تازه‌های تلویزیون جهان

«برف‌شکن» روی ریل تلویزیون

افتاد رسانه تلویزیون سراغ هنرمندان کره‌جنوبی می‌رود و این‌بار یکی از فیلم‌های سینمایی مطرح این کشور را به صورت یک مجموعه تلویزیونی درمی‌آورد. اعلام خبر تولید نسخه تلویزیونی «برف‌شکن» با تعجب و البته استقبال اهل فن و منتقدان قاب‌کوچک روبه‌رو شده است. این درام آینده‌نگرانه علمی ـ تخیلی سال قبل روی پرده سینماها رفت و کارگردان آن کسی نیست جز بونگ جون هو، فیلمساز تحسین شده و غیرمتعارف کره‌ای.
کد خبر: ۸۶۰۲۳۹
«برف‌شکن» روی ریل تلویزیون

این هنرمند به‌عنوان مدیر تولید با مجموعه تلویزیونی برف‌شکن همکاری خواهد داشت و هنوز پاسخی به دعوت تهیه‌کنندگان آن برای کارگردانی یکی (یا بیشتر) از اپیزودهای آن نداده است. جاش فریدمن، نویسنده و تهیه‌کننده سرشناس تلویزیونی که تولید مجموعه برف‌شکن را به‌ عهده دارد می‌گوید رضایت فیلمساز را برای همکاری با پروژه به‌عنوان کارگردان هم جلب خواهد کرد. فریدمن کار نگارش فیلمنامه اپیزود اول مجموعه را نوشته و احتمالاًخودش آن را کارگردانی می‌کند. هر چند وی امیدوار است بونگ جون هو اجرای این کار مهم را به‌عهده بگیرد. فیلمنامه فریدمن تلفیقی از فیلم سینمایی برف‌شکن و نوول گرافیکی فرانسوی برف‌شکن است که منبع اصلی نگارش فیلمنامه نسخه سینمایی بود. داستان برف‌شکن در دنیایی اتفاق می‌افتد که با موج تازه‌ای از عصر یخبندان روبه‌رو شده و آدم‌ها سخت تلاش می‌کنند تا با تغییرات ناگهانی آب و هوایی خودشان را هماهنگ کنند. بازماندگان این فاجعه، داخل قطار در حال حرکت هستند که از یک سیستم تند و تیز طبقاتی تبعیت می‌کنند و به‌دنبال یک راه چاره می‌گردند.

به گفته فریدمن: «نمی‌توانم هیجانم را در مورد با تولید نسخه تلویزیونی برف‌شکن پنهان کنم. همیشه از طرفداران پروپاقرص فیلم‌های بونگ و به‌ویژه همین برف‌شکن بوده‌ام. این فیلم یکی از بهترین و متفاوت‌ترین آثار ژانر علمی ـ تخیلی است و سیاست، ترس، روابط آدم‌ها و نمک را در یک زمان در درون خود دارد. اصل قضیه هم همین است که کل داستان داخل یک قطار اتفاق می‌افتد. بیشتر از این دیگر چه می‌خواهیم؟» این تهیه‌کننده تاکید می‌کند که جلوه‌های ویژه نقش مهمی در کار تولید مجموعه خواهد داشت. تعدادی از مسئولان جلوه‌های ویژه فیلم «آواتار» (که فریدمن در آن با جیمز کامرون همکاری دارد) با برف‌شکن تلویزیونی همکاری خواهند کرد. کار تولید مجموعه از اوایل سال جدید میلادی شروع می‌شود و محصول مشترک کره‌جنوبی، آمریکا و انگلستان خواهد بود. هزینه تولید این درام علمی ـ تخیلی حدود 15 میلیون دلار برآورد شده و در یک فصل سیزده قسمتی ساخته می‌شود. تحلیلگران تلویزیونی از حالا پیش‌بینی موفقیت بالایی برای آن می‌کنند. نسخه سینمایی برف‌شکن اولین فیلم انگلیسی‌زبان بونگ جون هو بود و کریس ایوانز، تیلدا سونیتن و جمی پل در کنار تعدادی از بازیگران کره‌ای و بین‌المللی نقش‌های اصلی آن را بازی کردند. کریس ایوانز که در مجموعه اکشن کمیک استریپی «کاپیتان آمریکا» نقش یک ابرقهرمان شکست‌ناپذیر را به‌عهده دارد، به احتمال زیاد با نسخه تلویزیونی برف‌شکن همکاری خواهد داشت. گفته می‌شود او بازیگر اصلی قسمت اول مجموعه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها