قهرمان از موجودی اش راضی نیست

یک تابستان پرخرید در پاریس

کارشناسان و ناظران قطعا این روند را ادامه ریخت و پاش‌ها در پاریس توصیف می‌کنند، اما کارلتو مجبور است با واقعیات کار کند.
کد خبر: ۵۶۷۴۵۸
یک تابستان پرخرید در پاریس

پاری سن‌ژرمن سرانجام به صبر طولانی‌اش برای فتح لیگ دسته اول فوتبال فرانسه،‌ هدفی که برایش 19 سال زمان برد، پایان داده و با پشت سر گذاشتن دو رقیب اصلی‌اش ـ یعنی مارسی و لیون ـ به سوی این افتخار ناب پیش تاخت، اما لزوم حفظ این عنوان در فصل آینده و فراتر از آن الزام حضوری پیروزمندانه در فصل آینده لیگ قهرمانان باشگاه‌های اروپا این باشگاه پاریسی را ـ که قدمت آن از 43 سال فراتر نمی‌رود ـ واداشته از حالا به سوی ستاره‌هایی تازه و اضافی پر بکشد و در پی افزودن بر سربازان نامدار و جهانی‌اش باشد.

با این حال، کارلو آنچلوتی سرمربی ایتالیایی و لئوناردو، مدیر فنی برزیلی سن‌ژرمن روی این نکته مصر هستند بسیاری از نام‌هایی که در اخبار به عنوان اهداف بعدی و نفرات آتی این تیم می‌آیند، یا شایعه صرف‌ است یا حقیقت دارد، اما جذب آنها به دلایلی برای سن‌رژمن در حال حاضر غیرممکن است. بعد از تکذیب اخبار جذب کریستیانو رونالدو، ماشین گلزنی پرتغالی رئال مادرید که به دفعات در طول فصل روبه‌پایان صحبت الحاقش به سن‌ژرمن شنیده می‌شد، حالا نوبت به وین رونی رسیده است که گفته می‌شد تیم مشهور فرانسوی در پایان فصل، او را به بهای حداقل 40 میلیون یورو جذب خویش خواهد کرد.

با کمترین فاصله

مالکان عرب سن‌ژرمن پس از خریداری این باشگاه در سه سال و نیم پیش به سبک و سیاق همتایان خود در منچسترسیتی انگلیس و مالاگای اسپانیا پولی نجومی را صرف جذب نفرات مشهور خارجی و ستاره‌های متعدد بین‌المللی به این تیم کرده‌اند که در مورد سن‌ژرمن به رقمی بالای 300 میلیون یورو می‌رسد و امثال پاستوره، لاوتزی، ابراهیموویچ، تیاگو سیلوا و البته بکام از این طریق به پاریس آمده‌اند، ولی وقتی سن‌ژرمن با وجود استفاده از آنها در مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا با کمترین فاصله و به واقع فقط با گل‌های خورده بیشتر در خانه‌اش تسلیم تیم نزول‌کرده بارسلونا و حذف شد، این مالکان بیش از پیش به صرافت تقویت تیم خود افتادند زیرا باورشان این است حالا که می‌توان به جمع هشت تیم برتر قاره رسید و حتی بر بارسا سایه انداخت و تن به حذفی نه‌چندان منصفانه داد، چرا با جذب چند نفر اضافی قهرمان اروپا نشد؟

کارشناسان و ناظران قطعا این روند را ادامه ریخت و پاش‌ها در پاریس توصیف می‌کنند، اما کارلتو که مجبور است با واقعیات کار کند و در ابتدا و آخر فقط به تقویت فنی سن‌ژرمن بیندیشد، به «اکیپ» ـ روزنامه پیشرو ورزش جهان ـ گفته است: «مگر تیم و کسی را در جهان فوتبال می‌یابید که وین رونی را نخواهد؟ او از ضربتی‌ترین و بهترین مهاجمان دنیاست، اما از یک سو منچستریونایتد او را سمبل خود می‌انگارد و وی را از دست نمی‌دهد و از جانب دیگر، پول نجومی که آنها برای آزادسازی وی می‌خواهند، چندان عقلایی و منصفانه نیست، حتی با این که ظرفیت مالی باشگاه ما بالا و هر میزان پول که بخواهیم در دسترس است، اما فکر می‌کنم درست خرج کردن آن در راهی که بیشترین ثمر را برای ما داشته باشد، بزرگ‌ترین الزام و ضروری‌ترین نیاز ماست و به همین سبب نیز ما عملیات جذب رونی را متوقف کرده‌ایم و عبارت صحیح‌تر این است که بگوییم اصلا این عملیات را شروع نکرده‌ایم.»

بررسی‌های بیشتر و بهتر

اگر حرف‌های لئوناردو را هم بپذیریم، سن‌ژرمن، ادینسون کاوانی را هم برای فصل بعدی نخواهد گرفت. این اروگوئه‌ای بلندقد و تیزچنگ در سه فصل اخیر گل‌های حساس و متعددی را برای نیمه آبی شهر رم (لاتزیو) زده و باشگاه بزرگی را در اروپا نمی‌یابید که او را نخواهد و قیمت بسیار بالای او نیز قاعدتا مانعی برای جذب وی، دست‌کم برای این باشگاه فرانسوی نیست، زیرا مالکان قطری سن‌ژرمن تنها کمبودی که ندارند پول و مسائل مالی است، اما تکذیب اخبار جذب کاوانی می‌تواند نشان‌دهنده به نتیجه‌نرسیدن محاسبه‌ها و برنامه‌ریزی‌های آنچلوتی و لئوناردو در این مقطع دیرهنگام از فصل جاری و نیاز آنها به بررسی‌های بیشتر باشد. اگر بپذیریم جای این دو در پاریس محکم است و یک کادر فنی جدید در سن‌ژرمن سر کار نخواهد آمد، آنها لابد در پایان فصل بررسی‌های مجددی درباره نیروهایی که دارند و نفراتی که باید بیایند، صورت خواهند داد. سرمایه‌های موجود که حتی تیاگو موتا، هافبک برزیلی و چپ‌پای سابق اینتر و بارسلونا را هم در بر می‌گیرد، امسال سن‌ژرمن را قادر ساخته با وجود سرسختی‌های اولیه لیون و مارسی که تا 20 هفته نخست لیگ 38 هفته‌ای فرانسه بشدت به پر و پای سن‌ژرمن می‌پیچیدند، از آن پس فراری آرام را در صدر جدول آغاز کند. این تیم از هفته سی‌ام به بعد در نقطه‌ای امن برسد و از رقبا فاصله بگیرد و در نهایت برای آنها دست نیافتنی شود.

زمان مناسب

لئوناردو که دوستی چند ساله‌اش با کارلتو ضمن حضور مشترکشان در آ.ث.میلان پایه‌گذار جذب این ایتالیایی مشهور و پنجاه‌وسه ساله به ورزشگاه پارک دوپرنس و سپرده‌شدن پست سرمربیگری سن‌ژرمن به وی و ستاره‌شدن آن از مربی موفق سابق تیم یعنی آنتون کومبواره شد، می‌گوید: «باور ما این است که هر خرید مناسبی در ابتدای تابستان پیش‌رو بهتر از حالا امکانپذیر خواهد بود و آن‌موقع افراد زیادی را داریم که یا قراردادشان تمام شده یا می‌خواهند آخرین فصل خود را در تیم‌های فعلی‌شان سپری کنند؛ بنابراین هم خودشان و هم‌ باشگاه‌هایشان مایل به فروش و انتقال هستند. آنچه من می‌توانم قولش را بدهم این است که تابستان امسال باز هم برای ما پرخرید خواهد بود و شاید نگاه ما در این ارتباط ابتدا به انگلیس و اسپانیا باشد.»

نیاز به «فرانسوی» شدن

منظور لئوناردو از اسپانیا لابد کریم بنزما است. این فرانسوی بلندقد و جوان بعد از گذراندن یک فصل توفانی و موفق در لالیگا، امسال در بازی‌های رئال مادرید پرنوسان و اغلب معمولی ظاهر شده و شاید سران این باشگاه بدشان نیاید که او را جواب کنند و در آن صورت تور سن‌ژرمن برای صید او پهن است.

اضافه بر وی، سن‌ژرمن اصولا بدش نمی‌آید که بعد از تبدیل‌شدن به تیمی چندملیتی، تعداد فرانسوی‌هایش را از نو قدری بالا ببرد تا صدای منتقدانی را که می‌گویند این تیم به اندازه کافی فرانسوی و منادی روح و جان فوتبال کشورش نیست، فاش کند.

لئوناردو در همین ارتباط تمایلش به استخدام سمیر نصری را که هیچ‌گاه در منچستر سیتی انتظارها را برآورده نکرده، فرانک ریبه‌ری که دوباره در بایرن مونیخ غوغا کرده و یوهان کابایی پنهان نکرده، اما او معترف است جذب آنها یک امر صد درصد نیست.

وی حتی به روشنی تصریح می‌کند گفت‌وگوهای طولانی و مستقیمی هم با آنها نداشته است، اما شک نکنید تابستان پرفعالیت تازه‌ای در سن‌ژرمن در راه است.

S.I.com / مترجم: وصال روحانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها