آیین قدردانی از برگزیدگان رادیویی مراکز استان‌ها در اجلاس ABU

تأکید دکتر دارابی بر توجه ویژه به آثار خلاقانه مراکز استان ها

معاون امور استان‌ها بر اهمیت توجه به شناسایی و معرفی برنامه سازان خلاق و اصلاح معیارهای داوری در جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها تأکید کرد.
کد خبر: ۱۱۰۵۵۹۳
تأکید دکتر دارابی بر توجه ویژه به آثار خلاقانه مراکز استان ها

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی رسانه ملی، در مراسم قدردانی از 4 اثر برگزیده مراکز استان ها در اجلاس ABU و جشنواره «یاهورینا»ی بوسنی، دکتر علی دارابی معاون امور استان‌های رسانه ملی، با بیان اهمیت حضور در جشنواره‌ها در حوزه فرهنگ، هنر و رسانه گفت: حضور در جشنواره‌ها بیانگر جایگاه و منزلت فرهنگی و هنری جامعه است.

معاون امور استان‌ها با اشاره به نقش پررنگ تولیدات مراکز استان ها در حضور موفق در جشنواره‌های بین المللی رادیویی و تلویزیونی گفت: گرچه هدف تولید در مراکز استانی حضور در جشنواره های خارجی نیست اما برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی باید در تراز جهانی تولید شوند چون اکنون تمام شبکه‌های استانی بر روی ماهواره قرار دارند و مورد قضاوت جهانی هستند.

وی افزود: علاوه بر اینکه باید نگاهمان معطوف به مزیت های نسبی هر استان باشد تراز تولیداتمان نیز باید بین المللی باشدتا با دنیا صحبت کنیم.

دارابی از درخواستش برای قرار گرفتن جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها و جشنواره انیمیشن در تقویم اتحادیه رادیو تلویزون های آسیا و اقیانوسیه ABU سخن گفت و اعلام کرد: در معاونت امور استان ها در حوزه بین الملل ساختار «مدیریت جشنواره و مبادلات برنامه ای در جشنواره‌ها» ایجاد می‌شود که بر این موضوعات متمرکز شود.

وی از مدیران این معاونت در حوزه تولید برنامه‌ها خواست بهترین نیروهایشان را برای رصد و پایش آثار انتخاب کنند تا این آثار را به درستی و به موقع انتخاب و به جشنواره های بین المللی ارسال کنند.

معاون امور استان‌ها همچنین براصلاح معیارهای ارزیابی برنامه ها در جشنواره های داخلی تأکید کرد و با بیان اینکه در زمینه های سوژه و یافتن موضوعات متنوع به وسعت کشور ایران زمینه کار داریم گفت: حضور در جشنواره‌های بین المللی و خصوصا اجلاس ABU باید در متن برنامه ریزی‌های مراکز استان ها قرار گیرد.

در این مراسم از علی کامیابی تهیه کننده برنامه رادیویی «نقطه صفر» تولید مرکز سیستان و بلوچستان، مهدی آذری تهیه کننده نمایش رادیویی «آخرین عکس» تولید مرکز گیلان، علی شهابی تهیه کننده مستند تلویزیونی «روز زرد» تولید مرکز آبادان برای درخشش در اجلاس ABU و از محمدرضا حافظی تهیه کننده برنامه تلویزیونی «راه بی‌ عبور» سیمای لرستان نیز برای احراز رتبه برتر از جشنواره یاهورینای بوسنی قدر دانی شد.

گفتنی است؛ در این مراسم برگزیدگان جشنواره از توجه معاون امور استان ها به تجلیل از برگزیدگان جشنواره‌ها قدردانی کردند و مدیران کل چهار مرکز آبادان، سیستان و بلوچستان، گیلان و لرستان در خصوص برنامه های برگزیده مرکز خود توضیحاتی ارائه دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها