ارزیابی عملکرد صدا و سیما؛

نوباوه: کارنامه آقای ضرغامی مقبول است

سردار کارگر: زنده نگه داشتن یاد و خاطره رزمندگان دوران دفاع مقدس بدون وجود رادیو امکان‌پذیر نیست

ضرغامی: فرهنگ مقاومت امروز جهانی شده است

همایش نقش ماندگار رادیو در دفاع مقدس با حضور رئیس سازمان صدا و سیما، معاون صدا، سرلشکر فیروزآبادی، سردار کارگر، حجت‌الاسلام محمدی و مدیران و برنامه‌سازان رادیو دیروز در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.
کد خبر: ۷۲۲۵۶۰
ضرغامی: فرهنگ مقاومت امروز جهانی شده است

رئیس رسانه ملی با اشاره به مراسم زیبا و باشکوه استقبال از خانواده شهید نظام‌دوست در دانشکده صدا و سیما گفت: این شهید سه سال پیش به طور گمنام در دانشکده تدفین شده بود که امروز شناسایی شده است. ضرغامی افزود: در اصل ما شناسایی شدیم و این شهدا هیچ‌گاه گمنام نبوده‌اند و خیلی خوشحال شدیم که خانواده شهید نظام‌دوست که از مشهد آمده بودند، پیشنهاد دادند شهیدشان در این مکان بماند.وی در ادامه با بیان این‌که کسانی که در این جمع هستند از فعالان رادیو هستند و در دفاع مقدس زحمت کشیدند، گفت: همواره افتخار دارم که در بهترین سال‌های عمرمان خدمت کرده‌ایم و در صحنه‌های مختلف دفاع مقدس حضور داشته‌ایم.

رئیس رسانه ملی با بیان خاطراتی از دوران جنگ به آقای فتح‌آبادی به عنوان یکی از فعالان رادیو در دوران جنگ اشاره کرد و افزود: افرادی مثل ایشان و آقای جیران‌پور خدمات زیادی به جنگ و رادیو داشته‌اند و آقای جیران‌پور بارها تا مرز شهادت رفت و بدن ایشان پر از ترکش است و من افتخار می‌کنم خبرنگاری و نویسندگی را در کنار اینها یاد گرفتم.

ضرغامی با اشاره به نقش و تلاش مدیران آن‌موقع رادیو همچون آقای محمد هاشمی گفت: این افراد تلاش زیادی کردند و ان‌شاءالله تلاش همه کسانی که زحمت کشیدند مورد رضای خدا باشد.

وی افزود: رادیو در دفاع مقدس نسبت روشن و وسیعی داشت و مردم در دوران جنگ با رادیو به معنای کامل کلمه زندگی می‌کردند.

رئیس رسانه ملی گفت:‌ رزمندگان در خطوط مقدم جبهه اخبار کشور و جنگ و نمازجمعه را گوش می‌دادند و مردم نیز در شهرهای مختلف و روستاها از اوضاع جبهه‌ها مطلع می‌شدند. ضرغامی افزود: رادیو در آن مقطع انقلابی بود و مدیران و بچه‌های رادیو هویت انقلابی خیلی خوبی داشتند و هر جا را که باز می‌کردید این هویت انقلابی و جنگی دوران دفاع مقدس را می دیدیم. وی با اشاره به تاثیر مهم صداهای ماندگار مانند صدای آقایان گلریز، کویتی پور و آهنگران در دوران دفاع مقدس گفت: این صداها همواره باعث تحول می‌شد و امروز نیز باید کاری کرد که تحول ماندگار باشد. ضرغامی با بیان این که هنر تحول ایجاد می‌کند و شهادت به فرموده امام بالاترین هنر و هنر مردان خداست، افزود: هنر در آستان شهادت سر می‌ساید. وی گفت: کسانی که مدعی هنر برای هنر بودند، به خالی بودن این ادعا که در زمان طاغوت و اوایل انقلاب بیان می کردند، پی بردند.

رئیس رسانه ملی افزود: اگر هنر برای خدا باشد و طرف معامله او خدا باشد، معامله‌ای شیرین صورت می‌گیرد. ضرغامی در ادامه گفت: هر کس به نسبت توانی که دارد، در مقابل خداوند تکلیف دارد.

وی افزود: آن کسی که قلمی قوی داشت و برای جنگ ننوشت و کسی که مال و امکانات داشت و برای جنگ صرف نکرد، باید پاسخگو باشد. رئیس رسانه ملی گفت: هر توانمندی‌ای که خدا می‌دهد از ما پاسخ می خواهد و نباید از داشتن امکانات و فرصت‌های زیاد خوشحال بود، زیرا بخش زیادی از آنها امتحان الهی است که باید به آن توجه کرد.

وی در ادامه سخنان خود، با اشاره به نقش آفرینی حماسه آفرینان هشت سال دفاع مقدس گفت: در آن دوران رزمندگان با خدا معامله و داد و ستد کردند و چه کسی از خدا وفادارتر که خیلی از آنان با شجاعت در این معامله گوی سبقت را ربودند و به شهادت رسیدند. ضرغامی با اشاره به این که دفاع مقدس مشحون از شورآفرینی‌های رزمندگان دلاور بود، افزود: در آن سال‌ها بچه‌های رادیو همه توانمندیشان را در طبق اخلاص گذاشتند و در هر وضعیت استخدامی و شغلی که داشتند، وظیفه‌شان را به نحو احسن انجام دادند.

وی با بیان این که برکت دفاع مقدس در رادیو بخوبی بروز و ظهور یافت، گفت: اهالی رادیو وظیفه‌شان را در قبال دفاع مقدس بخوبی انجام و نشان دادند که کار هنری ماندگار است.

رئیس رسانه ملی با اشاره به سرودهای آقای آهنگران و بقیه سرودهای رایج در زمان دفاع مقدس افزود: همین امروز هم با شنیدن سرودهای آنان موج و احساس و شور در وجود همه ایجاد می‌شود؛ زیرا نشان می‌دهد این هنر آمیخته با ارزش‌های متعالی است.

ضرغامی با اشاره به این که روش قرآن هم بیان هنرمندانه است، گفت: خداوند هنرمندانه مقامات عالی را توصیف می‌کند و به جای این که مستقیم به موضوعی بپردازد، گاه حاشیه‌ها را با آمیختن به ارزش‌های الهی مقامی متعالی می‌بخشد مانند قسم‌هایی که در قرآن به جرقه سم اسب‌ها یا به پدیده‌های دیگر خورده شده است. وی افزود: دفاع باعظمتی که امروز برای همه الگو شده، مقاومتی است که برای همگان به یادگار مانده است که فقط دفاع مقدس ما نیست بلکه در دهه‌های جدید، مقاومت‌هایی که از دفاع مقدس ما آغاز شده است.

رئیس رسانه ملی تاکید کرد: هر کس در دایره فرهنگ مقاومت هست، موجودیت دارد و هر کس خارج از این دایره باشد، با وجود تکنولوژی‌های زیاد جز نوکری و حقارت چیزی نیست. ضرغامی همچنین به مقاومت لبنان در حماسه‌آفرینی‌هایش از جمله جنگ 33 روزه و نیز همچنین حماسه‌های غزه اشاره کرد. وی هشت سال دفاع مقدس را به تعبیر رهبر معظم انقلاب گنجینه‌ای توصیف کرد که امروز دنیا را به تسخیر خود درآورده است و همه بر سر خوان آن نشسته‌اند و عزت می‌یابند. ضرغامی افزود: مقاومت و ایستادگی ما همراه با ادب، اخلاق و تعامل است. وی با اشاره به نوع برخورد نخست‌وزیر انگلیس در برابر رئیس‌جمهور کشورمان گفت: رئیس‌جمهور ما به خاطر ادب و عرف و تعامل دیپلماتیک با آنان رفتار می‌کند اما آنها حتی با طرز نشستن خود متناسب با شأن خودشان رفتار می‌کنند.

رئیس رسانه ملی افزود: تروریست زاییده آنهاست، همه خود را درست کرده‌اید، افراطیون را پیدا می‌کنند خشونت‌طلبان را در منطقه می‌آورند و خود با خیال راحت جنایات را مشاهده و از منابع بهره‌برداری می‌کنند.

ضرغامی با اشاره به سخنان رهبری بعد از ترخیص شدن از بیمارستان گفت: رهبری آنچه را که امروز آمریکا در مبارزه با تروریسم می‌خواهد طنز توصیف می‌کند چرا که آنها عین تروریست هستند و به این بهانه امروز می‌خواهند سوریه را اشغال کنند اما مدام به ایران می‌گویند بیایید داخل ائتلاف ما.

وی خاطرنشان کرد: این روزها بچه‌ها در سازمان صدا و سیما کارهای متفاوتی درباره دفاع مقدس انجام داده‌اند و ناگفته‌هایی از جنگ را انعکاس می‌دهند و اطلاع‌رسانی می‌کنند اما مهم اصل جنگ و برکتی است که از آن به یادگار مانده است. ضرغامی با اشاره به پیشرفت ما در حوزه خودکفایی صنایع دفاعی و تولید موشک‌های جنگی گفت: امروز در حوزه صنایع هوایی، مخابراتی، ارتباطاتی و بسیاری از پروژه‌های مرتبط با جنگ پیشرفت ما فوق‌العاده است و آن‌قدر محصولات نظامی پیچیده داریم که نه تنها امنیت داخلی کشور و انقلاب اسلامی را تامین می‌کند بلکه منطقه را تحت نفوذ خود دارد.

وی با اشاره به افتخارآفرینی‌های رادیو در دوران دفاع مقدس افزود: رسانه همراه و همگام با مردم و رزمندگان و ایثارگران بوده است و هم‌اکنون هم نقش‌آفرینی آن در برنامه‌سازی‌های دوران دفاع مقدس کمتر از آن دوران نیست و در بیش از 20 شبکه رادیویی برنامه‌های متفاوتی را در این زمینه برای مخاطبان خاص خود ارائه می‌کند.

رئیس رسانه ملی با اشاره به آیین‌نامه‌ای برای برنامه‌سازی دفاع مقدس گفت: در آیین‌نامه ضوابط تولید برنامه‌های دفاع مقدس نوشته شده است و نکات دقیق و خوبی را برای تولید این برنامه‌ها در اختیار برنامه‌سازان قرار می‌دهد.

رئیس سازمان صداوسیما گفت: بعد از گذشت سال‌‌ها از جنگ، برکات دفاع مقدس امروز به واسطه شهدای عالیقدر ما و عزیزانی که منتسب به آنها هستند مفهوم روشنی دارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، مهندس ضرغامی در مراسم استقبال از خانواده شهید نظام‌دوست در دانشگاه صداوسیما افزود: امروز مفهوم مقاومت در دنیا روشن است و هرکس که در اردوگاه مقاومت است، قدرتمند، سرافراز و عزتمند است و هرکس که از این اردوگاه خارج شود، جز حقارت و ذلیل بودن چیزی نصیبش نمی‌شود. رئیس رسانه ملی گفت: امروز به‌واسطه استخوان‌های پاک شهدای عزیز از جمله جواد نظام‌دوست در این مراسم گرد آمدیم.

وی گفت: امروز هر چه دستاورد در کشور و در سطح جهان است به واسطه شهدای بزرگوار و برکت شهیدان و معنویت آنهاست. ضرغامی افزود: ما به‌واسطه این شهید شناسایی شدیم؛ به هر میزان که می‌خواهیم معرفت داشته باشیم، شناسایی شویم و هویت پیدا کنیم به میزان انتسابمان به شهداست. رئیس رسانه ملی گفت: شناسایی شهید معنا و مفهومی ندارد و خون شهدا و ارواح طیبه آنها عامل شناختشان است. ضرغامی بیان کرد: اگر پیکر پاک این شهیدان را به عنوان شهید گمنام در محوطه دانشگاه صداوسیما به خاک سپردیم، خوشحالیم که امروز با تلاش گروه‌های تفحص این شهید شناسایی شده است.

وی گفت: شهید جواد نظام‌دوست از خطه خراسان بود و خانواده وی اجازه دادند که پیکر پاک این شهید در دانشگاه صداوسیما باقی بماند.

رئیس رسانه ملی ادامه داد: قطعا وجود این شهدا در این دانشگاه که محیطی علمی و هنری است نعمت، و همنشینی با آنها برکت است. ضرغامی با بیان این‌که شهدا شناسنامه ما هستند و نشانه‌های هدایت‌اند، افزود: شهدا در سپهر زندگی انسانیت مثل علامات و ستاره‌اند و تا وقتی که این علامات و ستاره‌ها هستند، راهی به انحراف نمی‌رود. وی با بیان این‌که امروز کشورمان سربلند است و دنیا می‌بیند که رئیس‌جمهور ما به پشتوانه ملت در سازمان ملل سخن می‌گوید، گفت: امروز جمهوری اسلامی حرف روشن دارد و از مستضعفان جهان حمایت و این حمایت را با صدای بلند اعلام می‌کند.

وی با بیان این‌که این کشور به واسطه وجود شهدا در نهایت رشد و ترقی است، افزود: همه دنیا جمع شدند تا انقلاب اسلامی را شکست دهند اما شهیدانی مثل جواد نظام‌دوست جانشان را فدا و این کشور را بیمه کردند. رئیس رسانه ملی گفت: امروز انقلاب اسلامی به‌واسطه برکتی که از خون شهدا دارد طلیعه‌دار و پرچمدار همه آزادیخواهان جهان است. ضرغامی افزود: امروز معلوم شده است که قهرمانان جنگ پدران و مادران شهدا هستند و شهدا بهترین معامله را انجام داده‌اند.

وی گفت: این شهدا به خاک افتادند تا ما سربلند بایستیم و شعار، راه و هدف آنها را با صدای بلند در جهان صلا دهیم و باعث افتخار همه آنها شویم و این راه ادامه دارد.

رادیو بعد از کلاشینکف محبوب‌ترین وسیله نزد رزمندگان دوران دفاع مقدس بود

سرلشکر حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این همایش گفت: من به نمایندگی از رزمندگان با رادیو صحبت می‌کنم. از لحظه‌ای که انقلابیون در میدان ارگ، رادیو را در اختیار گرفتند و شهید آیت‌الله محلاتی اعلام کردند که این صدای انقلاب اسلامی ایران است، رادیو راه انقلاب و راه امام راحل را پیش گرفت.

فیروزآبادی افزود: دوران دفاع مقدس به چند مرحله تقسیم می‌شود. در مرحله اول شاهد اعزام نیروها به جبهه‌ها بودیم که از نهادهای مختلف، مساجد، مدارس و حوزه‌های علمیه انجام می‌شد و رادیو به عنوان تنها رسانه‌ پویا گزارش اعزام و نیاز کشور را منتقل می‌کرد. رادیو در مرحله دوم خبر رسیدن هدایا و نحوه توزیع آن در صحنه‌های نبرد را گزارش می‌کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: در مرحله سوم جهاد سازندگی از هر استانی امکانات مهندسی را به جبهه می‌فرستاد و شاهد گزارش‌های بسیار خوبی از این رسانه بودیم. در سال‌های دفاع مقدس دیگر برنامه‌سازان رادیو و هنرمندان همزمان با انجام وظیفه اطلاع‌رسانی و میانداری کردن، سرودهای حماسی و برنامه‌های جامع‌تر از جنب و جوش مردم می‌ساختند و این برنامه‌ها پخش می‌شد.

وی اشاره کرد: هر روزی که این جریان پیش می‌رفت، پیام رادیو در خانه‌های مردم بیشتر پخش می‌شد و مردم آگاه‌تر می‌شدند و بی‌تفاوتی را کنار گذاشتند و از اینجا برنامه انسان‌سازی و جامعه‌سازی در رادیو آغاز شد.

فیروزآبادی گفت: رادیو در چند نوبت صدای امام راحل را در محیط خانه، مدرسه، مزرعه، اتوبوس، مساجد و خیابان‌ها پخش می‌کرد و به این ترتیب صدای امام به عنوان فرمانده کل قوا از جبهه‌ها به گوش می‌رسید و اخبار توطئه دشمن و اخبار تفسیری جنگ و پیروزی رزمندگان اسلام از این رسانه منتشر می‌شد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: رادیو در جبهه و در دست رزمندگان نیز بود. رادیو عزاداری‌های رزمندگان و صدای فرماندهان در شب عملیات را پخش می‌کرد و پس از آن عملیات‌ها آغاز می‌شد و گزارشگران همراه رزمندگان به سمت دشمن پیشروی و فعالیت آنها را گزارش می‌کردند. هر کس در هر جا که بود دلش به واسطه رادیو با جبهه‌ها بود و در این برهه خبرنگاران زیادی به همراه رزمندگان ما به شهادت می‌رسیدند.

وی گفت: رادیو در نشر ارزش‌های سال‌های دفاع مقدس بسیار موفق عمل کرد و گذشته از نقش میانداری و فراگیری، موثرترین رسانه در دفاع مقدس بود و اکثر مردم طنین آزادسازی خرمشهر را از رادیو شنیدند. نقش رادیو در دفاع مقدس پویا بود و اکنون نیز تاثیر زیادی در بیداری اسلامی و مقاومت در برابر استکبار جهانی دارد.

رادیو، رسانه آگاهی‌بخشی

حجت‌الاسلام محمدی نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به دلایل ماندگاری صدای رادیو در سال‌های دفاع مقدس گفت: قرآن، اهل بیت و عترت، فرهنگ شهادت و ایثار و مقاومت از دلایل ماندگاری رادیوست.

وی با اشاره به این‌که قرآن کریم امانت الهی برای همه زمان‌ها و همه بشریت است، افزود: رادیو در هشت سال دفاع مقدس با پخش نوای قرآن از آیات جهادی در این بخش به بهترین شکل ممکن ایفای نقش کرد و علاوه بر نوربخشی، نقش امید و آگاهی بخشی داشت. رزمندگان هم برای استقامت و موفقیت و پیروزی به قرآن پناه می‌بردند.

محمدی اشاره کرد: یکی دیگر از دلایل ماندگاری رادیو توجه به اهل بیت بود که در سراسر زندگی مردم در دوران جنگ و حتی تابلوهای مسیر جبهه‌ها مشخص بود و رادیو در ارتباط‌هایی که با مکان‌های متبرکه و امامزادگان داشت، توانست ارتباط مناسبی از نظر معنوی با رزمندگان برای روحیه بخشی و امید و انگیزه برقرار کند.

وی در پایان گفت: در دوران جنگ شهادت وقف جان بود و حالا ما باید وقف فرهنگی و اقتصادی داشته باشیم و در این راه کوشا باشیم تا بتوانیم حافظ انقلاب باشیم.

رادیو پل میان مردم و جبهه

در ادامه این همایش محمدحسین صوفی، معاون صدای رسانه ملی گفت: در این جنگ همه مردم ایران ایستادند تا از تمام مقدسات و مرز و بوم این کشور دفاع کنند که در نهایت جبهه یزیدی مقابل جبهه حسینی سر تعظیم فرود آورد و رزمندگان اسلام پیروز شدند.

وی عنوان کرد: رادیو در دوران دفاع مقدس اقدامات، فداکاری‌ها، جانفشانی‌ها و حماسه‌های رزمندگان را در صحنه‌های نبرد به گوش همگان رساند و پل رابط‌ میان مردم و رزمندگان بود. رادیو در دوران دفاع‌ مقدس نسبت به دیگر رسانه‌ها پویا و فعال‌تر بود و نقش اطلاع‌رسانی داشت. رادیو سعی کرد در این سال‌ها وظیفه خودش را به بهترین شکل انجام بدهد.

سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس هم در این همایش گفت: زنده نگه داشتن یاد و خاطره رزمندگان دوران دفاع مقدس بدون وجود رادیو امکان‌پذیر نیست و هر زمانی که بخواهیم درباره سال‌های دفاع مقدس صحبت کنیم باید رادیو را همراه رزمندگان بدانیم. رادیو در سال‌های دفاع مقدس مونس رزمندگان بود. وی افزود: رادیو رابط بین رزمندگان و جبهه با پشت جبهه و مردم بود و از این طریق مردم از اقدامات و آخرین اطلاعات جنگ مطلع می‌شدند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد: رادیو در دوران دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی داشته و هیچ چیزی نتوانست جای رادیو را بگیرد و امواج این رسانه در همه‌جا هم در خط مقدم و هم در پشت جبهه‌ها قابل دریافت بود. همین ‌که صدای رادیو و گوینده آن به گوش می‌رسید روحیه رزمندگان و فرماندهان بیشتر می‌شد و برنامه‌سازان رادیو همراه رزمندگان در خط مقدم حضور داشتند و صحنه‌ها را ضبط می‌کردند و هنر رادیو این بود که اقدامات رزمندگان را بخوبی به شنوندگان منتقل می‌کرد.

در بخشی از این مراسم از صادق آهنگران، غلامعلی کویتی‌پور، محمد گلریز، مهدی نظری، اکبر شریعت و جمشید نجفی قدردانی شد و آنها قطعاتی را اجرا کردند.

قدردانی از ده خانواده شهید معاونت صدا و 120 مدیر و برنامه‌ساز فعال رادیو از دیگر بخش‌های این همایش بود.

ضرغامی در جمع خبرنگاران

رئیس سازمان صدا و سیما در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا خبر راه‌اندازی رادیو «هما» مربوط به هواداران احمدی‌نژاد را تائید می‌کنید، یا خیر؟، تصریح کرد: من هم این خبر را در روزنامه‌ها خوانده‌ام. قاعدتا این اخبار نمی‌تواند درست باشد، چون هرگونه شبکه رادیویی و تلویزیونی باید زیرنظر صدا و سیما افتتاح شود من هم از این شبکه اطلاعی ندارم، بنابراین قطعا این شبکه وجود نخواهد داشت، چون اگر بود، من متوجه می‌شدم.

گزارش عملکرد 10 ساله

ضرغامی همچنین درباره این‌که به چه میزان از اهدافش در ده سال گذشته مدیریت صدا و سیما رسیده، توضیح داد: ان‌شاءالله در افق رسانه 39 بررسی عملکرد ده سال‌ونیمه را خواهیم داشت که مبتنی بر بررسی، نقد، نقاط قوت، اهدافی که به نتیجه رسیده، برنامه‌هایی که باقی مانده، تاکتیک‌هایی که به‌کار گرفته شده و می‌تواند بهتر انجام شود، نگاه راهبردی به مسیری که طی کرده‌ایم و... خواهد بود. ما در حال جمع بندی این موارد هستیم و کتاب «راوی صادق» شامل 222 محور از مهم‌ترین اقدامات سازمان صدا و سیما آماده خواهد شد. این کتاب صرفا عملکرد سازمان نیست، بلکه رویکرد آموزشی برای همه همکاران ما در سازمان دارد.

پیش‌بینی افتتاح شبکه سحر آذری و کردی

ضرغامی درباره شبکه‌های جدیدی که قرار است راه‌اندازی شود، تصریح کرد: من تاکیدی ندارم که حتما تا تاریخ شانزدهم آبان که به لحاظ تاریخی سالگرد حکم من محسوب می‌شود، حتما شبکه‌ای افتتاح شود. سازمان روال طبیعی خود را طی می‌کند و فعالیت‌ها با قوت انجام می‌گیرد اگر تا آن زمان برخی از شبکه‌ها آماده شوند، ممکن است افتتاح شود. پیش‌بینی خود من این است که در شبکه سحر که به شش زبان خارجی مخاطبان بسیاری داشت، امکان استقلال با توجه به سرمایه‌گذاری‌هایی که صورت گرفته، فراهم است.

ما به دنبال مقابله با امپراتوری بزرگ رسانه‌ای استکبار هستیم

رئیس سازمان صدا و سیما در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره رقابت شبکه نمایش خانگی با تلویزیون و فعالیتش با کارگردانان مطرح این عرصه همچون میرباقری، تبریزی و فتحی در شبکه نمایش خانگی گفت: رسانه ملی در جایگاهی است که رقبای خود را امپراتوری بزرگ رسانه‌ای استکبار می‌داند و تولیدات فرهنگی که در کشور انجام می‌شود، به هیچ عنوان رقیب صدا و سیما محسوب نمی‌شوند، آنها می‌توانند تولیدات محدود فرهنگی با مخاطبان خودشان داشته باشند. کارگردانان مطرح ما مثل آقایان میرباقری یا لطیفی که آثار بزرگی ساخته‌اند در اوقات فراغت و زمان محدودی که دارند اگر برخی از مجموعه‌های این شبکه را تولید کنند، اشکالی وجود ندارد و فعالیت آنها مکمل فضای تولیدی کشور است.

به گزارش ایسنا، عزت‌الله ضرغامی همچنین در اظهاراتی غیرمستقیم به صحبت‌های اخیر عباس کیارستمی واکنش نشان داد.رئیس سازمان صداوسیما گفت: کسانی که این روزها دنبال مفهوم جنگ هستند و در لابه‌لای اظهارنظرها و سخنرانی‌هایشان درباره مفهوم جنگ بحث می‌کنند تا برای جوان‌ها نشان دهند که جنگ مفهومی دارد یا خیر، مثل ماهی‌ای می‌ماند که در آب دنبال آب می‌گردد، در حالی که همه حیات او به آب وابسته است.

ضرغامی: شهیدان به ملت ما عزت می‌دهند

عزت‌الله ضرغامی، رئیس رسانه ملی در مراسم استقبال از خانواده شهید جواد نظام دوست از شهیدان آرمیده در دانشگاه صداوسیما که بتازگی شناسایی شده، گفت: اگر امروز که سال‌هاست از دفاع مقدس می‌گذرد جمعیت کثیری برای بزرگداشت نام یک شهید ساعت‌ها زیر آفتاب می‌ایستند تا به مقام این شهید و خانواده معزز او عرض ادب کنند، علت آن عزتی است که این شهیدان به مردم ما در جهان داده‌اند. به گزارش روابط عمومی رسانه ملی، وی دستاوردهای بزرگ ملت ایران چه در عرصه سیاسی و چه در عرصه‌های دیگر را نتیجه منزلت این شهیدان دانست و گفت: امروزه افتخار ما این است که به این شهیدان منتسب هستیم و باید قدردان این عزیزان باشیم که در طول دوران دفاع مقدس از جان خود گذشتند تا ارزش‌های انقلاب اسلامی را حفظ کنند. رئیس رسانه ملی از خانواده شهید جواد نظام‌دوست تشکر کرد که اجازه دادند پیکر شهید عزیزشان همچنان در صحن دانشگاه صداوسیما بیارامد تا از برکت این شهیدان، دانشجویانی که آینده‌ساز فرهنگ کشور خواهند شد، بهره‌مند شوند. در این مراسم لوح قدردانی صداوسیما به خانواده شهید جواد نظام دوست اهدا شد. (جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها