در شرایطی که بارها گفته شد حجت اله خطیب گزینه ای مناسب برای فدراسیون کشتی نیست ، اما وزارت ورزش زمانی تصمیم به کنار گذاشتن وی گرفت که 5 میلیارد تومان بدهی برای جایگزین وی به ارث مانده است .
کد خبر: ۶۰۸۵۳۱
بدهی 5 میلیاردی روی دست کشتی

حجت اله اکبرآبادی

هر چند که خطیب امروز می تواند ادعا کند که به دنبال نتایج المپیک و جهانی مجارستان ، با عملکردی خوب از کشتی کنار می رود ، اما این نکته برای اهالی فن امروی روشن و بدیهی است که کار را در فدراسیون خطیب کسانی دیگری انجام دادند و او تنها ژست مدیریتی آن را گرفت . بدیهی است اگر در دو سال گذشته رسول خادم در کنار کشتی قرار نمی گرفت تا همچون ضربه گیری برای فدراسیون خطیب عمل کند ، چه بسا نتایج خوب المپیک لندن و جهانی مجارستان بدست نمی آمد ، بگذریم از اینکه آنانی که مسائل را ریشه ای می بینند تاکید دارند که محمد رضا یزدانی خرم در طول مدیریت خود در کشتی ، نقشی اساسی در این موفقیت ها و بویژه در باب نتیجه بزرگ المپیک لندن داشت .
هر چند که البته فشارها روی حجت اله خطیب بعد از المپیک نیز تا بدان اندازه بود که او شخصا تصمیم به کناره گیری از سرپرستی فدراسیون کشتی داشت ، اما چون در آن زمان نیز وزارت ورزش و جوانان وضع با ثباتی نداشت و انسجام مدیریتی در تصمیم گیری ها نبود ، وی به حضور خود در کشتی ادامه داد تا رقم بدهی های میلیاردی او روز به روز رو به فزونی بگذارد . گرچه اصولا کشتی همواره از فرط برنامه های متعدد برون مرزی خود و تدارک 6 تیم در آن واحد ، با مشکل کمبود بودجه و بدهی مواجه بوده است و حتی در زمانی محمد رضا طالقانی از سوی محمد علی آبادی با این استدلال از کار بر کنار شد که 400 ، 500 میلیون تومانی برای کشتی بدهی باقی گذاشته است ، اما این مبلغ کجا و 5 میلیارد بدهی امروز فدراسیون کجا ؟!
در حقیقت خطیب که حمایت بالا دستی مسوولان ورزش را متوجه خود نمی دید ، به جای آنکه با جمع و جور کردن فدراسیون کشتی و برنامه های آن ،‌مدیریتی اصولی بر کل ارکان آن حاکم سازد ، مدیریت را در هزینه تراشیدن های غیر منطقی دید تا امروز علاوه بر این بدهی عظیم ، کارکنان فدراسیون نیز چند ماه با پرداخت نشدن حقوق هایشان مواجه شده و به مدت 10 ماه نیز حق بیمه شان رد نشود . یکی از کارکنان فدراسیون در این زمینه به نگارنده گفت ، خطیب به هر دلیلی از فدراسیون رفته اما چه کسی می خواهد پاسخگوی حق و حقوق ما باشد . ایکاش حقوق نمی گرفتیم و حق بیمه مان پرداخت می شد تا حداقل از بابت بیمه زن و بچه شرمنده خانواده خود نباشیم ...
به هر حال رسول خادم امروز در شرایطی سرپرستی فدراسیون کشتی را عهده دار شده که در وهله نخست باید فکری به حال 5 میلیارد بدهی کند . بدهی هایی که طی ماههای گذشته تلمبار شده و سنگی بزرگ در راه اجرای برنامه های فدراسیون کشتی است . به هر حال امیدواریم با تدبیر این پیشکسوت و قهرمان خوشنام کشتی که در عین حال بعنوان مشاور ویژه سرپرست وزارت ورزش و جوانان نیز ایفای نقش می کند ، کشتی سر و سامانی یافته و آسمان ابری اش در روزهای پاییزی ، آفتابی شود .  

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها