معاونت سیما اعلام کرد

تدارک تلویزیون برای نیمه شعبان

شبکه‌های سیما با ویژه برنامه‌هایی جشن ولادت حضرت امام زمان مهدی (عج) و جشن نیمه شعبان، را تماشایی کرده اند.
کد خبر: ۱۲۰۱۷۵۳
تدارک تلویزیون برای نیمه شعبان

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سیما، ویژه برنامه جشن ولادت امام زمان (عج) به تهیه کنندگی مجید بهرامی امشب از شبکه یک سیما روی آنتن می‌رود.

در شب میلاد امام زمان (عج)، ویژه برنامه جشن نیمه شعبان، امشب ۳۱ فروردین به طور زنده و با اجرای حسن سلطانی و رضا میراحمدی از شبکه یک پخش خواهد شد.

این برنامه به مدت ۹۰ دقیقه امشب از ساعت ۲۳:۳۰ پخش می‌شود و سید هادی گرسویی خواننده نغمات آیینی و سید حمید برقعه‌ای شاعر، از مهمان جشن ولادت امام زمان (عج) خواهند بود.

در این برنامه ضمن اجرای زنده گروه تواشیح القدیر، ارتباط زنده‌ای از مراسم جشن و سرور و چراغانی سطح شهر برقرار خواهد شد.

همچنین به مناسبت فرا رسیدن سالروز ولادت امام زمان علیه السلام، سخنان حجت الاسلام قمی درباره وظایف شیعیان در عصر غیبت از این شبکه پخش می‌شود.

این سخنرانی که در قالب برنامه سخنرانی مذهبی ساعت ۸ صبح فردا پخش می‌شود، مربوط به سخنرانی حجت الاسلام قمی در هیات رزمندگان تهران است که شب گذشته در مراسمی جشن ولادت بیان شده است.

برنامه سخنرانی مذهبی کاری از گروه معارف شبکه یک سیماست که به تهیه کنندگی هادی حجتی در مناسبت‌های ویژه و با محوریت پخش سخنرانی کارشناسان دینی پخش می‌شود.

شبکه دو سیما به مناسبت ولادت حضرت امام زمان مهدی (عج) و جشن نیمه شعبان، برنامه‌های مختلفی را برای مخاطبان خود تدارک دیده است.

ویژه برنامه عیدانه نیمه شعبان با تدارک بخش‌های کار‌شناسی و همچنین حضور هنرمندان مختلف اعم از بازیگران، خوانندگان و چهره‌های ورزشی ضمن ایجاد فضایی معنوی، لحظاتی شاد و فرح بخش برای بینندگان خود فراهم می‌کند. این ویژه برنامه شنبه ۳۱ فروردین ساعت ۲۳:۳۰ و یکشنبه یک اردیبهشت ساعت ۱۰:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

برنامه «با ما بیا» نیز با حضور عمو مهربان و خاله رویا به صورت زنده ویژه برنامه‌ای عیدانه را از جنوب کشور و اردوگاه‌های سیل زدگان برای همدلی و ارتباط بیشتر بین کودکان سیل زده و سایر کودکان کشور تهیه کرده، همچنین این گروه برنامه ساز هفته گذشته نیز ویژه برنامه‌ای زنده را از میان کودکان شهرستان سیل زده آق قلا روانه آنتن کرده بود.

مولودی خوانی با نوای حاج محمود کریمی نیز به مناسبت میلاد امام زمان (ع) است در فواصل برنامه‌ها روانه آنتن خواهد شد.

همچنین پخش مستقیم برنامه «کوی محبت» با محوریت پرداختن به فرهنگ انتظار و جشن مولود نیمه شعبان نیز از دیگر برنامه‌های تولید شده ویژه این مناسبتِ مبارک است.

گفتنی است؛ برنامه «کوی محبت» کاری است از گروه امور اجتماعی فرهنگی شبکه دو سیما به تهیه‌کنندگی و اجرای سید مصطفی موسوی که شنبه ساعت ۱۸ و بعد از اذان ظهر روز یکشنبه یک اردیبهشت پخش خواهد شد.

مجموعه «کلاه قرمزی» دیگر تدارک این شبکه برای مخاطبان کودک و نوجوان است که یکشنبه ساعت ۰۰: ۱۵ از شبکه دو سیما پخش می‌شود.

برنامه «ماه تمام» به مناسبت نیمه شعبان از پنجشنبه ۲۹ فروردین تا اول اردیبهشت ماه به صورت زنده از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

«ماه تمام» به تهیه کنندگی بهنام آسایش با اجرای پیمان طالبی و ابوالفضل آقاخانی میزبان ورزشکاران، هنرمندان در عرصه بازیگری و خوانندگی و همچنین هنرمندان مطرح کشور، کارشناسان مذهبی، مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، خیّرینی که با نیت امام زمان (عج) به امور خیر می‌پردازند، خواهد بود.

ویژه برنامه «ماه تمام» پنجشنبه ۲۹ فروردین از ساعت ۱۷:۳۰ تا ۱۸:۴۰، جمعه ۳۰ فروردین از ساعت ۱۲ تا ۱۲:۳۰ و ۱۹:۳۰ تا ۲۱:۰۰، شنبه ۳۱ فروردین از ۱۶:۰۰ تا ۲۰:۴۰ و یکشنبه اول اردیبهشت ماه از ۱۱ تا ۱۲:۴۰ و ۱۶:۵۰ تا ۲۰:۴۰ به صورت زنده روانه آنتن شبکه سه سیما خواهد شد.

برنامه مناسبتی «صراط»، ویژه ولادت امام زمان (عج) در قالب مستند گونه تهیه و تولید می‌شود.

قسمت جدید این برنامه ویژه ولادت امام زمان (عج) روز شنبه ۳۱ فروردین ماه ساعت ۱۶:۳۰ به روی آنتن می‌رود.

در این قسمت مستندی از فعالیت مجید صادق زاده، استاد نگارگری و تذهیب پخش می‌شود؛ و در این قسمت از جدید‌ترین اثر استاد با عنوان تابلو «نورالله» رونمایی می‌شود. این تابلو جدیدترین اثر استاد است که مرتبط با امام عصر (عج) طراحی شده است.

در آیتم نمایشی این قسمت از «صراط»، نمایش کوتاهی با عنوان «زائر عشق» باموضوع پیاده روی زائران تا جمکران پخش می‌شود.

در این نمایش اکبر دباغیان، محمد ستوده، حمید تربتیان و نرگس توکلی ایفای نقش کرده اند.

تصویربرداری این بخش در لوکیشنی واقع در اصفهان تولید می‌شود، این مکان که مسجد تاریخی علی قلی آقا نام دارد قدمتی بالغ بر ۴۰۰ سال دارد.

«صراط» به تهیه کنندگی امیرحسین عنایتی در گروه فرهنگ و اندیشه شبکه چهار سیما تهیه و تولید می‌شود و محمد ستوده به عنوان مدیر تولید با این مجموعه همکاری می‌کند و موسسه سینمایی فدک فیلم نقش جهان مجری طرح این برنامه است.

شبکه چهار سیما به مناسبت ولادت امام زمان (عج) ویژه برنامه زنده «عقیق» را برای پخش در روز میلاد تدارک دیده است.

برنامه «عقیق» عنوان یک برنامه ترکیبی است که به صورت زنده در روز اول اردیبهشت ماه و همزمان با ولادت امام عصر (عج) در دو بخش صبحگاهی و عصرگاهی از استودیو پخش شبکه چهار سیما به روی آنتن می‌رود.

در این برنامه که اجرای آن را به صورت مشترک محمد امرایی و احمد شفازاده بر عهده دارند، با حضور مختلف خوانندگان، گروه‌های تواشیح و کارشناسان، یک جنگ شاد ترکیبی تقدیم مخاطبان شبکه دانایی و خردورزی می‌شود.

برنامه اذانگاهی شبکه چهار سیما با عنوان «قرار» نیز در روز میلاد منجی عالم بشریت به صورت عیدانه روی آنتن می‌رود.

«قرار» محصول گروه اجتماعی شبکه چهارسیما است که هر روز از ۴۰ دقیقه مانده به اذان ظهر به افق تهران شروع و تا ۲۰ دقیقه بعد از اذان ادامه دارد.

در بخش اول برنامه حجت الاسلام دکتر محمدجواد رودگر، عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به ارائه مباحثی در خصوص عرفان اهل بیتی می‌پردازند. در قسمت دوم برنامه نیز حجت الاسلام سید بهاءالدین ضیایی تفسیری کوتاه از قرآن کریم را بیان می‌کنند.

«تا نیایش»، «مناجات شعبانیه»، «بهار انتظار» عنوان ویژه برنامه‌های معارفی شبکه پنج سیماست که به مناسبت فرا رسیدن ولادت با سعادت امام عصر، حضرت مهدی (عج) دوازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت از شبکه پنج بر روی آنتن می‌رود.

برنامه ظهرگاهی «تا نیایش» روز شنبه ۳۱ فروردین ماه منعطف به مناسبت نیمه شعبان روانه آنتن می‌شود. نماهنگ، وله‌های شاد نیز به همین مناسبت در فواصل مختلف این برنامه پخش می‌شود.

همچنین میان برنامه‌های «بهار انتظار» (۳ کلاکت)، «مناجات شعبانیه» (۱۶ کلاکت) و وله‌های شعبانیه (۵ کلاکت) در لابه لای برنامه‌های شبکه در شب و روز نیمه شعبان پخش می‌شود.

همزمان با سالروز ولادت حضرت مهدی (عج)، ویژه برنامه‌های زنده «تبسم» و «حاضر غایب از نظر» از مساجد مهم شهر مقدس قم به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما می‌رود.

بر این اساس، ویژه برنامه‌ «تبسم» که از ساعت ۱۸ شب ولادت حضرت مهدی (عج) تا اذان صبح روز نیمه شعبان به صورت زنده از مسجد امام حسن عسکری (ع) تقدیم مخاطبان می‌شود، مراسم احیای نیمه شعبان این مسجد و مسجد مقدس جمکران را به تصویر می‌کشد.

ضمن آنکه پخش تصاویری از حال و هوای حرم مطهر امام رضا (ع) و دیگر اماکن مذهبی کشور در این شب و نیز گفتگو با کارشناسان و پخش آیتم‌های جذاب از دیگر بخش‌هایی است در دستور کار این برنامه قرار دارد.

«حاضر غایب از نظر» عنوان دیگر ویژه برنامه زنده این شبکه در روز ولادت امام زمان (عج) می‌باشد که از ساعت ۱۰:۱۵ تا اذان ظهر با کارشناسی حجت الاسلام والمسلمین پورسید آقایی و اجرای زنده گروه سرود شمیم رضوان و گروه تواشیح خدام المهدی (عج) پخش خواهد شد.

در این برنامه که از مسجد مقدس جمکران مهمان نگاه مخاطبان تلویزیون خواهد بود، مسابقه پیامکی با موضوع «مهمترین علت موعودخواهی انسان معاصر» برگزار می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت شبکه قرآن و معارف سیما در این مسابقه شرکت و از جوایز نفیس آن بهره‌مند گردند.

همچنین علاقه‌مندان به فیلم و سریال نیز می‌توانند انیمیشن «شاهزاده روم» که نگاهی به زندگی مادر گرامی منجی عالم بشریت دارد را در روز نیمه شعبان و از ساعت ۱۷ در شبکه قرآن و معارف سیما تماشا کنند.

شبکه جهانی جام جم در نیمه شعبان با گلچینی از بهترین برنامه‌ها در خدمت بینندگان خود است.

«کودکانه»، «خانه مهر» و «باهستان» برنامه‌های زنده شبکه جهانی جام جم در روز شنبه هستند که به مناسبت نیمه شعبان، مجموعه‌ای کم نظیر از بهترین بخش‌های جذاب و پر مخاطب خود را جهت ارائه در این شب تدارک دیده و به صورت زنده پخش می‌کنند.

«کودکانه» ساعت ۱۸:۱۰، «خانه مهر» ساعت ۲۰ و «با همستان» نیز ساعت ۲۲ به وقت تهران به صورت زنده از جام جم پخش‌ می شوند.

همچنین فیلم سینمایی «لونه زنبور» به کارگردانی برزو نیک نژاد و تهیه کنندگی سعید خانی، یکشنبه ۱ اردیبهشت ماه پخش خواهد شد.

این فیلم داستان دو پسر خاله است که به دزدی مشغول هستند تا اینکه پدر یکی از آن‌ها صندوقچه‌ای ربوده شده به آن‌ها می‌دهد و این اتفاق مشکلاتی را برای آن‌ها پیش می‌آورد.

پژمان جمشیدی، محسن کیایی، بهاره کیان افشار و هومن برق نورد از جمله نقش آفرینان این اثر هستند.

«لونه زنبور» ساعت ۱۹ یکم اردیبهشت به وقت تهران از جام جم پخش می‌شود و روز بعد در ساعت‌های ۳ و ۱۱ باز پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها