در گفتگو با یک تهیه‌کننده پیشکسوت مطرح شد:

چرا سریال انقلابی رحیمی‌پور تولید نشد

این مرکز سنت‌ها، باورها و میراث فرهنگی استان اصفهان را به نمایش می‌گذارد

«زاویه هفتم» آماده پخش از مرکز اصفهان

امسال رضا رفیع و عبدالرضا امیراحمدی به عنوان مجری با برنامه «زنده‌رود» که روزهای جمعه از مرکز اصفهان پخش می‌شود، همکاری می‌کنند. این مرکز سریال «زاویه هفتم» را آماده نمایش دارد.
کد خبر: ۷۹۹۵۰۸
«زاویه هفتم» آماده پخش از مرکز اصفهان

برنامه زنده‌رود مهمانانی از هنرمندان برتر استان در زمینه‌های مختلف صنایع و هنرهای دستی، و نخبگان علمی، فرهنگی، ورزشی و هنرمندان عرصه سینما و تئاتر دارد تا از آخرین فعالیت‌ها و هنرآفرینی‌های خود بگویند و خبر دهند. در طول برنامه نیز گزارش‌های متنوعی که از نقاط دیدنی، آداب و رسوم و فرهنگ‌های مختلف تهیه شده، پخش می‌شود. رویکرد جدید این برنامه و مقوله‌ای که پیگیر آن خواهد بود، معرفی سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی و تاکید بر شکرگزاری و واژه «الحمدلله» است.

با گذشت چهار ماه از انتصاب مسعود احمدی افزادی به عنوان مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان و با توجه به رویکرد جدید زنده‌رود و پخش همزمان این برنامه در شبکه‌های شما و استان اصفهان، معرفی آداب و رسوم و تاریخ شهر اصفهان در دستور کار سیاستگذاران و تولیدکنندگان برنامه قرار گرفته است.

آن‌گونه که احمدی افزادی به جام‌جم می‌گوید، زنده‌رود بیشتر به هنرمندان اصفهانی یا بازیگرانی که در آثار نمایشی مرکز استان حضور داشته‌اند، خواهد پرداخت. همچنین دعوت از بزرگانی همچون استاد محمود فرشچیان و استاد الهی قمشه‌ای و بزرگانی از این دست نیز که اهل اصفهان هستند، در اولویت قرار دارد.

تولید برنامه‌های 5 تا 15 دقیقه‌ای برای بالابردن ریتم و ضرباهنگ برنامه‌ها از جمله سیاست‌های اصلی و راهبردی احمدی افزادی در شبکه اصفهان است.

«چهارباغ» یک برنامه ترکیبی و از جمله برنامه‌های تولید شده در سال جدید است که با حضور مردم و نخبگان مردمی تولید می‌شود. همچنین «پلاک خاطرات»، «قاب ماندگار»، «سکانس برتر» و «دیگران» دیگر برنامه‌هایی است که برای سال جدید تدارک دیده شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اصفهان در تشریح این برنامه‌ها گفت: قاب ماندگار نگاهی ویژه به ظرفیت‌های هنری استان دارد. پلاک خاطرات هم با سنت‌های کهن و چهره و صداهای ماندگار اصفهان خاطره بازی می‌کند. در دیگران هم با گردشگران خارجی‌ای که به استان سفر کرده‌اند، گپ و گفتی صورت می‌گیرد.

احمدی افزادی با تاکید بر توجه به حوزه کودک در برنامه‌سازی بیان کرد: بر همین اساس برنامه «رنگین‌کمان» با حضور کودکان و نوجوانان اصفهانی ضبط و تولید می‌شود.

پخش سریال «زاویه هفتم» که از تولیدات مرکز اصفهان است و محمود معظمی آن را کارگردانی و امیرحسین شریفی آن را تهیه کرده، بزودی از یکی از شبکه‌های سراسری آغاز می‌شود. داستان این سریال درباره باند خلافکاری است که دست به سرقت تمام اطلاعات و داده‌های یک بانک می‌زنند و در ادامه یک تیم تحقیقاتی از نیروی انتظامی وارد عمل شده و ماجرای پرکششی رقم می‌خورد. حمیدرضا پگاه، سام درخشانی و رویا نونهالی بازیگران سریال زاویه هفتم هستند و این سریال از هفت زاویه مختلف ماجرای این سرقت را روایت می‌کند و به همین دلیل هم به این اسم خوانده شده است.

همچنین با توجه به محوری بودن بحث سلامت، تولید و پخش برنامه «سیب سلامت» با حضور کارشناسان و پزشکان و برای پاسخگویی به مشکلات و پرسش‌های مخاطبان در دستور کار قرار گرفته که اتفاقا با استقبال بینندگان هم مواجه شده است. مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان، این استان را دارای ظرفیت‌های بالا و منحصربه‌فردی در حوزه گردشگری، فرهنگ، تاریخ و تمدن و حتی صنعت دانست و تاکید کرد: شهر اصفهان از سوی سازمان یونسکو به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن اسلامی معرفی شده و صداوسیمای استان باید از این آبشخور و پتانسیل‌های بی‌نظیر نهایت استفاده را ببرد و به معرفی جاذبه‌ها و توانمندی‌های گردشگری و صنعتی این استان به عنوان قطب گردشگری کشور بپردازد.

حضور مردم در برنامه‌های تولیدی یکی از راهبردها و سیاست‌های جدید صداوسیمای مرکز اصفهان است که در آن رویکرد مردم‌گرایی و مردم‌محوری در تولید آثار تلویزیونی و رادیویی و استودیوگریزی در دستور کار قرار گرفته و مقرر شده میکروفن و دوربین مرکز اصفهان در اختیار مردم قرار گیرد.

اصفهان با 15 شهر بزرگ دنیا قرارداد خواهرخواندگی منعقد کرده است. احمدی افزادی امیدوار است ارتباط موثر و مستمری با این شهرها برقرار شود و حتی به تبادل برنامه با شبکه‌های آنها بپردازند.

به اعتقاد مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان، مراکز استانی سازمان صداوسیما پایگاه سنت در دل دنیای مدرن هستند.

«شبکه‌های سراسری هیچ‌گاه به اندازه شبکه‌های استانی نمی‌توانند به سنت‌ها، داشته‌ها، باورها، فولکلور، میراث و هویت کشور بپردازند و اگر بین این دو همکاری و ارتباط بهتر و هدفمندتر شکل بگیرد، به طور قطع هم استانی‌ها موفق‌تر خواهند بود و هم سراسری‌ها تماشایی‌تر خواهند شد.»

وی معتقد است که اغلب هنرمندان مطرح کشور از شبکه‌های استانی آغاز کرده و بیشتر برنامه‌های مطرح هم شروع‌شان از این شبکه‌ها بوده است. و اگر می‌خواهیم به سمت مجموعه‌سازی بر مبنای جغرافیای طبیعی و زیست‌بوم برویم و از سریال‌‌های آپارتمانی فاصله بگیریم، باید فرصت بیشتری را در اختیار شبکه‌های استانی قرار دهیم.

در سال‌های اخیر آثار مستندی در مراکز استانی سازمان صداوسیما تولید شده که در جشنواره‌های داخلی و خارجی خوش درخشیده‌اند. قطعا شبکه‌های استانی قابلیت‌ها و پتانسیل‌های بیشتری برای پرداخت به هویت ملی ایرانی دارند و تقویت این شبکه‌ها در نهایت به غنی‌تر شدن هرچه بیشتر شبکه‌های سراسری خواهد انجامید. (جام‌جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها