کد خبر: ۵۵۷۶۶۲
اثرات لیگ جهانی در جام باشگاههای آسیا

شاید در نظر اول سطح بازی‌های والیبال باشگاه‌های آسیا که در ایران در حال برگزاری است، چندان قابل‌توجه نباشد، بویژه برای خیلی از افرادی که معمولا پس از قدرت‌نمایی تیم‌های ایرانی به دنبال ضعف تیم‌های شرکت‌کننده می‌گردند تا بازی‌ها را از آنچه سطح فنی و کیفی نامیده می‌شود، ضعیف‌تر جلوه بدهند.

بازی‌های باشگاه‌های آسیا با 13 تیم آغاز شد و امروز وارد مرحله حذفی می‌شود تا کاله نماینده ایران در این دور با عراق بازی کند؛ دیداری که باز در آن برد تیم ایرانی قابل‌پیش‌بینی است.

برای والیبال ایران با تمامی نگاه‌های بدبینانه‌ای که این روزها در نوع و سطح بازی‌های باشگاه‌های آسیا وجود دارد، عبور از دیوار کوتاه آسیایی‌ها امری طبیعی است. این مهم بعد از سال‌ها کار مربیان ایرانی و خارجی در کنار هم، بازیکنان دوره‌های مختلف و رویکرد رسانه‌ها و مردم به این ورزش به دست آمد و اگر امروز والیبال ایران در اوج قرار دارد، نتیجه همبستگی و تلاش تمامی نیروها در ابعاد مختلف است؛ نتیجه‌ای که تفاوت سطح والیبال ایران را به نسبت والیبال در آسیا نشان می‌دهد و نه فقط این‌که تیم‌ها در این دوره ضعیف هستند.

چه بسا پیش از این والیبال ایران در نبرد با ستارگان والیبال دنیا در مسابقه‌های انتخابی المپیک ثابت کرد در پی افق‌های دوردست در عرصه توپ و تور بوده و آسیا برای عرض اندام جوانان بلند بالا و مستعد آن کوچک است. والیبال ایران این روزها در آزمون باشگاه‌های آسیا که پیش از این با قهرمانی‌های تیم‌های پیکان و صنام از بوته آزمایش در آن سربلند و با افتخار بیرون آمده است، بار دیگر سودای قهرمانی با کاله در سر دارد.

اگر همین امروز فرصت کردید بازی جوانان شایسته والیبال ایران را ببینید که چگونه با پرش‌های خود بر فراز تور و با دست‌های مطمئن به توپ ضربه می‌زنند تا بار دیگر ثابت کنند راهیابی از محدوده کوچک والیبال آسیا به لیگ جهانی و نبرد با بزرگان والیبال دنیا اتفاقی نبوده است. آنها علاوه بر موفقیت در عرصه توپ و تور آسیا، به دنبال شادی مردم با هنرنمایی خود در لیگ جهانی هستند. در واقع بازی‌های باشگاه‌های آسیا با حضور جمعی از ملی‌پوشان شایسته ایرانی میزان اشتیاق و علاقه آنها را به موفقیت در میدانی دیگر نشان می‌دهد؛ میدانی بزرگ که به منزله فرصت برای گرفتن اعتباری تازه در سطح والیبال دنیاست.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها