همزمان با روز زمین پاک؛

محیط زیست روی مدار "رهاورد"

گاه مجادلات و گمانه‌های رسانه‌ای از کارکرد حرفه‌ای خود فاصله گرفته و دمی می‌شوند برای تیز کردن آتشی که برای خاموش کردنش آه و فوتی کافی است.
کد خبر: ۸۲۸۷۴۶
جمعه ایرانی در سایه موسیقی

«جمعه ایرانی» یکی از پرقدمت‌ترین برنامه‌های رادیوست که سلف قدری همچون «صبح جمعه با شما» را پشتوانه دارد و صداپیشگانش هم بیش و کم متعلق به همان برنامه پرمخاطب قدیمی. الحق والانصاف که جمعه ایرانی هم پرمخاطب است و شنوندگانی از همه جا دارد؛ یک برنامه شاد و مفرح که سر و کارش با روح و روان مخاطبان است و می‌خواهد که لبخندی بنشاند بر گوشه لبانشان و آماده‌شان سازد برای هفته‌ای دیگر. این برنامه چند ماهی است با مدیران رادیو ایران به مشکل برخورده بر سر موسیقی‌ای که به‌کار می‌برد. مشکلی که البته لاینحل نیست و آن‌گونه که بهنام احمدپور، مدیر رادیو ایران گفته درصورتی که موسیقی برنامه با ضوابط تعریف شده در سازمان صدا و سیما تطبیق داده شود، امکان پخش جمعه ایرانی در اسرع وقت و از همین هفته میسر خواهد بود.

در واکنش به طرح این موضوع از سوی مدیر رادیو ایران چند رسانه در اواخر هفته گذشته شروع به موج‌سواری کرده و پرسیده بودند که چرا پس از گذشت 12 سال از ساخت جمعه ایرانی، رادیو با موسیقی این برنامه مشکل پیدا کرده است؟ جالب آن‌که این دوستان رسانه‌ای احتمالا تمام گفت‌وگوی مدیر رادیو ایران را تا به آخر نخوانده‌اند وگرنه احمدپور به این پرسش هم پاسخ داده است. مدیر رادیو ایران توضیح داده که سازمان صدا و سیما در هر دوره‌ای قواعد خاص خود را برای برنامه‌ها دارد و دوره‌های پیش برای این برنامه شرایط دیگری در نظر گرفته شده بود. در حال حاضر دستگاه‌های نظارتی نه‌تنها نوع موسیقی برنامه جمعه ایرانی را بلکه این نوع موسیقی را برای هیچ برنامه‌ای تائید نمی‌کنند. در مورد برنامه «رادیو هفت» هم همین حکم صادق است. این برنامه پرطرفدار روزگاری پخش زنده داشته است و امروز مدیران شبکه آموزش می‌خواهند که تولیدی باشد. ایراد کار در کجاست؟ آیا تولیدی بودن یک برنامه می‌تواند دلیلی بر پرمخاطب بودن یا نبودن آن باشد؟ برنامه خندوانه که تولیدی است توفیق نداشته در جذب مخاطبان؟

محسن محمدی

گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها