ایران میزبان اجلاس اسکواش غرب آسیا

سلیمانی: سنایی گزینه اول هدایت تیم ملی است

سلیمانی: حضور اسکواش در المپیک تقریبا قطعی شده است

اسکواش جای کشتی را می گیرد

در حالی که زنگ خطر حذف کشتی از المپیک به فراموشی سپرده شده رییس فدراسیون اسکواش ایران از قطعی بودن حضور این رشته در المپیک سخن می گوید.
کد خبر: ۵۵۲۷۴۳
اسکواش جای کشتی را می گیرد


با تصمیم دیوید مویی رییس جدید کنفدراسیون اسکواش آسیا مسئولیت کمیته عضویت آسیا برعهده رییس فدراسیون ایران گذاشته شد.
مسعود سلیمانی، دراین باره گفت: در بسیاری از رشته ها این کمیته فعال نیست اما اسکواش به دلیل این که می خواهد در المپیک حضور پیدا کند با قدرت در این کمیته برای فعال سازی اسکواش در کشور های مختلف فعالیت می کند.
رییس فدراسیون اسکواش، گفت: متاسفانه رییس پیشین این کمیته که نایب رییسی آن را من برعهده داشتم نتوانسته بود اقدام مثبتی انجام دهد و با تصمیم دیوید مویی مسئولیت این کمیته به من واگذار شد. یکی دیگر از دلایل این انتخاب فعالیت بی سابقه ایران در اسکواش بود و ما توانسته ایم تغییرات مثبتی جهت پیشرفت این رشته ورزشی در کشورمان ایجاد کنیم. خوشبختانه در حال حاضر افغانستان آمادگی خود را برای فعال سازی اسکواش اعلام کرده است و امیدوارم سایر رشته ها نیز با ما همکاری کنند.
سلیمانی در رابطه با برگزاری اجلاسی درتهران برای راه اندازی فدراسیون اسکواش غرب آسیا، خاطرنشان کرد: 21 و 22 اردیبهشت ماه در تهران میزبان سران اسکواش غرب آسیا خواهیم بود و تا کنون کویت، فلسطین و عراق برای حضور در این اجلاس اعلام آمادگی کرده اند. تا پایان این هفته دعوت نامه های خود را از سوی افشارزاده به این کشور ها ارسال خواهیم کرد.
رییس فدراسیون اسکواش در خصوص وضعیت سرمربیگری تیم ملی کشورمان، گفت: روز چهارشنبه کمیته فنی فدراسیون اسکواش تشکیل جلسه خواهد داد و پس از آن وضعیت کلیه مربیان مشخص خواهد شد.
وی تاکید کرد: الویت اول من برای هدایت تیم ملی اسکواش سید علیرضا سنایی است که امیدوارم توافقات لازم برای حضور او به وجود آید.
سلیمانی در خصوص احتمال المپیکی شدن این رشته ورزشی، گفت: اگر بخواهند اسکواش به قیمت حذف کشتی المپیکی شود علاقه ای به رخ دادن این اتفاق ندارم اما شک نکنید این رشته در المپیک 2020 حضور خواهد داشت.
رئیس فدراسیون اسکواش افزود: تقریبا حضور اسکواش در المپیک قطعی شده است زیرا در مسابقات آسیایی هنگ کنگ گروهی از کمیته بین المللی المپیک به عنوان ارزیاب در مسابقات آسیایی حضور پیدا کردند و بسیار از جذابیت این رشته ورزشی برای حضور در المپیک رضایت داشتند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها