مریل استریپ، بازیگر اسکار گرفته سینما که منتقدان از او به‌عنوان یک چهره کلاسیک سینما یاد می‌کنند، با یک طرح پرسروصدای تلویزیونی همکاری خواهد کرد. این بازیگر 67 ساله سینما، دعوت جی‌جی آبرامز، تهیه‌کننده و برنامه‌ساز مشهور تلویزیونی را برای بازی در مجموعه تازه‌اش قبول کرده است. این مجموعه، اقتباس تصویری از داستان نوول پرخواننده نیتن هیل به‌ نام «نیکس» است. اولین اثر ادبی این نویسنده، خیلی زود به یکی از موفق ترین آثار ادبی منتشر شده سال تبدیل شد. طبیعی بود که این موفقیت بالای مالی و انتقادی توجه برنامه‌سازان قاب کوچک را به خود جلب کند.
کد خبر: ۹۴۵۱۴۴
مریل استریپ تلویزیونی!

از حالا که هنوز کلید فیلمبرداری مجموعه زده نشده، بسیاری از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا خواهان کسب اجازه پخش آن شده‌اند. منتقدان تلویزیونی می‌گویند ترکیب نام استریپ و آبرامز، باعث خلق مجموعه‌ای تماشایی و عالی خواهد شد. با وجود نام مجموعه که می‌تواند یادآور نام ریچارد نیکسون، رئیس‌جمهور وقت آمریکا باشد، این داستان و مجموعه ارتباطی به این سیاستمدار بدنام ندارد. با این حال، داستان در سال 1968 اتفاق می‌افتد که زمان فعالیت‌های مربوط به ریاست‌ جمهوری نیکسون در آمریکا بود!

منتقدان هنری و ادبی از کتاب نیکس به‌عنوان یک درام پررمزوراز و معنوی اسم می‌برند که نگاهی به فرهنگ و فولکلور دارد. کاراکتر محوری داستان به نام نیکس، مادری است که خانواده‌اش را تحریم کرده و از آنها فاصله گرفته است.

این زن زمانی که پسرش، ساموئل هنوز کودک بود، خانواده را ترک کرد. دلیل عزیمت او از خانه، همیشه در هاله‌ای از ابهام قرار داشت. سال‌ها بعد، دوباره سروکله مادر پیدا می‌شود. او حالا یک جمهوریخواه سرسخت است که نتوانسته در رقابت‌های ریاست جمهوری، موفقیتی کسب کند.

رسانه‌ها از نیکس به‌عنوان زنی سرسخت اسم می‌برند که نمی‌خواهد درباره گذشته‌اش صحبت کند. اما برای ساموئل، او زنی معمولی است که دلباخته پدرش شد و ناگهان آنها را ترک کرد. اما واقعیت مادر چیست؟ این نکته‌ای است که پسر جوان او باید کشف کند. این در حالی است که نیکس به کمک پسر جوان خود بشدت نیازمند است. کمپانی برادران وارنر، تهیه‌کننده اصلی مجموعه است و استریپ (که در آن در قالب کاراکتر نیکس ظاهر می‌شود) نقش خود را در آن، گامی تازه در کارنامه هنری‌اش می‌داند. به احتمال زیاد، خود آبرامز، کارگردانی نیکس را به عهده می‌گیرد. او در چند سال اخیر با دور شدن از رسانه کوچک به فعالیت در سینما پرداخت.

کارگردانی قسمت‌های تازه دو مجموعه فیلم علمی ـ تخیلی و پرفروش «سفرهای ستاره‌ای/ پیشتازان فضا» و «جنگ ستارگان» از جمله کارهای سینمایی او هستند.

آبرامز در باره استریپ می‌گوید: «او یکی از معدود چهره‌های افسانه‌ای هالیوود در چند دهه گذشته است. در صنعت سینما، این روزها کمتر بازیگری مثل او داریم که این چنین با موفقیت عمل کند. فکر نمی‌کردم همکاری با ما را بپذیرد. اما پس از خواندن فیلمنامه، احساس کرد نقش خوبی در آن دارد و گفت تمام تلاشش را می‌کند تا یک مجموعه خوب و تماشایی خلق شود. حضور او در این مجموعه، نعمتی بزرگ برای همه ماست.»

استریپ که تا به حال سه بار موفق به دریافت جایزه اسکار شده و بیشترین تعداد نامزدی اسکار را به نام خود ثبت کرده، قرار است در قسمت دوم کمدی خانوادگی و فانتزی «مری پاپینز» هم بازی کند.

مترجم: مهبد آستانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها