کد خبر: ۵۷۹۲۰۲
والیبال ایران؛ افتخارآفرین و سرافراز / عبدالحمید احمدی


پرونده اولین دوره حضور تیم ملی والیبال در لیگ جهانی در شرایطی بسته شد که کمتر کسی فکر می کرد والیبالیست های ایرانی در همان تجربه نخست، این چنین خوش بدرخشند و بتوانند با کسب نتایج باور نکردنی در مقابل غول های والیبال جهان به عنوان پدیده این دوره شناخته شوند.
جالب اینجاست که نتیجه کوبنده و غیر منتظره بازی نخست در مقابل آلمان چنان باوری را ایجاد کرده بود که همگان بدون توجه به جایگاه والیبال آلمان در جهان و بردی که آلمان ها در مقابل روسیه قهرمان المپیک در بازی های گروهی همین دوره کسب کرده بودند انتظار داشتند که در بازی دوم نیز همان نتیجه قبلی تکرار شود و ما بتوانیم با کسب شش امتیاز برنده مطلق دیدار در مقابل آلمان باشیم. انتظاری که تحقق آن به واقع فراتر از توان واقعی والیبال ما و رسیدن به آن برای اولین دوره حضور ایران در لیگ جهانی می توانست در حد یک معجزه تلقی شود.
به یقین آن چه که بسیار اهمیت داشته و دارد ایجاد باور قدرت والیبال ایران در جهان در این دوره حضور در لیگ جهانی بود که اتفاق افتاد و با اطمینان می توان ادعا کرد که از این پس نگاه فدراسیون بین المللی والیبال و کشورهای صاحب نفوذ و جایگاه این رشته در جهان به والیبال ایران بسیار متفاوت نسبت به گذشته خواهد بود.
باید به ولاسکو به عنوان یک مربی و مدیر پخته و کارآمد که توانست این خودباوری، اعتماد به نفس، و جرئت رویارویی بدون ترس با بزرگان والیبال جهان را در بچه های تیم ملی والیبال بارور کند دست مریزاد گفت و این درس را آموخت که همواره می توان با انتخاب مدیران پخته، فنی، کارآمد، و مسلط به امور می توان انتظار نتایجی درخشان و حتی غیر قابل باور داشت.
باید از والیبالیست های تیم ملی سپاسگزار بود که بدون هیچ گونه هراسی از حریفان صاحب نام خود در لیگ جهانی والیبال قدرت خود را به آنان دیکته کردند و توانستند با بردهایی درخشان کام مردم ایران را طی هفته های برگزاری این مسابقات شیرین و شاد کنند.
و در نهایت تشکر از مدیریت کارآمد فدراسیون که توانست با برنامه ریزی و تدبیر، والیبال ایران را علیرغم کاستی های سخت افزاری و نرم افزاری موجود و ضعف های حمایتی که به طور معمول در مدیریت کلان ورزش ایران وجود دارد در سطح جهان مطرح و به هدف مورد نظر برساند.
امید که این حرکت آغاز شده بتواند با بهره گیری از تجارب ارزشمند این دوره و تقویت نقاط قوت و جبران ضعف ها و کاستی ها در ادامه به نتایج درخشانتری برای ایران عزیز در گستره والیبال جهان منجر شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها