نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

عملکرد شبکه سلامت خوب بوده است

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: عملکرد شبکه سلامت خوب بوده است و قطعا برنامه ها و روش های بسیاری در بهتر کردن این شبکه چه به لحاظ جذب مخاطبان عام و خواص و چه به لحاظ برنامه های متنوع وجود دارد.
کد خبر: ۸۷۴۲۵۵
عملکرد شبکه سلامت خوب بوده است

به گزارش جام جم سیما ، عبدالرحمان رستمیان در خصوص نقش وجود برنامه های تخصصی در حوزه سلامت در صدا و سیما و تاثیر آن بر سلامت جامعه گفت: همان طور که می دانید بیشترین میزان سلامتی مردم در میزان سطح آگاهی آن ها است. هفتاد و پنج درصد سلامتی افراد مربوط به خود افراد است و این امر ارتباط مستقیم با بالا بودن سطح سلامت و آگاهی افراد دارد تا بتوانند با استفاده از این آگاهی ها سلامت خود را بیش از پیش تضمین کنند.

وی شبکه سلامت را یک ویژگی مهم در امر آموزش سلامت دانست و افزود:بی تردید بهترین راه برای کسب این آگاهی صدا و سیما و شبکه سلامت است چرا که می تواند با برنامه هایی که دارد، یک خود مراقبتی برای افراد جامعه ایجاد کند. یکی از ویژگی های این شبکه این است که به عنوان مثال خانواده یک بیمار چگونه با او رفتار کند که این می تواند یک ویژگی برای این شبکه باشد لذا به نظر من ضروری و کمک کننده است.

رستمیان اظهار کرد: وجود شبکه ای که بتواند به سلامت مردم جامعه بپردازد قطعا برای کشور ضروری است چرا که مهمترین نیاز کشور چه به لحاظ پیشرفت، توسعه و... در درجه اول سلامت افراد آن نهاد و جامعه است.

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی آموزش را در بحث سلامت ضروری خواند و تصریح کرد:ما باید با برنامه های مدون سعی در بالا بردن سواد سلامت جامعه باشیم، این رفتار و این آموزش از خانواده می تواند آغاز شود و در مدارس ما، ادارات، نهادهای دولتی و غیردولتی، صدا و سیما و .... ادامه یابد. سبک زندگی ما نیاز ضروری به آموزش و رفتن به سمت و سوی سلامت باشد.

رستمیان در پایان ضمن تاکید بر توجه به آموزش سلامت عملکرد شبکه سلامت را مناسب ارزیابی کرد و گفت:به نظر من عملکرد شبکه سلامت خوب بوده است و قطعا برنامه ها و روش های بسیاری در بهتر نمودن این شبکه چه به لحاظ جذب مخاطبان عام و خواص و چه به لحاظ برنامه های متنوع وجود دارد. در پایان لازم می دانم ضرورت وجود چنین شبکه هایی که به اصلی ترین موضوع یعنی سلامت افراد، سلامت خانواده و سلامت جامعه می پردازند را تاکید و از کسانی که در این زمینه فعالیت می کنند تشکر کنم.

منبع: شریان نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها