در گفت و گو با جام جم آنلاین

طالبی از «پایان رویاها» می گوید

محمدعلی طالبی از پایان کار تدوین و صداگذاری فیلم سینمایی «پایان رویاها» تا پایان شهریور ماه خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۴۰۴
طالبی از «پایان رویاها» می گوید

این کارگردان در گفت و گو با جام جم آنلاین ، افزود: سناریوی فیلم سینمایی «پایان رویاها» برای مقطع سنی کودک و نوجوان نوشته و با حمایت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته شد. تصویربرداری این فیلم داستانی از ابتدای امسال آغاز و در چند روز آینده تمام کارهای فیلم خاتمه می یابد و پیش از پایان شهریور آماده نمایش خواهد شد.
طالبی افزود: این فیلم روایتگر پسر بچه ای است که به همراه خانواده خود در یکی از روستاهای شمالی کشور زندگی می کند و با آمدن اسبی به خانه آنها، پسرک علاقه شدیدی به اسب پیدا می کند. اما به واسطه اشتباهی که از او سر می زند دچار مشکلاتی می شود. او مشکل را ابتدا از خانواده خود مخفی می کند بنابراین مشکلات و دردسرهای او بیشتر می شود و...


این فیلم ساز با اشاره به رفع شدن گره های داستان از طریق مشورت با دیگران، ادامه داد: مهمترین کارکرد این فیلم، آموزشی بودن آن است. «پایان رویاها» به بچه ها یاد می دهد که سرخود و بدون مشورت با بزرگترها کاری نکنند. همچنین نوع رفتار با محیط زیست و حیوانات اهلی را به بچه ها به صورت غیرمستقیم آموزش می دهد.


این کارگردان گفت: چون فضای اتفاقات فیلم در شمال کشور است لذا از بازیگران محلی و اهالی روستا برای ساخت فیلم استفاده شده است. چرا که بازیگران حرفه ای نمی توانند مانند خود اهالی به فرهنگ و آداب و رسوم محلی آشنا باشند و تکلّم کنند. بازیگران محلی به طبیعی تر جلوه دادن داستان کمک زیادی کرده اند.


طالبی با اشاره به همکاری و حمایت بسیار خوب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ساخت این فیلم سینمایی گفت: ساخت فیلم های داستانی و سینمایی برای سنین کودک و نوجوان باید به یکی از اولویت های هنرهای نمایشی تبدیل شود تا کودکان ما با داستان های سرزمینی خود بیشتر آشنا شوند و الّا کمپانی های خارجی در این بخش بسیار فعال عمل می کنند.

وی در پایان افزود: اختیار پخش این فیلم داستانی در اختیار کانون است و با ارتباط نزدیکی که بین کانون و رسانه ملی وجود دارد احتمال می رود که این فیلم در اختیار شبکه های تلویزیونی هم قرار گیرد.


یادآور می شود عوامل این فیلم داستانی عبارتند از بازیگران؛ نسرین بابایی، مجید پتکی، امیرحسام رضایی آلاشتی، شیوا فرهادی، حسن رستمانی و آوا درویشی.
مدیرفیلمبرداری، علی محمد قاسمی. تدوین؛حسن حسن دوست. صدابردار؛ حسین بشاش. طراحی و ترکیب صدا؛ محمدرضا دلپاک. موسیقی؛ سیاوش طالبی. عکاس؛ حبیب مجیدی

محمد زندکریمخانی - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها