معاون امور استان‌های صدا و سیما گفت: در بیان نقش روابط عمومی‌ها در تحقق اقتصاد مقاومتی باید گفت حمایت از تولید ملی و اطلاع‌رسانی شفاف اقتصادی، مهمترین رسالت روابط عمومی‌هاست.
کد خبر: ۱۰۴۸۵۴۶
دکتر دارابی: حمایت از تولید ملی و اطلاع‌رسانی شفاف اقتصادی مهمترین رسالت روابط عمومی‌هاست

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های رسانه ملی، دکتر علی دارابی در همایش «روابط عمومی و اقتصاد مقاومتی» در دانشگاه تربیت مدرس ضمن تشکر از برگزارکنندگان این همایش اظهار کرد: سوال اصلی درباره موضوع همایش این است که روابط عمومی‌ها چه نقشی می‌توانند در تحقق اقتصاد مقاومتی ایفا کنند.

وی افزود: برای پاسخ به این پرسش باید به مسائلی چند توجه داشت؛ نخست اینکه باید روابط عمومی را آینه تمام‌نمای سازمان دانست و آن را به مثابه پل ارتباطی با افکار عمومی و رسانه‌ها قلمداد کرد.

معاون امور استان‌های رسانه ملی با بیان اینکه تبیین سیاست‌ها، برنامه‌ها و ارائه گزارش عملکرد و اطلاع‌رسانی از خدمات و کارنامه سازمانی، باید در صدر اولویت‌های روابط عمومی‌ها باشد گفت: ارائه عملکرد سازمانی به گونه‌ای که برای افکار عمومی باورپذیر باشد یکی از مسئولیت‌های خطیر روابط عمومی‌هاست.

وی ادامه داد: دریافت و رصد بازخوردها از میزان اثربخشی امور سازمانی در بین افکار عمومی، اخذ نظر عموم افراد جامعه درباره سازمان‌ متبوع و به دست آوردن تصویری درست از محبوبیت یا عدم محبوبیت در اجتماع از دیگر وظایف روابط عمومی‌ها به شمار می‌رود.

دارابی با بیان اینکه روابط عمومی هنرمندانه آن است که منجر به برجسته‌سازی وظایف و کارکردهای اصلی سازمانی در بین صدها وظیفه محوله شود خاطرنشان کرد: با در نظر گرفتن همه این موارد، می‌توان پی به ارتباط میان روابط عمومی‌ها و تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی برد.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما افزود: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی سال گذشته را به عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کرده بودند و متعاقب آن، سال جاری هم از سوی ایشان با عنوان «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» معرفی شد، شعار انتخاب شده برای این سال‌ها گویای تأکید و برجسته‌سازی اصلی‌ترین مسئله کشور یعنی اقتصاد در بین سایر موضوعات است که باید مورد توجه همگانی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از این حیث باید از دست اندرکاران برپایی این همایش تشکر کرد که در بین همه اولویت‌ها و دستورکارهای موجود، بحث اقتصاد مقاومتی را برگزیدند و برای چاره‌اندیشی در این حوزه پیشگام شده‌اند.

دارابی با بیان اینکه لازم است مفهوم چیستی و ماهییت اقتصاد مقاومتی را به خوبی تبیین کنیم گفت: در این صورت می‌توانیم به ارتباط میان وظایف بخش‌های مختلف از جمله روابط عمومی‌ها و اقتصاد مقاومتی بپردازیم.

معاون امور استان‌های رسانه ملی تأکید کرد: حمایت از تولیدات با کیفیت داخلی و کارآفرینان موفق، ایجاد اشتغال پایدار، کاهش واردات و تلاش برای رهایی از اقتصاد تک محصولی و به عبارتی همان نفت و نیز تأکید بر اقتصاد درون‌ساز، خوداتکایی و توجه به ظرفیت‌های داخلی برای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از این دست اقدامات هستند.

وی ادامه داد: بدون آنکه تبلیغ مناسب برای توجیه عموم جامعه به منظور کاهش استفاده از ظرفیت‌ها و تولیدات خارجی صورت بگیرد، دست یافتن به اقتصاد مقاومتی ناممکن خواهد بود و در این بین روابط عمومی‌ها می‌توانند نقش خود را ایفا کنند.

دارابی در بخش دیگری از سخنان خود به اقتصاد مقاومتی و ارتباط آن را رسانه ملی پرداخت و گفت: به همین منظور ستادی در سطح صدا و سیما با مسئولیت یکی از معاونان و مشارکت سایر بخش‌ها تشکیل شده است همچنین مقرر شده است بیش از ۷۰ شبکه رادیویی و تلویزیونی استانی و نیز بخش‌های برون‌مرزی و خبر، در این حوزه به تولید برنامه‌های متناسب تبلیغی ترویجی همت گمارند.

معاون امور استان‌های صدا و سیما با اشاره به فعالیت شبکه تلویزیونی «ایران کالا» عنوان کرد: اهم فعالیت‌های این شبکه بر محور عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در حوزه رسانه‌ای پایه‌ریزی شده است.

وی گفت: این شبکه موظف است حمایت لازم را از تولیدات داخلی و کارآفرینان کشورمان داشته باشد و به همین منظور تبلیغات رایگان برای آنها در نظر گرفته شده است، روابط عمومی‌ها می‌توانند با معرفی این ظرفیت، نقش مهمی در سوق دادن تولیدکنندگان داخلی به شبکه «ایران کالا» و کاهش هزینه‌های آنها داشته باشند.

دارابی از تشکیل دفتر همکاری‌های صدا و سیما و روابط عمومی‌ها خبر داد و با بیان اینکه مقدمات این کار انجام شده است خاطرنشان کرد: به این ترتیب روابط عمومی‌ها به صورت نهادینه و طبیعی با صدا و سیما در ارتباط خواهند بود و از این رهگذر، امید می‌رود شاهد همکاری‌های خوب در حوزه رسانه و روابط عمومی باشیم.

معاون امور استان‌های رسانه ملی با بیان اینکه دانستن حق مردم است تصریح کرد: روابط عمومی‌ها نقش مهمی در جریان آزاد اطلاعات و شفافیت اقتصادی دارند.

وی ادامه داد: بهترین میدان عمل و کار به دور از شعارها و هیجانات سیاسی و تبلیغاتی، قرار دادن مبحث اقتصاد مقاومتی» به عنوان دستور کار همه بخش‌های سازمانی از جمله روابط عمومی‌هاست و امیدواریم در سال جاری، این بخش‌ها بتوانند در حوزه پرسشگری و اطلاع‌رسانی حرف اول را در کشور بزنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها