کد خبر: ۵۹۴۴۳۲
سید جلال حسینی : راه استقلال را سد می کنیم

بعضی از مدافعان آمار گلزنی بالایی دارند، اما سیدجلال حسینی از آن دسته مدافعانی است که بیشتر رویوظیفه دفاعی تمرکز می‌کند و اگر جلو کشیده باشد و فرصتی برای گلزنی نصیبش شود سعی می‌کند از آن استفاده کند و دوست ندارد راحت از دستش بدهد چون به گفته خودش گلزنی هم شیرینی خاصی دارد، حتی اگر یک مدافع این کار را انجام دهد. مدافع سی‌ودو ساله سرخپوشان در روزی که در غیاب دو کاپیتان اول تیمش بازوبند کاپیتانی پرسپولیس را هم بر بازو بسته بود مقابل فولاد، هم خوب دفاع کرد و هم یکی از سه گل تیمش را به ثمر رساند تا حالا و در آستانه شهرآورد پایتخت با روحیه‌ای خوب به هواداران پرسپولیس وعده‌هایی تازه بدهد. او یکی از باتجربه‌های پرسپولیس به حساب می‌آید که نقش این تجربه را در دیدار حساس با استقلال تهران تا جایی می‌داند که از آن به عنوان برگ برنده یاد می‌کند. هر تیمی که از وزنه تجربه، خوب استفاده کند از نظر روحی برتر است و به عقیده سیدجلال حسینی، پرسپولیس شانس بیشتری برای گرفتن سه امتیاز دارد پیشنهاد می‌کنیم در این گفت‌و‌گو همراه ما باشید:

بعد از بازی ضعیف برابر نفت تهران پیش‌بینی یک برد پرگل برای پرسپولیس برابر فولاد سخت بود، چه شد به این نتیجه رسیدید. بردی که رویانیان پس از آن گفته ناراحتم که چرا پرسپولیس تا حالا این طور بازی نکرده بود؟

البته به عقیده من برابر نفت هم تا حدی که گفته می‌شد بد نبودیم، به هر حال آن باخت شکستی بود که برای ما گران تمام شد، از این نظر که دوباره تحت فشار بحق هواداران قرار گرفتیم. دو باخت در شش بازی قابل توجیه نبود، بعد از آن بازی کادر فنی بیشتر روی ریکاوری روحی - روانی بازیکنان وقت گذاشت. آقای دایی خیلی جدی بچه‌ها را متوجه حساسیت کار کرد و گفت از این به بعد حتی به مساوی هم نباید راضی باشید. ارزش این برد هم به این بود که یکی از تیم‌های خوب این فصل را بردیم که چند هفته بود باخت نداشت. فولاد واقعا هماهنگ و آماده است، اما ما باز هم بی‌عیب نبودیم.

از گل خوردن در دقایق پایانی خیلی شاکی بودید، ضعفی که در دو بازی تکرار شد و اگر در دربی تکرار شود ممکن است دردسرساز شود؟

نقطه ضعف ما در دو بازی اخیر همین بوده که در وقت اضافه گل خوردیم، با این‌که فکر می‌کنم عملکرد دفاعی ما نسبت به فصل قبل خیلی بهتر بوده است، اما متاسفانه نداشتن تمرکز کافی در این دو بازی باعث گل خوردن شد، چون فکر می‌کنیم با زدن دو، سه گل بازی تمام شده است. باید روی این موضوع کار کنیم، اما برای بازی با استقلال شرایط فرق می‌کند و نگران نیستیم.

یعنی قرار است چه اتفاقی در این بازی بیفتد که نگران نیستید؟

شک نکنید برابر استقلال دیوار دفاعی مستحکمی می‌بندیم که از اول تا آخر وقت اضافه تمرکز داشته باشد و اجازه ندهد هیچ توپی رد شود. این‌که می‌گویم یعنی این‌که نمی‌گذاریم از بی‌دقتی دروازه پرسپولیس باز شود.

این یعنی کری خوانی برای مهاجمان استقلال؟

نه، من از هدفی که خط دفاعی دارد گفتم، استقلال هم مهاجمان خوبی دارد که بیکار نمی‌نشینند و این یعنی بازی جذاب.

قبل از شهرآورد گل هم زدید، مقابل استقلال هم به گلزنی فکر می‌کنید یا قول آن را می‌دهید؟

من اول به وظیفه اصلی‌ام که دفاع است فکر می‌کنم. شاید به همین دلیل است که آمار گلزنی‌ام بالا نیست، اما هیچ‌کس از گل زدن بدش نمی‌آید. اگر مقابل دروازه حریف موقعیتی داشته باشم سعی می‌کنم استفاده کنم، چه استقلال باشد چه تیم‌های دیگر، اما قول گلزنی نمی‌دهم، فقط قول می‌دهم خوب دفاع کنم.

در روزی گل زدید که کاپیتان هم بودید، ظاهرا کاپیتانی برای شما خوش یمن بود؟

بستن بازوبند نظر علی آقا (دایی) بود، خیلی احساس مسئولیت شیرینی بود آن هم در تیم بزرگی مثل پرسپولیس، خیلی خوشحالم که مقابل فولاد یکی از گلزنان بودم و بازوبند را هم بر بازو داشتم.

آمادگی فنی و موقعیت دو تیم در جدول رده‌بندی را برای برنده شدن در شهرآورد بیشتر موثر می‌دانید یا مسائل روحی و روانی؟

قبل از این‌که به پرسپولیس بیایم همه جا می‌خواندم که قدیمی‌های این تیم می‌گویند تیمی که باتجربه‌تر برخورد می‌کند و روحیه دارد برنده است. الان نظر خودم همین است، این بازی برای برنده شدن اعتماد به نفس، روحیه و تجربه می‌خواهد و هر تیمی که شرایط حاکم بر بازی را مدیریت کند، می‌تواند از فرصت‌ها استفاده کند و ببرد.

و نتیجه مسابقه قبل از شهرآورد چطور؛ این بار شما بردید و استقلال به تیم همنام خوزستانی‌اش باخته. در آن روحیه‌ای که می‌گویید چقدر تاثیرگذار است؟

خیلی تاثیر دارد، بیشتر در روزهایی که مانده به شهرآورد برای تمرینات و فضای حاکم بر هواداران وگرنه با شروع بازی فراموش می‌شود و خیلی مهم نیست. خوشبختانه ما با برد برابر فولاد شرایط خوبی داریم و اگر استقلال را هم ببریم اوضاع بالای جدول را به هم می‌ریزیم.

اما سایه شوم تساوی همچنان روی سر این بازی هست و وقتی به شهرآورد نزدیک می‌شویم هواداران دو تیم نگران می‌شوند، تا جایی که می‌گویند کاش ببازیم، اما بازی مساوی نشود، چه شده مردم این طور فکر می‌کنند؟

نمی‌دانم، شاید آمار نتایج چند سال اخیر این ذهنیت را ایجاد کرده، اما ما که از نزدیک شاهد هستیم هیچ نتیجه‌ای عمدی رقم نمی‌خورد.این بار که فکر می‌کنم با توجه به شرایط و موقعیت دو تیم بازی جذابی را شاهد باشیم، هواداران دو تیم هم صبور باشند تا بازیکنان بتوانند در آرامش برای گلزنی تلاش کنند.

کار خلعتبری هم برای پیوستن به پرسپولیس تمام شد و ممکن است به بازی با استقلال هم برسد. در این مورد چه نظری دارید؟

خلعتبری یکی از بهترین بازیکنان ایران است که حضورش برای پرسپولیس در این مقطع یک وزنه روحی خوب محسوب می‌شود که به نیروی تهاجمی تیم ما اضافه می‌کند. امیدوارم شرایط به گونه‌ای پیش برود که ما بتوانیم یک برد خوب را تقدیم هواداران کنیم.

از عملکرد خوب دفاعی پرسپولیس در این فصل صحبت شد. خیلی‌ها بر این باورند زوج سیدجلال حسینی و بنگر و هماهنگی بین شما همچنان یکی از دلایل این موفقیت است؟

این گروه که لطف دارند، اما بی‌انصافی است اگر بخواهیم زحمات بقیه بچه‌ها را نادیده بگیریم. به نظر من یکی از دلایلی که باعث شده ما بهتر کار کنیم، البته منهای دو گل بد و ساده‌ای که در دقایق پایانی خوردیم و از آن صحبت کردیم، حفظ ترکیب اصلی دفاعی فصل گذشته است که به ما کمک کرده از همین ابتدا هماهنگ باشیم .

پرسپولیس در دو بازی که در تهران میزبان نبود، مغلوب شد. این‌که حق دیگر تیم‌های تهرانی در میزبانی باید محفوظ باشد را قبول داری؟

قبول دارم و از موافقان آن هستم، اما مهم این است که امکانات میزبانی در دیگر ورزشگاه‌های تهران فراهم نیست. همین ورزشگاه تختی را ببینید، زمین چمن که اصلا جای بحث نگذاشته، نور ورزشگاه هم به حدی بود که ما نمی‌توانستیم به راحتی همدیگر را پیدا کنیم، اگر به این استادیوم‌ها برسند چه عیبی دارد. ما این همه در شهرستان‌ها بازی می‌کنیم اتفاقی نمی‌افتد، با این کیفیت، بازی دو تیم افت می‌کند، حتی تیم میزبان هم نمی‌تواند بازی خودش را انجام دهد. حالا سایر امکاناتی که به تماشاگران مربوط می‌شود بماند.

در مورد تیم ملی هم صحبت کنیم، روالی که این تیم برای آماده‌سازی مسابقات جام جهانی در پیش گرفته، ما را به جایی می‌رساند؟

نه، واقعا حیف است حالا که تیم ما به این مسابقات راه‌یافته باید برنامه‌هایی داشته باشد که بتواند در برزیل رقابت کند. حتی ضعیف‌ترین تیم‌ها برنامه‌ها و بازی‌های تدارکاتی دارند، با این وضع به جایی نمی‌رسیم، مگر این‌که شرایط عوض شود.

حرف ناگفته‌ای باقی‌مانده است؟

فقط از هواداران می‌خواهم در همه بازی‌ها بخصوص بازی روز جمعه همراه ما باشند، تا دقیقه 90 صبر کنند و مطمئن باشند از انرژی که به ما می‌دهند روحیه می‌گیریم.

سارا احمدیان ‌/‌ جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها