رئیس مرکز پژوهش و سنجش افکار صداوسیما اعلام کرد:

رسانه ملی عامل اعتماد مردم در انتخابات

انتخابات، نماد مردم‌سالاری در هرجامعه‌ای است که به دنبال حکومتی دموکراتیک و برخاسته از آرای مردمی است؛ حکومتی نشأت گرفته از رأی اکثریت و بر پایه نظرات مردمی که اداره‌کنندگانش نیز از میان مردم و همسو با خواسته و نظر آنها انتخاب می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۳۶۶۵
نقش شبکه‌های استانی رسانه ملی در انتخابات

برگزاری انتخابات آزاد و نه فرمایشی که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید کرده و حضور در آن را چه از جانب آنان که صلاحیت لازم برای تصدی مناصب را دارند و چه مردمی که باید دست به انتخاب اصلح بزنند، حق‌الناس قلمداد کرده‌اند، نیازمند لوازم و بسترهایی است که یکی از مهم‌ترین آنها، تبلیغات صحیح و برمبنای چارچوب های دینی و عرفی جامعه اسلامی است.

در این میان رسانه ملی نقش بسزایی در جهت‌دهی صحیح به این تبلیغات دارد، چون فرصتی است برابر و در عین حال وسیع که می‌تواند موجب بهره‌مندی کامل و عادلانه هر یک از نامزدها شده و به دلیل شفافیت صحنه و در معرض قضاوت بودن عموم مردم، از هرگونه شائبه، جانبداری و برخورد یکسویه نیز مبراست.

روزهای پایانی سال 94 از این حیث، ایامی منحصر به فرد است، زیرا برگزاری دو انتخابات همزمان که هر یک تعیین‌کننده نمایندگانی از مردم و برای مردم هستند براهمیت این روزها افزوده است.

کارکرد رسانه ملی در این میان شامل سه مرحله حساس خواهد بود: مرحله نخست مربوط می‌شود به ماهیت انتخابات و تبلیغ برای اصل آن، به عبارتی آنچه صداوسیما از ماه‌ها پیش شروع کرده و تا زمان برگزاری انتخابات ادامه می‌دهد، شامل این مرحله می‌شود.

تبلیغ برای حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی و لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب که این حضور و حماسه‌آفرینی را هم یک حق و هم یک وظیفه ملی توصیف کرده‌اند.

مرحله دوم که موضوع این نوشته است، فراهم آوردن فرصت برابر برای نامزدها به منظور تبلیغ خود و نمایاندن اهداف و برنامه‌هایشان خواهد بود.

در این بین شبکه‌های استانی نقش بسزایی دارند و اهمیت آنها گاهی از شبکه‌های سراسری نیز فراتر می‌رود، چون قرار است نمایندگانی از هر منطقه جغرافیایی انتخاب شوند و تبلیغ در محدوده همان مناطق، اولویت اصلی آنهاست.

شبکه‌های استانی در این برهه حساس از تاریخ انقلاب، صدای گویای ملتی هستند که اراده کرده‌اند مستقل از هر قدرت خارجی، سرنوشت خویش را به دست خود بنویسند و برای تعالی اسلام و ایران بکوشند.

مرحله سوم که به اعلام نتایج انتخابات اختصاص خواهد داشت، گویای اهمیت و نقش بسزای آن در جهت‌دهی صحیح به افکار عمومی و پاسخگویی مسئولانه به خواسته‌های مشروع و بحق مردمی است که صاحبان اصلی و ولی‌نعمتان نظام اسلامی محسوب می‌شوند.

فرشید شکیبا - جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها