سخت ترین جام جهانی برای ماتادورها

ژاوی : اسپانیا از برزیل انتقام می گیرد

به او چه ربطی دارد که من آمریکا رفته ام؟

قلعه نویی:جباری در اسپانیا به دنیا می آمد ژاوی می شد

امیر قلعه‌نویی در سالن بدنسازی مجموعه انقلاب مشغول ورزش است. از دستگاه دوچرخه بلند می‌شود و سراغ دستگاه اسکی می‌رود.
کد خبر: ۵۷۴۵۸۵
قلعه نویی:جباری در اسپانیا به دنیا می آمد ژاوی می شد


ظاهرا روی پاهایش کار می‌کند. اگر خاطرمان باشد، اوایل فصل زانویش را به تیغ جراحان سپرد. به او نزدیک می‌شویم. بعد از یک سلام و احوالپرسی گرم، بحث استقلال وسط می‌آید. ابتدا موضوع بیانیه باشگاه علیه جباری را به او می‌گویم‌: «امیرخان! این چه بیانیه‌ای بود؟ باشگاه خودزنی کرد؛ به نظر شما این حرف‌ها علیه قلعه‌نویی درست بود؟» امیر که همچنان مشغول ورزش است، نفس‌نفس‌زنان سر حرف را باز می‌کند: «من در حال رانندگی بودم که زنگ زدند و گفتند باشگاه بیانیه‌ای درباره جباری صادر کرده. اصلا در جریان نبودم و اطلاعی از موضوع نداشتم. وقتی سر فرصت مطلب را خواندم، ناراحت شدم و به باشگاه زنگ زدم که این چه بیانیه‌ای است. گفتم که با کسی که این کار را کرده برخورد کنید. بیانیه کار درستی نبود و بدون هماهنگی من نوشته شد اما در مورد جباری حرف‌هایی دارم. تا امروز حتی یک کلمه در این مورد حرف نزده بودم ولی باید واقعیت‌ها را ببینیم. جباری کاپیتان من است. باید حرفه‌ای رفتار کند و حرفه‌ای حرف بزند. در کارهایی که به او ارتباط ندارد، نباید دخالت کند.من از جباری به عنوان کاپیتان انتظار دارم که منافع باشگاه را در نظر بگیرد، نه اینکه فقط به فکر پول خودش باشد.»

قلعه‌نویی در ادامه شروع به تعریف از جباری می‌کند اما این حرف‌ها را می‌زند تا در ادامه انتقادهایش را مطرح کند: «ببینید! جباری اگر در اسپانیا متولد می‌شد، الان در تیم ملی این کشور بازی می‌کرد. او می‌توانست در حد ژاوی فوتبال بازی کند. سطح بازی جباری نه تنها از فوتبال ایران که از فوتبال آسیا هم بالاتر است. من توانایی و هوش او را قبول دارم و می‌گویم که او فوتبالیست با شعور، خلاق و باکلاسی است. او در زمین چیزهایی را می‌بیند که هیچ بازیکن دیگری فکرش را هم نمی‌کند. از وقتی او به تیم ملی رفته، کلاس بازی تیم ملی هم فرق کرده است. منافذی را پیدا می‌کند که بقیه هافبک‌ها نمی‌بینند اما جباری با این سطح فوتبال، باید خوش‌اخلاق باشد و حرفه‌ای رفتار کند. به جباری چه ارتباطی دارد که من به آمریکا رفتم و در ایران نیستم؟ به هیچ‌کس ربطی ندارد که من کجا می‌روم و چه کار می‌کنم. مجتبی به اندازه توانایی فوتبالش، اصول حرفه‌ای را رعایت نمی‌کند. شما عام به موضوع نگاه می‌کنید ولی من در زمین و تمرین‌ها با بچه‌ها کار می‌کنم و آنها را می‌شناسم. کاپیتان تیم باید دست راست سرمربی باشد. چرا مجتبی یکبار از پولش نگذشته و به باشگاه نگفته که به جای پول من، حق و حقوق هاشم و امثال او را بدهید؟

کاپیتان تیم باید بزرگتر تیم باشد و در همه زمینه‌ها الگوی ما باشد. شما به رایان گیگز نگاه کنید. این همه سال در منچستر بازی کرده و کاپیتان این تیم است.مجتبی باید مثل گیگز باشد و بچه‌ها و جوانترهای تیم به او نگاه کنند ولی متاسفانه بعضی وقت‌ها زود از کوره درمی‌رود و آدم را ناامید می‌کند.»

قلعه‌نویی حالا از دستگاه پایین می‌آید تا راحت‌تر حرف‌هایش را بزند؛ او البته لابلای صحبت‌هایش چیزهایی می‌گوید که درست به نظر می‌رسد: «به تیم ملی نگاه کنید. این تیم ملی با تفکر من بازی کرد. خداوکیلی بازی تیم ملی با مدل بازی استقلال فرق داشت؟ حالا هیچ‌کس نمی‌گوید تیم ملی با تفکر قلعه‌نویی به جام جهانی رفت. خود من هم دنبال این حرف‌ها نیستم ولی می‌گویم حتما ما کارمان را درست انجام می‌دهیم که تیم ملی هم شاکله‌اش را روی استقلال می‌گذارد و با همین شیوه 3 بازی متوالی را می‌برد. تیم ما با همین شیوه و همین کادر به جمع 8 تیم آسیا رسیده و قهرمان لیگ برتر شده است. ما دنبال حفظ همین شرایط هستیم تا به قهرمانی در آسیا برسیم. مجتبی جباری به عنوان کاپیتان تیم باید با ما همراه باشد نه اینکه وارد اختلاف و دعوا شود.»

قلعه‌نویی در واکنش به این حرف که امسال چرا مجتبی کمتر حاشیه داشت و فصل آرامی را گذراند، کمی عصبانی می‌شود چون به او می‌گوییم که شما با هم هماهنگ بودید و بیشتر به حرف‌های جباری گوش می‌کردید. یعنی اگر می‌گفت فلان بازیکن به سیستم تیم نمی‌خورد و ریتم بازی را به هم می‌زند، شما به حرفش گوش دادید و او را کنار گذاشتید. به همین خاطر فصل آرامی داشت. قلعه‌نویی که از این موضوع عصبانی شده، خیلی تند واکنش نشان می‌دهد: «اصلا اینطور که شما می‌گویید نبوده. تیم با سلیقه من بازی کرده و هیچ کس در کادر فنی دخالت نداشته است. مجتبی بازیکن تاثیرگذاری است و به همین خاطر با تشخیص من در زمین نقش بازی می‌کند ولی اصلا اینطور نبوده که با حرف او تصمیمی بگیریم. من نمی‌دانم این حرف‌ها را از کجا می‌آورید. اینها ساخته ذهن و تخیل شما است.»

قلعه‌نویی دوباره موضوع را به سمت جباری برمی‌گرداند و چیزهایی می‌گوید که نشان می‌دهد چرا مربی موفقی است و تفاوتش با سایر مربیان کجاست: «من با 40 بازیکن و مربی و دستیار سر و کار دارم. باید چشم‌هایم باز باشد و همه چیز را ببینم اگر حواسم نباشد که این تیم را با این همه حواشی نمی‌توانم اداره کنم. شما نمی‌بینید که بعد از بازی و شکست تیم، حرف‌های جباری چه تاثیری روی یکی از بازیکنان داشته و باعث چه اتفاقی شده است. جباری علیه تیم و وضعیت باشگاه مصاحبه کرده اما بازیکن استقلال بعد از شکست به خانه رفته و از روی عصبانیت زده شیشه خانه را شکسته و با همسرش دعوا کرده است در حالی که قرار بوده با هم به میهمانی بروند و اختلاف در خانه درست شده است. بعد همسرش قهر کرده و 6 ماه گذاشته رفته خانه پدرش. حالا این بازیکن با این روحیه خراب و داغان مگر برای ما بازیکن می‌شود؟ باید کلی انرژی و توان بگذاریم که مشکل او را حل کنیم تا به زندگی‌اش برگردد.

مجتبی باید اینها را هم در نظر بگیرد؛ حالا این بازیکن استقلالی است که از روی ناراحتی شیشه خانه‌اش را شکسته یا مجتبی؟ به نظر من پژمان منتظری استقلالی است که قید پیشنهاد یک و نیم میلیون دلاری را زده و در استقلال مانده است. از نظر من مجتبی هم استقلالی‌ است. او هم برای تیم زحمت کشیده ولی باید دنبال منافع باشگاه باشد.

قلعه‌نویی که خیلی از اتفاقات اخیر ناراحت است، به موضوع مذاکره‌ای که بعد از حرف‌های جباری خراب شد اشاره می‌کند: «ما با آرش افشین پای میز مذاکره نشستیم و تمام کردیم تا به استقلال بیاید اما حرف‌های جباری درباره باشگاه باعث شد تا افشین عقب‌نشینی کند و بترسد که مبادا پولش را ندهیم و همه زحمت‌های ما برای جذب او نقش برآب شد. حرف‌های مجتبی مذاکره با یک بازیکن دیگر را هم که اسم نمی‌آورم به همین شکل خراب کرد. خب مجتبی چرا باید این حرف‌ها را بزند؟ مگر او بزرگ و کاپیتان تیم نیست؟ اگر مشکلی دارد، خیلی راحت با حرف زدن همه چیز قابل حل است ولی چرا باید کار به اینجا بکشد؟ وقتی کاپیتان تیم در مورد باشگاه این حرف‌ها را می‌زند، بازیکنی مثل افشین که از بیرون به مجموعه ما نگاه می‌کند چه فکری پیش خود می‌کند و حق دارد که نگران آمدنش باشد. حرف من این است که از مجتبی بیشتر از این انتظار داریم. او بازیکن خوب و باکیفیتی است و همیشه برای باشگاه مورد احترام بوده. خود من هم سعی کردم تا به او کمک کنم و همیشه شرایط سخت و مصدومیت‌هایش را درک کردم.در طول فصل بارها گفتم که باید از جباری تشکر کرد که با درد و مصدومیت برای ما بازی کرده است. این نشان می‌دهد که ما برای او احترام قایل شدیم ولی مجتبی شرایط ما را درک نکرد.» قلعه‌نویی در آخر حرف‌هایش، چیزهایی می‌گوید که نشان می‌دهد به احتمال زیاد مشکل استقلال و جباری حل می‌شود.

در مجموع حرف‌های امیر را مرور می‌کنیم، هم تعریف و تمجید فنی از مجتبی وجود دارد و هم نقد به رفتار حرفه‌ای او. قلعه‌نویی در آخر هم می‌گوید: «هدف ما بستن تیم برای رفتن به فینال و قهرمانی در آسیا است. ما اول مهر در لیگ قهرمانان بازی داریم. الان وقت این حرف‌ها نیست و تمرکزم روی تیم و آماده کردن بازیکنان است. اگر این حرف‌ها را هم به شما زدم، درد دل بود. از نظر من موضوع جباری هم مشکلی نیست که حل نشود. او باید اصول باشگاه را رعایت کند.اول فصل که با ما قرارداد امضا کرد، شرایط تیم را می‌دانست. پارسال، پیرارسال و هر سال می‌دانست که استقلال چه باشگاهی است و چه مزایا و چه مشکلاتی دارد. الان هم وضعیت ما را می‌داند. هیچ سالی به این خوبی پول نگرفته و معتقدم که با گذشت زمان موضوع حل می‌شود. مجتی بین خود و خدایش قضاوت کند که در این سال‌ها چقدر باشگاه به او کمک کرده و در شرایط سخت حامی او بوده و حالا او هم به عنوان یک بازیکن بزرگ، نقش خود را به درستی ایفا کند. از نظر من مجتبی یک بازیکن معمولی نیست. به همین دلیل انتظار ما از او بیشتر است.(گل)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها