در حالی که معتقدیم صعود تیم ملی فوتبال به مرحله نهایی جام جهانی فوتبال در برزیل، استحقاق هرگونه پاداشی را دارد، اما بی‌انصافی است اگر نام عده‌ای از بازیکنان که در موفقیت تیم ملی سهیم بوده‌اند، از قلم افتاده و کسی نیز یادی از آنان نکند.
کد خبر: ۵۷۳۵۱۵
بین بازیکنان تیم ملی فرق گذاشتند


بی‌شک وقتی صعود به جام جهانی برای فوتبال ایران محقق شده، حالا که فصل پاداش و قدردانی از تلاش و همت کادر فنی و بازیکنانی است که در طول رقابت‌های مقدماتی انتخابی جام جهانی برای سرافرازی تیم ملی تلاش کرده و جنگیده‌اند، نباید تعدادی از بازیکنان نادیده گرفته شوند. متاسفانه این‌طور که شنیده‌ایم پاداش 50 میلیون تومانی، اختصاص یک دستگاه خودرو و ایضا مجوز ورود یک دستگاه خودروی خارجی، فقط شامل بازیکنانی شده است که در سه بازی آخر تیم ملی حضور داشته و در مراسم قدردانی از ملی‌پوشان در ساختمان ریاست جمهوری هم بوده‌اند.

به‌طور طبیعی این مساله از عدالت به دور است و بر مسئولان وزارت ورزش و جوانان است که از فدراسیون فوتبال بخواهند در اختصاص پاداش صعود به جام جهانی، براساس سهم هریک از بازیکنان در همراهی تیم ملی و بازی‌های انجام شده، از آنان قدردانی کنند.

پرسشی که در اینجا مطرح می‌شود این است که آیا چون اشکان دژاگه و مهرداد پولادی به‌دلیل آسیب‌دیدگی نتوانسته‌اند در سه بازی آخر تیم ملی حاضر باشند، نباید سهمی از پاداش صعود به جام جهانی برای آنان در نظر گرفته شود؟ یا همین‌طور باید گفت مهدی رحمتی و علی کریمی با وجود دور ماندن از تیم ملی در بازی‌های آخرین، نمی‌توان نقش آنان را در پروسه موفقیت تیم ملی نادیده گرفت. برای مثال اگر رحمتی در بازی رفت تاشکند نبود که یک‌تنه جلوی حملات بی‌شمار ازبک‌ها ایستادگی کرده و قفل دروازه تیم ملی را بسته نگه دارد، آیا صعود مستقیم به جام جهانی حاصل می‌شد؟ به نظر می‌رسد تمام بازیکنانی که طی یک سال اخیر با جان و دل در خدمت تیم ملی فوتبال بوده‌اند، در موفقیت بزرگ به‌دست آمده سهم دارند و نباید حالا که همه چیز وفق مراد شده، نقش و مسئولیت آنان نادیده گرفته شود. اشتباه نشود صرف قدردانی مادی مطرح نیست؛ چراکه ممکن است بازیکنانی که اسمشان به میان آمد، اصلا به این پول‌ها احتیاجی نداشته باشند، اما قدردانی معنوی حداقل کاری است که می‌توان در حق این بازیکنان انجام داد.

حجت‌اله اکبرآبادی / دبیر گروه ورزش
 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
۰
۰
با سلام من هم كاملا با آقای اكبرآبادی موافقم

نیازمندی ها