معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما خبر داد:

تولید ۱۰۰ سریال دفاع مقدسی در دستور کار رسانه ملی

در دستور کار رسانه ملی قرار گرفت؛

ساخت سریال های 300 قسمتی

معاون امور استان های رسانه ملی از آغاز ساخت سریال های 300 قسمتی در آینده نزدیک خبر داد.
کد خبر: ۹۷۷۵۷۰
ساخت سریال های 300 قسمتی

به گزارش جام جم آنلاین ، دکتر علی دارابی در نشست خبری نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها گفت: با توجه به تأکیدات رییس رسانه ملی و چشم انداز سازمان، معاونت امور استان های صدا و سیما 3 نهضت بزرگ را برای افزایش کمی و کیفی تولیدات رادیویی و تلویزیونی استان ها در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: گام نخست مربوط به نهضت تولید پویانمایی و انیمیشن است. بسیاری از مراکز استانی صدا و سیما ظرفیت باقوه و بالفعل بسیار خوبی برای تولیدات انیمیشن دارند که تعدادی از این تولیدات نیز در جشنواره های داخلی و بین المللی توفیقات فراوانی کسب کرده اند.

دارابی ادامه داد: گام دوم مربوط به نهضت مستندسازی می شود. چرا که استان های ایران از ظرفیت بسیار بالایی چه در بخش طبیعت و چه در بخش های انسانی، تاریخی و صنایع دارد. برای نمونه می توان به ساخت مستند فاخر و بلند راهپیمایی اربعین اشاره کرد که در دست ساخت است. این مستند محصول فعالیت ده ها گروه برنامه ساز از استان های مختلف است که در راهپیمایی عظیم اربعین با کاروان های استان خود همراه شده و لحظات نابی را ثبت و ضبط کرده اند.


این مدیر رسانه ملی تصریح کرد: گام سوم به نهضت نمایش و تولیدات فیلم ها و سریال های تلویزیونی اختصاص دارد. در این میان ساخت سریال های 300 قسمتی فاخر از جمله اولویت های سازمان صدا و سیما محسوب می شود. پیش بینی و مقرر شده است که این مجموعه های عظیم و داستانی با مشارکت مستقیم صدا و سیمای مراکز استان ها ساخته شود.
دارابی گفت: محتوای این سریال های عظیم و فاخر بر اساس داستان ها و فرهنگ بومی بخصوص سبک زندگی ایرانی و اسلامی خواهد بود.


همچنین در این نشست خبری، پوستر نوزدهمین جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استان ها رونمایی شد. این جشنواره از 30 آذر تا 2 دی ماه 1395 در استان خوزستان و شهر اهواز برگزار می شود.

محمد زندکریمخانی - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها