سریال تلویزیونی «تبریزلی تاجر» به تهیه‌کنندگی فرزاد یحیوی و کارگردانی افشین علیزاده در تبریز تصویربرداری می‌شود و نقش اول آن را میرطاهر مظلومی بازی می‌کند که نقش تاجر را به‌عهده دارد و در کنار او ناصر هاشمی هم حضور دارد.
کد خبر: ۷۴۹۳۳۸
زنده شدن تاجر تبریزی بعد از 70 سال

فرزاد یحیوی، تهیه‌کننده درباره روند تولید این سریال گفت: تصویربرداری سریال تبریزلی تاجر از شانزدهم آذر در تبریز آغاز شده و طبق پیش‌بینی ضبط آن تا اوایل اسفند طول می‌کشد. این سریال در 60 قسمت 35 دقیقه‌ای با رویکرد فانتزی و طنز تولید می‌شود.

وی با اشاره به داستان این سریال افزود: این سریال داستان تاجر تبریزی را روایت می‌کند که 70 سال پیش همراه پیشکارش برای تجارت به طرف قفقاز می‌رود. آنها در راه گرفتار بهمن می‌شوند و در کوه‌های قفقاز زیر بهمن می‌مانند. تا این‌که بر اثر گرم شدن زمین این برف‌ها آب شده و تاجر تبریزی با این‌که از گذر زمان خبری ندارد به شهر خود بازمی‌گردد و با ماجراهای فانتزی جالبی روبه‌رو می‌شود. این تهیه‌کننده عنوان کرد: محمد باقری‌نکو فیلمنامه این سریال را نوشته است. ما تلاش می‌کنیم یک سریال سرگرم‌کننده در قالب فانتزی بسازیم و هم این‌که از طریق این سریال بتوانیم نمادهای شهر تبریز قدیم و جدید و پیشرفت‌های معماری و... را هم نشان بدهیم، ضمن این‌که با زبان طنز هم به مسائل روز اجتماعی می‌پردازیم.

وی هدف از تولید سریال را پرداخت به مسائل اجتماعی و خانوادگی، آموزش شهروندی و استفاده صحیح از امکانات مدرن و جدید و... ذکر کرد و گفت: تمام لوکیشن‌های این سریال در تبریز است و بخش‌هایی از آن را که مربوط به خارج از ایران همچون قفقاز، تفلیس و باکو می‌شود، بازسازی یا این‌که از جلوه‌های ویژه استفاده می‌کنیم.

یحیوی درباره نقش بازیگران این سریال گفت: در این سریال میرطاهر مظلومی نقش تاجر تبریزی به نام زینال را بازی می‌کند. هاشم چاووشی نقش حبیب رقیب زینال، ناصر هاشمی نقش اکبر پسر زینال، بابک نهرین نقش تایماز پیشکار و حمیده مقدس‌زاده نقش اقدس را به‌عهده دارند. حمید مجدآبادی، بهمن تقی‌پور، امیر حجازی، شهرزاد شکوریان، سویل شیرگیر، بابک محمودی،زیبا فرج‌اللهی، محمد قنبری، زهرا پورعباس و عطاالله تقی‌پور دیگر بازیگرانی هستند که در این سریال نقش‌آفرینی می‌کنند.

به گفته تهیه‌کننده، این سریال به سفارش صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی و با زبان ترکی برای پخش از یکی از شبکه‌های سراسری تولید می‌شود و در پخش سراسری این سریال دوبله یا با زیرنویس پخش خواهد شد.

وی درباره انتخاب میرطاهر مظلومی برای نقش اصلی این سریال گفت: برای تولید سریال تبریزلی تاجر از شاخص‌ترین بازیگران استان استفاده کردیم، اما برای نقش تاجر نیاز به بازیگری داشتیم که سن و سال‌ او با تاجر قصه همخوانی داشته باشد و از آنجا که بازیگران استانی مناسب این نقش نداشتیم میرطاهر مظلومی را انتخاب کردیم، ضمن این‌که او به زبان ترکی هم تسلط دارد و ما می‌خواستیم دیالوگ‌های ترکی این سریال هم درست دربیاید.عوامل اصلی سریال تبریزلی تاجر عبارتند از؛ مدیر تصویربرداری مسعود وطن‌خواه، صدابردار فرشاد مهدی‌نیا، طراح گریم هادی قالی‌خانی، طراح صحنه و لباس حسین حاج‌ابراهیمی، مدیر تولید هادی توحیدی، موسیقی غلامرضا میرزازاده و تدوین مرتضی مقدس.

خونه پا در شیراز

تله‌فیلم «خونه پا» هم برای پخش از شبکه‌های سراسری در شیراز تولید می‌شود. این فیلم به تهیه‌کنندگی سعید مرادی و نویسندگی و کارگردانی ایمان افشاریان تهیه می‌شود. سعید مرادی در این باره گفت: فیلم تلویزیونی خونه پا به سفارش صداوسیمای مرکز فارس تولید و در ایام نوروز از شبکه‌های شما و یک پخش خواهد شد.وی ادامه داد: داستان این فیلم صداقت بین انسان‌ها را با بیانی ساده در فضای طنز و فرح‌بخش نمایش می‌دهد که امیدواریم این فیلم اثر فاخر و در خور شأن بخش فرهنگ استان فارس و شهر شیراز باشد.

در فیلم «خونه پا» مهدی فقیه، زهرا سعیدی، امیر غفارمنش، سینا رازانی، سلمان فرخنده، مسعود شریف و سوده شرحی بازی می‌کنند.تصویربرداری فیلم تلویزیونی «دریادلان» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی سامان سالور به پایان رسید و تدوین و صداگذاری آن آغاز شد. این فیلم به سفارش صداوسیمای مرکز زنجان برای پخش از یکی از شبکه‌های سراسری و با هدف معرفی و شناسایی رزمندگان غواص استان زنجان در سال‌های دفاع مقدس آماده می‌شود و در آن هنرمندانی چون پرویز فلاحی‌پور، سمیرا حسن‌پور، مهدی صباحی، محمد مختاری و حبیب دهقان‌نسب ایفای نقش کرده‌اند. شهرک سینمایی و بخش‌هایی از شهر زنجان از لوکیشن‌های این فیلم است.

فیلم تلویزیونی «ما سه نفر بودیم» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی روح‌الله فخرو به سفارش صداوسیمای مرکز سمنان برای پخش از یکی از شبکه‌های سراسری آماده شد. تصویربرداری این تله‌فیلم از هفدهم مهر در شاهرود آغاز و 90درصد کار در این شهرستان و صحنه‌های دفاع مقدس در سمنان انجام شد. داستان ما سه نفر بودیم که به منظور زنده نگه داشتن یاد، نام و خاطره شهدای والامقام هشت سال دفاع مقدس است، روایتگر دختری به‌نام رعناست. او در آستانه مراسم ازدواجش، با رازی در مورد سرنوشت پدرش که در سال‌های دفاع مقدس مفقودالاثر شده؛ روبه‌رو شده و در پی کشف حقایقی از این راز برمی‌آید. فیلمنامه این فیلم را احسان لطفیان نوشته است.

روح‌الله فخرو تاکنون مستندهای چشم انتظار، خانه باد، راهی، چل تیکا، میراث سرزمین من، نغمه رهایی، نواهای بی‌نشان و باریجه را ساخته است. مریم خدارحمی، سیروس اسنقی، شیوا خنیاگر، زهره صفوی، مریم سرمدی و علیرضا مویدی در فیلم ما سه نفر بودیم بازی کرده‌اند. برخی از عوامل سازنده این فیلم عبارتند از؛ تصویربردار مجید گل‌سفیدی، صدابردار مهدی جرجانی، مدیرتولید ایلیا مهرعلیزاده، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز مهدی ابراهیم‌خانی، طراح گریم هانی گلشایی، طراح صحنه و لباس محسن رامه، تدوین سینا دوراندیشان و آهنگساز محمد فرشته‌نجات. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها