رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما اعلام کرد:

رسانه ملی عامل اعتماد مردم در انتخابات

رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار رسانه ملی گفت: این مرکز، به کمک مطالعات میدانی خود موفق شده در همه دوره‌های انتخابات، نزدیک‌ترین پیش‌بینی را به نتیجه داشته باشد.
کد خبر: ۸۸۶۴۳۱
رسانه ملی عامل اعتماد مردم در انتخابات

به گزارش جام جم سیما به نقل از روابط‌ عمومی رسانه‌ملی، دکتر جعفر عبدالملکی در نشست خبری نظر‌سنجی‌های انتخاباتی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و زحمات کارشناسان و پژوهشگران مرکز به تشریح فعالیت‌های انتخاباتی مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما پرداخت و گفت: در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با توجه به پیچیدگی موضوع و ظهور رسانه‌های جدید و نیز فضاهای اجتماعی رسانه‌های مجازی و به علت تجارب بسیار خوبی که در امر نظرسنجی انتخاباتی در گذشته داشتیم نظرسنجی دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری را با حضور نیروهای توانمند و نخبه از مردادماه امسال آغاز کردیم.

وی با اشاره به اینکه رسانه ملی در انتخابات امسال در ابعاد مختلف برنامه‌های تولیدی رادیویی و تلویزیونی و پخش اخبار نقش بسیار موثری را ایفاء کرده است، افزود: مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان هم وظایف ویژه‌ای را در رابطه با نظرسنجی‌ها داشته و با بررسی و تحلیل و مطالعه رسانه‌های رقیب و شناخت رسانه‌ها در سپهر رسانه‌ای تلاش گسترده‌ای را در امر انتخابات داشته است.

دکتر عبدالملکی با بیان این مطلب که مردم در کسب خبر انتخابات بیش‌تر به رسانه ملی اعتماد کرده‌اند، گفت: 60 درصد مردم در تهران و 67 درصد مردم استان‌ها و شهرستان‌های کشور خبر انتخاباتی خود را از رسانه ملی پی‌گیری کرده‌اند و این امر نشان می‌دهد که مردم ما به‌خوبی به صداوسیما اعتماد دارند.

رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما با اشاره به اینکه میزان موفقیت رسانه ملی در امر سنجش انتخابات برای تشویق مردم و حضور حماسه‌ساز آن‌ها پای صندوق‌های آراء بود گفت : رسانه ملی عامل مؤثر تشویق مردم برای انتخابات بود.

وی افزود: میزان اعتماد مردم به صداوسیما در این دوره از انتخابات کاملاً با دوره‌های گذشته متفاوت بود و نسبت به انتخابات سال 90 نظرسنجی‌ها افزایش خوبی داشته است.

رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان صداوسیما با بیان اینکه اولین هدف ما در امر نظرسنجی‌های انتخاباتی رصد میزان مشارکت مردم است، گفت: تمام تلاش ما برای مشارکت مردمی در انتخابات است بطوریکه نظرسنجی‌های ما در یک روز مانده به انتخابات پیش‌بینی مشارکت بالای 48 درصدی را کرده بود که همین اتفاق هم افتاد و در واقع پیش‌بینی ما با آمار وزارت کشور بسیار نزدیک بود و این نشان از دقت نظرسنجی مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما است.

دکتر عبدالملکی با اشاره به اینکه یکی از سخت‌ترین کارها در کشور نظرسنجی است، گفت: ایران اسلامی از نظر جامعه‌شناسی سیاسی با همه کشورهای دنیا متفاوت است و کارشناسان و پژوهشگران مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان با توجه به تنوع فرهنگ‌ها، قومیت‌ها و جامعه‌شناسی سیاسی ایران کار بزرگی را در امر نظرسنجی انجام داده‌اند.

رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار سازمان صداوسیما با بیان و تشریح فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی در فضاهای مجازی گفت با توجه به اینکه مردم در مقطع کنونی برای کسب خبر و اطلاعات به رسانه‌های مجازی توجه ویژه‌ای دارند لذا در آینده نزدیک به بررسی و تحلیل فضاهای مجازی و اثرگذاری شبکه‌های اجتماعی خواهیم پرداخت.

دکتر عبدالملکی در پایان با عنوان این مطلب که باید در نظرسنجی‌های انتخاباتی آینده به روزتر باشیم گفت: این مرکز در پیش‌بینی مشارکت مردم در انتخابات توفیق بسیار خوبی داشته است و این وظیفه ما را سنگین‌تر کرده است و لذا باید در آینده با دقت بیش‌تر و پرشتاب‌تر گام برداریم و با مطالعه و تحقیق بیش‌تر خود را به روز نگه داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها