کد خبر: ۵۷۳۰۹۰
به کام فوتبال به نام ملت

راهیابی تیم ملی فوتبال به جام جهانی 2014 برزیل به‌دل همگان نشست.سال آینده در همین روزها و بعد از هشت سال دوباره تیم ملی فوتبال، ایرانیان را بی‌خواب می‌کند تا برای تماشای بازی‌های جام‌جهانی نیمه‌شب و بامداد به‌وقت تهران فوتبالیست‌های خود را تنها نگذارند.

صعود تیم ملی فوتبال شادی ملت را کامل کرد اما برای این‌که لذت این صعود به نام برخی مصادره نشود و در این روزها بازنده‌ها خود را در صف فاتحان صعود قرار ندهند، چه باید کرد؟ برداشت‌های غیرمنطقی و تئوری پردازی‌های ساختگی در بحبوحه شادی‌های مردمی از راهیابی تیم ملی فوتبال به جام جهانی می‌تواند تبعات منفی داشته باشد.

حرکت‌های خودجوش و بازی‌های متکی به کار فردی و غریزی بازیکنان همراه با فعالیت‌های هر چند پرغوغای باشگاه‌ها توام با تجربیات مردی که در فوتبال اروپا، الفبای این ورزش را یاد گرفت شاید بهترین دلایل موفقیت تاریخی در این مقطع از فوتبال ایران باشد که این روزها از زبان مردم می‌شنویم آن هم در شرایطی که هنوز این ورزش در مدیریت و برنامه‌ریزی مشکلات زیادی دارد.

صعود به جام جهانی نقطه پایانی فوتبال ایران نیست و نباید این‌گونه تلقی شود که فوتبال در راه جام جهانی در مراحل اجرایی خود حرکت‌های درست و منطقی را طی کرده است. این فوتبال همان فوتبالی است که با هر بار صعود به جام جهانی فرصت‌های خود را تبدیل به تهدید کرد، چون شناخت قوت‌ها و ضعف‌ها در برنامه ریزی ابتدایی برای پیشرفت بیشتر این ورزش با کاستی و کمبودهای بیشمار مواجه است و فرصت هر گونه کار بلندمدت و برنامه محور را از آن می‌گیرد.

نظیر موفقیت کنونی تیم ملی فوتبال را در سال‌های گذشته هم داشتیم، اما چون همیشه نگاه مسئولان به این مقوله نتیجه‌گرا بوده، بخش فرآیندسازی و توجه به برخورداری از اصول مدیریت و برنامه‌ریزی برای فعالیت توام با توسعه پایدار نادیده گرفته شده است. مانند همین روزها که برخی می‌خواهند موفقیت‌های مقطعی را به خود نسبت دهند، اما امیدواریم این بار این نتیجه باعث شود تا یک بار برای همیشه مسئولان ورزش ایران ثبات بخشی به فعالیت‌های فوتبال را سرلوحه کار خود قرار دهند. باشد که موفقیت‌هایی نظیر راهیابی تیم ملی فوتبال در همه ارکان ورزش برای مردم تکرار شود، چون بی‌تردید در صورت برخورداربودن از ثبات ورزشی که در برگیرنده بسیاری از مسائل جامعه از جمله غرور ملی است، موفقیت‌های زیادی به کام ورزش و به نام مردم ایران ثبت می‌شود.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها