همان روزی که مهمان جام‌جم بود، خیلی از نداری حرف زد. می‌گفت پول ندارد تا برای نوجوانان و جوانان اردوهای بهتری برگزار کند. بعد از آن دوشنبه بهاری با احمد ناطق نوری، رئیس فدراسیون بوکس که در تحریریه جام‌جم از نداری‌های فدراسیون تحت مدیریتش گفته بود، چند جای دیگر هم همان حرف‌ها از زبان وی تکرار شد؛ این‌که بوکس پول ندارد، فدراسیون‌های دیگر هم از بی‌پولی می‌نالند، مثل قایقرانی که نمی‌داند برای محسن شادی چه کند تا در بازی‌های آسیایی اینچوان کره جنوبی بتواند با شادی از آب، طلا بگیرد.
کد خبر: ۵۵۶۸۸۴
آداب قهرمان پروری در اوضاع بی پولی

در دوومیدانی وقتی به احسان حدادی، پرتابگر دیسک ایران گفتند با 5000 دلار باید مربی و ماساژور را با هم داشته باشد، فریاد اعتراضش درآمد که نمی‌شود با این پول دو نفر را برای تبدیل نقره به طلای بازی‌های المپیک استخدام کرد.

بعد از این قهرمانان، حالا ناطق نوری است که برای پاداش تک‌چهره بوکس ایران نمی‌داند چه کند تا بی‌پولی برای ورزشکاران مدال‌آور ما مصداق آسیاب به‌نوبت باشد. احسان روزبهانی، قهرمان بوکس ایرانی در تیم آستانه قزاقستان مانند شادی و حدادی، جایی نگفته مشکلات مالی‌اش را برطرف کنند، اما وقتی که ناطق نوری برای پاداش روزبهانی می‌گوید اگر پول برسد فکری به حال پاداش روزبهانی می‌کند تا حدودی ارزش قهرمان ایرانی را در رقابت‌هایی که در آن حضور دارد، زیر سوال می‌برد.

احسان روزبهانی، بوکسور المپیکی ایران که در لندن همه دیدند حقش چگونه پایمال شد، این روزها در لیگ بوکس نیمه‌حرفه‌ای جهان با تیم قزاق، شایستگی‌های خود را به منصه ظهور گذاشته است. در کنار اهمیتی که پیروزی‌های روزبهانی در این لیگ دارد، پیشرفت اوست که برای ورزش ایران و رویدادهای پیش رو همچون بازی‌های اینچوان و المپیک ریودوژانیروی برزیل مهم است. ورزش ایران در کنار قدرت پارو زدن محسن شادی، پرتاب حدادی و عرض اندام بسیاری دیگر از ورزشکاران شایسته خود، به مشت‌های روزبهانی هم چشم دوخته است، اما به موازات زحمات قهرمانان ملی باید سطح موفقیت‌های آنها را نیز در عرصه‌های بین‌المللی درست و بجا سنجید و از ابزار تشویقی برای بهبود و حفظ شرایط قهرمانان استفاده کرد.

تشویق با پاداش‌های مالی ابزار مهمی در راه به ثمر رسیدن زحمات چند ماهه قهرمانان و حفظ روحیه رقابت در بین آنهاست، اما اگر در اوضاع کنونی، پولی هم در چنته برخی فدراسیون‌ها نیست، نباید ارزش کار قهرمانانی مثل روزبهانی را با عباراتی چون «اگر پول برسد از او قدردانی می‌کنیم»، کوچک و ناچیز کرد.

محمد رضاپور/ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها