر دارم روز مسابقه کمربند نداشتم و برایم خریدند و بلافاصله پس از پایان مسابقات آن را هم از من گرفتند. البته این شرایط تنها برای ما بود، چرا که دوستان تنها به فکر خودشان بودند نه ورزشکاران.

گویا مربی تیم ملی نوجوانان برای حضور در مسابقات نانجینگ چین به شما پیشنهاد داده که به ایران برگردید و در این مسابقات وارد تاتامی شوید. این موضوع صحت دارد؟

بله، اخیرا کاظمی پیغام داده تا ما برگردیم به ایران، اما همین آقا یادش رفته زمانی که در اردو مشکلی پیش می‌آمد همه اتفاقات را به گردن من می‌انداخت حالا چطور انتظار دارد من دوباره برگردم. بازهم می‌گویم تا زمانی که مسئولان فعلی فدراسیون در راس کار حضور دارند هیچ مبارزه‌ای برای آنها نخواهیم کرد و خیالشان راحت باشد تصمیمی برای بازگشت نداریم. همین آقایان بودند که باعث شدند ما چنین تصمیمی را بگیریم و برای تیم ملی لبنان مبارزه کنیم. در حال حاضر تلاش می‌کنیم تا در کنار ورزش به تحصیلاتمان ادامه دهیم تا در هر دو حوزه موفق باشم. باز هم می‌گویم اگر مسئولان فعلی فدراسیون برکنار شوند ما حاضریم برای تیم ملی کشورمان افتخار آفرینی کنیم. همه ما آرزویمان این است که پرچم کشورمان را در مسابقات بین‌ المللی بالا ببریم و امیدوارم که این اتفاق رخ دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها