کلاه قرمزی بیش از دو دهه همراه چند نسل از بچه‌ها و بسیاری از بزرگ‌ترها بوده و یکی از شخصیت‌های شناخته‌شده تلویزیون است.
کد خبر: ۷۶۰۴۴۹
کلاه قرمزی ملال‌انگیز می‌شود

بسیاری از بزرگ‌ترهایی که در دوران کودکی تماشاگر این برنامه بوده‌اند، می‌توانند همراه فرزندانشان پای برنامه‌های این عروسک دوست‌داشتنی بنشینند و چه بسا همین حالا هم کلاه قرمزی خاطره مشترکی باشد از دوران کودکی والدین و بچه‌هایی که امروز تماشاگر این برنامه هستند.

طی این سال‌ها حمید جبلی و ایرج طهماسب،کلاه قرمزی را به یک پدیده فرهنگی بدل کرده‌اند و عمر زیادی را به پای این عروسک گذاشته‌اند.

تلاش طهماسب و جبلی برای خلق و ادامه حیات کلاه‌قرمزی قابل تجلیل است، اما به‌هر دلیل تولید این برنامه را متوقف کرده‌اند و در نتیجه تکرار قسمت‌های پخش شده کلاه قرمزی به مخاطبان کودک ارائه می‌شود. به عنوان نمونه دیروز قسمتی از برنامه کلاه قرمزی که نوروز 92 پخش شده بود، دوباره به نمایش درآمد. در این قسمت مهناز افشار، بازیگر سینما مهمان برنامه کلاه قرمزی بود و بخش‌هایی از آن که افشار سال نو را به عروسک‌ها، آقای مجری و بچه‌ها تبریک می‌گفت، از برنامه حذف و بخش‌های دیگر آن به تماشاگران ارائه شد.

نمایش قسمت‌های پخش شده برنامه کلاه قرمزی چه‌تصمیم تولیدکنندگان این برنامه و با هر هدفی که صورت می‌گیرد، جز پر کردن ساعات نمایش برنامه در شبکه دو و کمی تجدیدخاطره برای معدود کسانی که در پخش اول بیننده آن نبوده‌اند، فایده چندانی ندارد. برنامه کلاه قرمزی همیشه و حتی در ایام نوروز که با ترافیک سریال‌ها و برنامه‌های متنوع همراه است، مخاطبان بسیار دارد و بچه‌ها و بزرگ‌ترهای زیادی به تماشای این برنامه می‌نشینند.

کلاه قرمزی و دیگر عروسک‌های این برنامه که البته تعدادشان کم نیست، طوری طراحی و شخصیت‌پردازی شده‌اند که همیشه و در هر زمانی می‌توانند داستان‌های تازه‌ای برای مخاطب داشته باشند و به گواه آنچه تاکنون در این برنامه دیده‌ایم، نویسندگان و هنرمندان خلاقی با این برنامه همکاری دارند که به این سادگی‌ها کفگیرشان به ته‌دیگ نمی‌خورد. با همه اینها اگر کلاه قرمزی برنامه‌ تازه‌ای برای ارائه به کودکان ندارد، شاید بهتر باشد ملاقات او با دوستانش به ایام نوروز هر سال محدود شود و با نمایش قسمت‌های تکراری، مخاطب در برابر این برنامه منفعل نشود.

آذر مهاجر ‌/‌ گروه رادیو و تلویزیون

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها