پیام دکتر سرافراز به اختتامیه طرح قرآنی1449

ترویج مفاهیم قرآن کریم بنیادی‌ترین راهبرد رسانه ملی است

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی در اختتامیه طرح قرآنی 1448:

رسانه ملی قاریان و حافظان ایرانی را به جهان اسلام شناساند

معاون رسانه ملی در امور تلویزیون عصر دیروز در مراسم اختتامیه طرح بزرگ قرآنی 1448 از راه‌اندازی شبکه قرآن و معارف به زبان انگلیسی و عربی خبر داد.
کد خبر: ۷۱۴۶۰۵
رسانه ملی قاریان و حافظان ایرانی را به جهان اسلام شناساند
مراسم اختتامیه طرح بزرگ قرآنی 1448 با محوریت سبک زندگی اسلامی با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، علی دارابی معاون سیما و جمعی از مدیران و شرکت‌کنندگان این طرح بزرگ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد.

در این مراسم دارابی با اعلام صورت گرفتن مطالعات اولیه و تشکیل کارگروهی برای تأسیس شبکه «قرآن و معارف 2» به زبان عربی و انگلیسی گفت: امیدوارم با تأسیس این شبکه بتوانیم در عرصه جهانی گامی در جهت ترویج معارف قرآنی و خدمت به قرآن برداریم.

وی با اشاره به تلاش‌های معاونت سیما برای برنامه‌سازی در حوزه معارف و فعالیت‌های قرآنی، از تخصیص بودجه قابل توجه به این حوزه خبر داد و گفت: در سال جاری مبلغان و کارشناسان جدیدی به مجموعه کارشناسان معارفی سیما افزوده خواهند شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ضمن تبریک میلاد باسعادت امام رضا (ع)، از برکات حضور این منبع لایزال الهی در کشور سخن گفت. وی درادامه سخنانش از نقش موثر رسانه ملی بویژه تلویزیون در ترویج و فرهنگ‌سازی مفاهیم قرآنی در جامعه قدردانی کرد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با قدردانی از تلاش‌گران این رسانه تاکید کرد: صدای دلربای قرآن با تلاش شما در سراسر کشور منعکس شده است و توانسته‌اید صدا و تصویر قاریان و حافظان ایرانی را به تمام مسلمانان جهان نشان دهید.

وی افزود : امروز بسیاری از شیفتگان کلام وحی در کنار خانواده خود پای برنامه‌های قرآنی شبکه‌های تلویزیون نشسته‌اند و از این سرچشمه معرفت بهره‌مند می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی در بخش پایانی سخنان خود گفت: با تاکیدات و حمایت‌ها و تشویق‌های مقام معظم رهبری و برگزاری جلسات جمع‌خوانی قرآن کریم در حضور ایشان، امروز شاهد رشد قابل توجه قاریان و حافظان قرآن کریم در کشور هستیم. در این مراسم حسن گروسی دبیر شورای معارف سیما و مدیر شبکه قرآن ومعارف سیما در سخنانی با ارائه گزارشی از نحوه برگزاری طرح بزرگ قرآنی در سه سال گذشته گفت: در طول سه سال برگزاری این طرح 12 میلیون و 300 هزار نفر در طرح مشارکت داشته‌اند.

گروسی به شرکت بیش از چهار میلیون نفر در طرح بزرگ قرآنی 1448 اشاره و بیان کرد: بر اساس آمار موجود، امسال در تمامی زمینه‌ها شاهد رشدی چشمگیر بوده‌ایم. برای مثال برای شرکت در کلاس‌های خصوصی حفظ قرآن رشدی 5 درصدی مشاهده می‌شود. همچنین در بخش مسابقات، شاهد افزایش مشارکت 45 درصدی بوده و در زمینه دریافت پیامک با 35 درصد رشد روبه‌رو بودیم.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با بیان رشد 19 درصدی مشارکت هموطنان خارج از کشور در طرح 1448، این امر را حاصل تلاش همکاران شبکه جام‌جم دانست و افزود: مطالبه ده میلیون حافظ قرآن کریم از سوی مقام معظم رهبری باعث شد بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با قرآن‌کریم به این مهم توجه کرده و همکاری با رسانه ملی را در راس ماموریت‌های خود قرار دادند. گروسی در پایان سخنانش اعلام کرد: طرح 1449 از امروز آغاز به کار خواهد کرد و امیدواریم با برگزاری چنین طرح‌هایی انس با قرآن در جامعه اسلامی ما نهادینه شود.

همچنین در بخشی از این مراسم، قرعه‌کشی نمادینی با حضور حجت‌السلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، دکتر دارابی و برخی مسئولان صورت گرفت و از هر استان کشور یک نفر به قید قرعه انتخاب شد. گفتنی است که مراسم اصلی قرعه‌کشی این طرح بزودی از سوی شبکه قرآن و معارف سیما برگزار و برندگان آن معرفی خواهند شد. (کمیل انتظاری /جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها