رقابتهای کشتی آزاد قهرمانی آسیا - هند

سومین برنز ایران بر سینه امینی

کشتی ایران و تنها یک طلای آسیا

قهرمانی قاره در هند جا ماند

تیم ملی کشتی آزاد ایران در نتیجه ای دور از انتظار با یک طلا و سه برنز بعد از هندوستان میزبان به مقام نایب قهرمانی آسیا رسید تا با توجه به بی طلا ماندن فرنگی کارها ، کشتی ایران در هر دو رشته به تنها یک طلای آسیایی بسنده کند .
کد خبر: ۵۵۶۴۵۳
قهرمانی قاره در هند جا ماند


تیم ملی کشتی آزاد ایران که در دو روز اول این رقابت ها در دهلی نو ، به تک مدال طلای پرویز هادی در سنگین وزن بسنده کرده بود ، عصر امروز و در آخرین روز رقابت ها ، تنها به سه مدال برنز در اوزان 74 ، 84 و 96 کیلوگرم رسید تا پشت سر هندوستان میزبان به نایب قهرمانی بسنده کند .
بدیهی است این نتیجه در شرایطی که همواره قدرت درجه یک آسیا بوده ایم نمی تواند برای کشتی ایران نتیجه قابل قبولی باشد. گر چه گفته می شود تیم ایران با ترکیبی از جوانان خود در این رقابت ها به میدان رفت ، اما بطور طبیعی کشتی آزاد ایران اینقدر توانایی و استعداد دارد که با تیم دوم خود نیز قهرمان آسیا شود . در روز آخر و در شرایطی که کادر فنی تیم ملی روی دو مدال طلای اوزان 84 و 96 کیلوگرم در راه قهرمانی حساب گشوده بودند ، احسان امینی و حامد تاتاری مغلوب حریفان ازبک و کره جنوبی خود شده و از کسب طلا بازماندند .

عصر دیروز در سالن ایندیرا گاندی رقابت وزن های 66 ، 74 ، 84 و 96 کیلوگرم برگزار شد و با وجود همه انتظاری که از نماینده کشورمان می رفت آنها از راهیابی به فینال بازماندند.
در 66 کیلو ؛ محمد یوسفی پس از برتری مقابل حریفی از قزاقستان در دور دوم مقابل حریف مغولی تن به شکست داد و راهی گروه بازنده ها شد و در این مرحله نیز مغلوب حریف ژاپنی شد تا به عنوان هفتمی بسنده کند.
در 74 کیلو؛ عزت‌اله اکبری در دو کشتی پیاپی بر حریفانی از ترکمنستان و هند چیره شد، اما در مرحله نیمه نهایی مقابل چانگیو ژانگ از چین شکست خورد اما در دیدار رده بندی بر وحید اف کشتی گیرتاجیکستانی غلبه کرد تا در نخستین تجربه آسیایی خود به مدال برنز دست یابد.
در 84 کیلو؛ احسان امینی در دو مبارزه پیاپی حریفانی از قزاقستان و مغولستان را شکست داد اما در نیمه نهایی مغلوب امیدجان عثمان اف از ازبکستان شد. امینی در پیکار رده بندی بر حریفی از کشور میزبان غلبه کرد و برنز گذرفت.
در 96 کیلو؛حامد تاتاری پس از استراحت در دور نخست در دور دوم تاکاشی یاماگوچی از ژاپن را شکست داد، اما در نیمه نهایی مقابل جائه گانگ کیم از کره جنوبی شکست خورد تا به دیدار رده بندی راه یابد. تاتاری در این مرحله توش پولاتف از ازبکستان را شکست داد و سومین مدال برنز را برای تیم ایران کسب کرد.

- رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

55 کیلوگرم: 1- آمیت کومار (هند) 2- یانگ کیونگ (کره شمالی) 3- رسول کالیف (قزاقستان) و نومین باتبولد (مغولستان) 5- فومیتاکا موریشیتا (ژاپن) و شائوفنگ لیانگ (چین) 7- محمد طهماسبی زاده (ایران)
60 کیلوگرم: 1-  ریونگ هوانگ (کره شمالی) 2- جی هون یانگ (کره جنوبی) 3- دولت نیازبیکوف (قزاقستان) و باجرانگ باجرانگ (هند) 5- نیکولای نویف (تاجیکستان) و شوگو مائدا (ژاپن) 7- حسن مرادقلی (ایران)
66 کیلوگرم: 1- آمیت کومار (هند) 2- مانداراخان گانزوریک (مغولستان) 3- اولکمان ماماتوف (قرقیزستان) و توشیوری ایشیدا (ژاپن) 5- یانگ هو جانگ (کره جنوبی) و روسلان پالیف (ازبکستان) 8- محمد یوسفی (ایران)
74 کیلوگرم: 1- رشید قربان اف (ازبکستان) 2- چونگیائو ژانگ (چین) 3  عزت اله اکبری (ایران) و کوهی کیتامورا (ژاپن) 5- اینوکتی اینوکنتیف (قرقیزستان) و وحید سومیرشو (تاجیکستان)
84 کیلوگرم:1- امیدجان عثمان اف (ازبکستان) 2- آیبک یوسپوف (قرقیزستان) 3- احسان امینی (ایران) و صفرعلی کمیلدزونی (تاجیکستان) 5- پانچام نارسینگ (هند) و ماردن جورایف (ترکمنستان)
96 کیلوگرم: 1- کیم جائه گانگ (کره جنوبی) 2- رستم اسکندری (تاجیکستان) 3- حامد تاتاری (ایران) و خوندربولگا دورجخاند (مغولستان) 5- سبحان جان توشپالتوف (ازبکستان) و ژویی ژانگ (چین)
120 کیلوگرم: 1- پرویز هادی (ایران) 2- جارگالسیخان (مغولستان) 3- هیتندر (هند) 3- آیال لازاریف (قرقیزستان) 5- دیمیتری پوپوف (قزاقستان) و جین کیونگ نام (کره جنوبی)

رده بندی تیمی:
1- هند 48 امتیاز
2- ایران 45 امتیاز
3- مغولستان 40 امتیاز
4- کره جنوبی 38 امتیاز
5- قرقیزستان 38 امتیاز
6- ازبکستان 36 امتیاز
7- تاجیکستان 33 امتیاز
8- ژاپن 32 امتیاز
9- قزاقستان 26 امتیاز
10- چین 25 امتیاز
11- کره شمالی 19

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها