دکتر علی‌عسکری در مراسم افتتاح پایگاه خبری پارس تودی تاکید کرد

احیای گفتمان انقلابی‌گری، اولویت رسانه ملی

رئیس رسانه ملی در بازدید از معاونت برون‌مرزی، ضمن افتتاح پایگاه خبری پارس تودی، از رادیو انگلیسی و استودیوی شبکه الکوثر بازدید و از گرافیک و دکور و وب‌سایت جدید این شبکه رونمایی کرد.
کد خبر: ۹۱۹۹۳۶
احیای گفتمان انقلابی‌گری، اولویت رسانه ملی

به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، دکتر علی عسکری در این دیدار با اشاره به جایگاه و اهمیت ویژه شبکه‌های برون‌مرزی در خارج از مرزها و حضور در عرصه رقابت با بیش از 200 رسانه فارسی‌زبان تأکید کرد: رسانه‌ملی در مقابل تهدید و هجمه‌های متعددی قرار دارد و این امر، مسئولیت رسانه را برای برنامه‌ریزی‌های جدی و اساسی به‌منظور خنثی کردن جنگ رسانه‌ای دشمن سنگین‌تر می‌کند. دکتر علی‌عسکری افزود: در فضای جنگ نرم رسانه‌ها، فضای مجازی هم هر روز تأثیر بیشتری روی مخاطبان بخصوص جوانان می‌گذارد و این درحالی است که صداوسیما مهم‌ترین دستگاهی است که وظیفه تأثیر روی افکار عمومی متناسب با منافع ملی را به‌عهده دارد.

وی افزود: در جهان هیچ کشوری به اندازه ایران مورد هجوم تبلیغات و جنگ روانی و رسانه‌ای قرار ندارد که این امر مسئولیت برنامه‌سازان و کارکنان رسانه ‌ملی را دوچندان می‌کند و در این میان، معاونت برون‌مرزی به‌علت نوع استراتژی و خط‌مشی نظام جمهوری اسلامی در صدور پیام انقلاب، وظیفه خطیری به‌عهده دارد.

تجهیز برای مقابله با تهدیدها

رئیس سازمان صداوسیما به نقش معاونت برون‌مرزی در معادلات منطقه‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: در دوره کنونی، جنگ واقعی جنگ رسانه‌ای است و باید برای مقابله با این امر، سرمایه‌گذاری بیشتری شود و معاونت برون‌مرزی با توجه به تحولات منطقه با پوشش خبری خود بخوبی این جنگ نرم را اداره کرده است. وی با اشاره به تغییر استراتژی دشمن در برخورد با ایران تصریح کرد: اگر تا چند سال قبل، گزینه نظامی یکی از راه‌های هجمه به ایران بود و البته جرات نکردند کاری بکنند، اکنون با هزینه کمتر‌ به جنگ فرهنگی دست زده‌اند و این هجمه مسئولیت شبکه‌های برون‌مرزی را چند برابر کرده است. دکتر علی‌عسکری ادامه داد: اکنون حضور شبکه‌های سحر، العالم، هیسپان‌تی‌وی و دیگر شبکه‌های برون‌مرزی در فضای مجازی، آرایش رسانه‌ای ما را در بیرون از مرزها تعیین می‌کند.

دکتر علی‌عسکری با تأکید بر تغییر استراتژی دشمن در فضای جنگ نرم افزود: آنها برای تخریب برنامه‌ریزی کرده‌اند و بخش زیادی از بودجه خود را به این فضا اختصاص داده‌اند و وظیفه ماست که بودجه‌ای برای این فضا در نظر بگیریم، چراکه رسانه امروز در پیشانی مقابله با جنگ نرم دشمن قرار دارد.

رئیس سازمان صداوسیما گفت: معاونت برون‌مرزی تاکنون توانسته است رسالت خود را در امر خبررسانی در بیشتر مناطق مهم بخوبی انجام دهد. دکتر علی‌عسکری با بیان این‌که شبکه‌های برون‌مرزی سازمان همواره زیر فشار و هجمه رسانه‌های استکباری است، تصریح کرد: شرط اثرگذاری بیشتر در فضای ماهواره‌ای، دانستن فرهنگ و زبان‌های مختلف است.

فرصت مناسب برای حضور در فضای مجازی

رئیس رسانه ملی با اشاره به راه‌اندازی پایگاه خبری پارس‌تودی، آن را فرصت خوبی برای حضور در فضای مجازی دانست و تأکید کرد: استفاده از 32 زبان، فرصتی برای معرفی محتوای رسانه‌ای ما به دنیاست و باید از فضای مجازی به نفع خود استفاده کنیم و در کنار کمبودها و مشکلات مالی در حد وسع خود کار را به ثمر برسانیم.

وی حضور رسانه‌ای در کشور آمریکا را مهم دانست و افزود: اگر توانستید شبکه هیسپان تی‌وی را در قلب آمریکا پخش کنید، موفق هستید، چراکه بخشی از ساکنان فقیر ایالات متحده، معارضان و مخالفان دولت آمریکا اسپانیایی‌نژاد هستند و این بهترین فرصت برای ماست که یا از طریق پخش ماهواره یا از طریق شبکه‌های مجازی وOTT پیام انقلاب را به آنها برسانیم.

رئیس رسانه ملی با اشاره به نگرانی قدرت‌های استکباری جهان از گسترش قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: کشورهای غربی پس از ناامیدی از تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان، میدان جدیدی را در قالب جنگ نرم برای مقابله با جمهوری اسلامی انتخاب کرده‌‌اند که مهم‌ترین بستر آن فضای مجازی است و شبکه‌های برون‌مرزی باید در این فضا سهم مهمی داشته باشند.

احیای گفتمان انقلابی‌گری

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر لزوم حفظ روحیه انقلابی‌گری گفت: احیای گفتمان انقلابی‌گری در سخنان اخیر مقام معظم رهبری از ضرورت‌ها و اولویت‌های رسانه ملی است و شبکه‌های برون‌مرزی برای ترویج این گفتمان در خارج از کشور باید اهتمام ورزند، چراکه مسیر اقتدار جمهوری اسلامی در تداوم این تفکر که ملهم از تفکر انقلابی امام است، نهفته است.

در این دیدار، دکتر محمد اخگری، معاون برون‌مرزی نیز پارس تودی را ظرفیتی تازه با تولید محصولات چندرسانه‌ای و انتشار آن بر بستر وب و شبکه‌های اجتماعی عنوان کرد. اخگری، ماموریت‌های پارس‌تودی را ارائه اخبار و اطلاعات به 30 زبان زنده دنیا، تولید و ارائه محتوای چندرسانه‌ای، ارائه تصاویر ویدئویی خام درخصوص ایران و رخدادهای جهان از طریق اینترنت، پخش زنده از رخدادها و مراسم‌ داخل ایران و عرضه تولیدات مستند بیان کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها