انصاری فرد آینده روشنی ندارد

دایی با همشهری اش به بن بست رسید

حداقل لطف نکردند با ما مشورت کنند

دایی: هیچ کس نباید در کار باشگاه ها دخالت کند

حتی شروع تمرینات پرسپولیس با 10 بازیکن هم موجب نشد تا سرمربی جدید سرخپوشان قید برپایی آماده‌سازی در سرعین اردبیل را بزند.
کد خبر: ۵۷۳۹۰۱
دایی: هیچ کس نباید در کار باشگاه ها دخالت کند


به گزارش سایت جام جم ورزشی؛ علی دایی به پرسپولیس بازگشته تا با انگیزه‌های فراوان، پرطرفدارترین تیم آسیا را به روزهای اوج بازگرداند. علی دایی با حضور فعال در تمرینات پرسپولیس و پیگیری‌های مستمر درباره نقل و انتقالات و سایر امور تیم فوتبال، عزم خود را جزم کرده تا برای سومین بار جام قهرمانی را به همراه شاگردانش به هواداران هدیه کند.

با سرمربی پرافتخار پرسپولیس تماس گرفتیم تا نظرات او را درباره موضوعات مختلف فوتبال ایران و پرسپولیس جویا شویم. علی دایی قبل از سفر به روسیه در گفتگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس به سوالات پاسخ داد.

از اردوی پرسپولیس در رامسر راضی هستید؟

همه چیز خوب است. خیلی خوب و طبق برنامه تمرین می‌کنیم. این اردو تکمیل کننده اردوی سرعین است. علاوه بر تمرینات هوازی و تاکتیکی، سه بازی تدارکاتی هم داریم و آماده می‌شویم تا انشاءا... شروع خوبی در رقابت‌های لیگ برتر داشته باشیم. سایر نفرات تیم هم روز سه‌شنبه به ما اضافه می‌شوند و تمرینات کامل‌تری خواهیم داشت. اینجا امکانات خوبی دارد که جا دارد از آقای نجفی که سنگ تمام گذاشتند و همه جور امکاناتی در اختیار تیم پرسپولیس قرار دادند تشکر کنم.

غیبت بازیکنان ملی‌پوش مشکلی ایجاد نمی‌کند؟

چیزی که مهم است، این است که پرسپولیس برخلاف سال گذشته تمریناتش را به موقع آغاز کرده است. البته ما در اردوی اردبیل فقط 10 تا 12 بازیکن داشتیم و اینجا هم از روز سه‌شنبه بازیکنان ملی‌پوش و برخی بازیکنان جدید که مد نظرمان هستند در تمرینات حضور خواهند یافت.

حضور 10 بازیکن هم باعث نشد که از برپایی اردوی آماده‌سازی منصرف شوید؟

ما باید کارمان را شروع می‌کردیم ولو با نفرات کم. ما نمی‌توانستیم منتظر شویم تا همه نفرات تیم جمع شوند. باید کارمان را انجام می‌دادیم و من از روندی که داشتیم راضی‌ام. انشاء‌ا... تیم روز به روز آماده‌تر، منسجم‌تر و کامل‌تر می‌شود.

اعلام کرده‌اند که بازیکنان ملی‌پوش 15 روز استراحت کنند و در تمرینات باشگاهی حضور نداشته باشند، فکر می‌کنید وقتی باشگاه‌ها این همه هزینه می‌کنند، این حق را ندارند که بازیکنان ملی‌پوش خود را برای آماده‌سازی در اختیار داشته باشند؟

نظر همه برای بنده محترم است اما کسی که باید جوابگوی باشگاه، مردم و جامعه فوتبال باشد، ما مربیان هستیم. بنابر این ما باید تصمیم بگیریم که بازیکنان چه زمانی در تمرینات حضور داشته باشند و چه زمانی در تمرینات حضور نداشته باشند. این مساله‌ای است که به ما مربیان و باشگاه‌ها مربوط می‌شود. ما نهایت همکاری را با تیم ملی خواهیم داشت و اما اینکه ملی‌پوشان چه زمانی در تمرینات باشگاهی شرکت کنند و قبل از شروع فصل در تمرینات و اردوها حضور داشته باشند حق طبیعی باشگاه‌ها است و کسی نمی‌تواند در کار آنها دخالت کرده و خواهش می‌کنم به جای ما تصمیم نگیرند، حداقل این لطف را هم نکردند که مشورت کنند. ما مدیران و مربیان باید جوابگوی مردم باشیم.

ملی‌پوشان پرسپولیس چه زمانی به تمرینات تیم اضافه می‌شوند؟

محمدرضا خانزاده با توجه به اینکه در بازی‌ها به میدان نرفته بود به اردوی رامسر آمده است. حسین ماهینی با هماهنگی قبلی به بوشهر رفته و در روزهای آینده به جمع ما ملحق می‌شود. محمد نوری، غلامرضا رضایی و سید جلال حسینی نیز قرار است روز سه‌شنبه به تیم اضافه شوند. البته بحث قراردادی آنها هم هست که انشاءا... انجام خواهد شد. در نهایت باید بگویم ملی‌پوشان پرسپولیس از روز سه‌شنبه تمرینات خود را آغاز می‌کنند. ما به آنها 6 روز استراحت دادیم.

شما خودتان در تیم ملی بازی کرده‌اید و قطعا هیچ کس نمی‌تواند به اندازه علی دایی ملی‌پوشان را در این شرایط درک کند؟

من می‌دانم که به هر حال بازیکنان تیم ملی چه بازی پرفشاری را پشت سر گذاشته‌اند. در ایران، امارات و کره جنوبی به اردو رفته‌اند و از خانواده نیز دور بوده‌اند. ما این مسائل را درک می‌کنیم و به همین دلیل نیز 6 روز به آنها استراحت دادیم و با خودشان هم صحبت کردیم.

اعلام کرده‌اند که لیگ برتر به تعویق می‌افتد با توجه به برنامه‌ریزی‌های قبلی که داشته‌اید اعتراضی نسبت به این موضوع ندارید؟

ما برای این تصمیمات احترام قائل هستیم. به هر حال آنها جوانب مختلفی را در نظر می‌گیرند و تصمیم گیرنده هستند. مشکلی از این بابت نداریم و اتفاقا فکر می‌کنم یک مقدار هماهنگی بازیکنان با یکدیگر بیشتر خواهد شد، چرا که ما زمان بیشتری برای برقراری هماهنگی در اختیار داریم.

برخی می‌گویند بیشترین نفع را از این تصمیم و تعویق، تیم استقلال می‌برد، چرا که آنها تمرینات خود را تازه آغاز کرده‌اند؟

راجع به این مسائل بنده نباید نظر دهم و از عهده من خارج است. تصمیم گیرنده در این باره سازمان لیگ است.

درباره نقل و انتقالات پرسپولیس در روزهای اخیر چه نظری دارید، رویکرود شما چگونه بوده است؟

ما سعی کردیم بر اساس ضعف‌های تیم و تقویت برخی پست‌های دیگر یارگیری کنیم. تصمیماتی که اتخاذ کردیم درباره بازیکنان فصل گذشته و بازیکنان جدید بر این محور بوده است. سعی کردیم تیم را جوان‌تر کنیم و توازن را در پست‌ها برقرار نمائیم. جوان‌های آینده‌دار که تجربه بازی در لیگ برتر را داشتند را به خدمت گرفته‌ایم که خوشبختانه سهمیه لیگ برتری محسوب نمی‌شوند. تلاش کرده‌ایم از هیاهو پرهیز کنیم و بر اساس منطق، نیازهای تیم، رفع نقاط ضعف و تقویت تیم یارگیری نمائیم. به نظر خودم در نقل و انتقالات عملکرد موفقی داشتیم. هنوز برای نقل و انتقالات فرصت باقی است و ما پس از اضافه شدن ملی‌پوشان به تمرینات و بررسی همه جانبه وضعیت تیم در پست‌های مختلف اگر کمبودی داشتیم اقدام به یارگیری خواهیم کرد. ما در حال حاضر 5، 6 جای خالی برای جذب بازیکن داریم و در این باره سعی می‌کنیم براساس نیازها تصمیم بگیریم و قطعا جای خالی برای نیم فصل و روز مبادا نگه خواهیم داشت.

حمایت هواداران و حفظ آرامش تیم را تا چه اندازه در موفقیت تیم تاثیرگذار می‌دانید؟

به هر حال تجربه حضور در پرسپولیس را به عنوان سرمربی و بازیکن داشته‌ام و هر زمانی که در پرسپولیس بوده‌ام به این نتیجه رسیده‌ام. موفقیت زمانی حاصل شده که تیم در آرامش بوده و به دور از حاشیه‌ها کار کرده است. حمایت مدیریت هم کمک زیادی به ما کرده تا مشکلی نداشته باشیم. هیچ تردیدی نیست که حمایت هواداران بسیار تاثیرگذار خواهد بود. آنها می‌توانند با حمایت خود از تیم به ما کمک کنند و ما را به جلو هدایت کنند. ما احتیاج به حمایت هواداران داریم. امیدوارم امسال بتوانیم رتبه‌ای که در شأن هواداران پرسپولیس است را بدست بیاوریم. انشاءا... برای قهرمانی استارت خواهیم زد و سعی می‌کنیم با تلاش مضاعف در سایه توکل به خدا و حمایت هواداران، پرسپولیس را به روزهای اوج بازگردانیم. می‌خواهم به هواداران بگویم ما تیم خوبی داریم و انشاءا... تلاش می‌کنیم تا آنها را خوشحال کنیم.

می‌خواهیم از صعود تیم ملی ایران به جام جهانی بپرسیم، فکر می‌کردید چنین اتفاقی رقم بخورد ؟

خب با توجه به نتایجی که در دور رفت بدست آمده بود، کارمان برای صعود سخت شده و به اما و اگرهایی کشیده شده بود. ما باید سه بازی آخر را می‌بردیم آن هم در شرایطی که دو بازی خارج از خانه بود، تا صعود کنیم. خوشبختانه این اتفاق رقم خورد و در اولسان یکی از روزهای خوب فوتبالی ما در چند سال اخیر رقم خورد. ما برای اولین بار به عنوان تیم اول گروه و صدرنشین صعود کردیم و این موضوع انشاءا... نوید روزهای خوش را می‌دهد. بازی با کره جنوبی بازی بسیار سختی بود اما بنده معقتدم آن بازی یکی از بازی‌های تاکتیکی و متفکرانه تیم ملی ایران بود. بچه‌ها سنگ تمام گذاشتند و در هر سه بازی آخر بسیار باهوش و حرفه‌ای عمل کرده و به رغم اینکه تحت فشار بودند به آنچه که می‌خواستیم رسیدند. حالا ما به جام جهانی رفته‌ایم و باید تکلیف خودمان را مشخص کنیم که چه هدفی در جام جهانی داریم. به طور حتم اگر می‌خواهیم موفق باشیم باید تلاش کنیم، برنامه ریزی خوبی داشته باشیم و تدارکات خوبی در نظر بگیریم تا بتوانیم حرفی برای گفتن داشته باشیم.

شما گفتید یکی از تاکتیکی‌ترین بازی‌ها را در دیدار برابر کره جنوبی شاهد بودیم اما برخی انتقاد می‌کنند و می‌گویند تیم ملی یک موقعیت گل هم نداشت و روی تعقیب توپ و نبوغ قوچان‌نژاد به گل رسید؟

بنده معتقدم در تهران در مقابل کره جنوبی و در نیمه اول شانس آوردیم اما از نظر من در اولسان بهتر و هدف‌مندتر از تهران مقابل کره‌ای‌ها بازی کردیم. موقعیت‌های کره در تهران بیشتر بود. شکی ندارم که تصمیمات کادر فنی برای بازی برگشت کاملا درست بود. ما به آنچه که می‌خواستیم رسیدیم. چه فایده دارد قشنگ و زیبا بازی کنید اما نتیجه نگیرید و به جام جهانی نروید. تاکتیک ما به همین دلیل درست بود. استراتژی مربیان ما در خانه حریف و مقابل تیم قدری مثل کره جنوبی دفاع و ضد حمله بود. البته انتقاداتی هم می‌شود نسبت به نوع بازی کره جنوبی اما آنها یک فوروارد هدف داشتند و یک بازیکن دیگر که خیلی خطرساز بودند و به همین دلیل به سانتر از کناره‌ها روی آورده بودند اما ما در کار دفاعی بسیار عالی عمل کردیم و این تاکتیک را بازیکنان ما به خوبی اجرا کردند. بازی با کره جنوبی، بازی مرگ و زندگی بود. ما روش خوبی اتخاذ کرده بودیم و مهمتر اینکه آن را به درستی اجرا کردیم. قوچان‌نژاد هم واقعا با هوش عمل کرد و سه امتیازی را به ما داد تا فوتبال ما بار دیگر جهانی شود.

برخی می‌گویند بازی ازبکستان و قطر تبانی بوده، شما هم به این بازی مشکوک هستید؟

من نمی‌توانم بگویم که آن دیدار، بازی مشکوکی بود. ازبکستان می‌توانست در نیمه اول 5 بر 1 پیروز شود به شرط آنکه از موقعیت‌هایش به درستی استفاده می‌کرد. بخش‌هایی از این بازی را دیدم. بویژه نیمه اول که موقعیت‌های زیادی را به هدر دادند.

در پایان صحبت خاصی با هواداران پرسپولیس ندارید؟

آرزوی موفقیت می‌کنم برای فوتبال‌مان در جام جهانی و امیدوارم که باز هم موفقیت‌های ملی، شادی را به مردم هدیه کند و آرزو می‌کنم که امسال بتوانیم نتایج خوبی بگیریم و نزد هواداران پرسپولیس سربلند باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها