راه‌اندازی خبرگزاری صداوسیما در نیمه دوم سال 1394 یکی از تحولات مهم در رسانه ملی بود. رسانه ملی با وجود توانایی‌ها و مزیت‌های نسبی که از آن برخوردار است، در سال‌های اخیر، حضور موثر و تاثیر گذاری در فضای مجازی نداشته است. با توجه به رویکرد رسانه ملی در دوره جدید، برای حضور تاثیرگذار در فضای مجازی، راه‌اندازی خبرگزاری صداوسیما در همین چارچوب معنا پیدا می‌کند.
کد خبر: ۸۸۹۷۳۵
خبرگزاری صداوسیما، حرکت روبه‌جلو

ممکن است این سوال پیش بیاید که صداوسیما با در اختیار داشتن آنتن زنده و فراگیر در سراسر کشور و با مخاطبان میلیونی چه نیازی به راه‌اندازی خبرگزاری داشت. اگرچه پیش از این واحد مرکزی خبر به عنوان یک خبرگزاری پرسابقه و حرفه‌ای در عرصه رسانه ملی حضور داشت، ولی ماموریتی که برای این خبرگزاری تعریف شده بود، بیشتر در چارچوب تولید خبر و تصویر برای بخش‌های خبری صداوسیما بود.

در شرایط جدید خبرگزاری صداوسیما علاوه بر تولید خبر و تصویر برای بخش‌های خبری رسانه ملی و دیگر شبکه‌های داخلی و برون‌مرزی سازمان، با استفاده از مزیت‌های نسبی خود که عبارتند از تصویر و حضور فراگیر در سراسر کشور، در عرصه اطلاع‌رسانی در فضای مجازی، حضور موثر و جدی خواهد داشت. عمده خبرگزاری‌های کشور بر مبنای متن و عکس شکل گرفته‌اند، اما خبرگزاری صداوسیما علاوه بر متن و عکس، از مزیت تصویر و ویدئو نیز بخوبی استفاده خواهد کرد.

راه‌اندازی صفحات استانی خبرگزاری صداوسیما از جمله برنامه‌های سال 95 است که قطعا فراگیری و تاثیر‌گذاری این خبرگزاری تصویری را بیش از پیش خواهد کرد. خبرگزاری صداوسیما علاوه بر اطلاع‌رسانی در فضای مجازی، بتدریج حضور خود را در شبکه‌های اجتماعی و موبایلی افزایش خواهد داد.

این حضور با تولید محتوا در قالب‌های مختلف و با هدف تاثیر‌گذاری خواهد بود. آنچه مسلم است با حضور رسانه‌های نوپدید و سرعت گسترش این رسانه‌ها و با توجه به جایگاه خبرگزاری صداوسیما در قرارگاه اصلی مقابله با جنگ نرم دشمن، این خبرگزاری رسالت و مسئولیت سنگینی برعهده دارد و باید با تعریف مخاطبان جدید خود در شبکه‌های اجتماعی و موبایلی در کنار مخاطبان همیشگی رسانه ملی، به تولید محتوای متناسب با این عرصه جدید بپردازد و خود را با شتاب تحولات در این عرصه همگام سازد .

مهرداد سیدمهدی - رئیس خبرگزاری صداوسیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها