یک کارگردان که با موضوع ماهواره فیلم ساخته است به اثرات مثبت سریال «ستایش» مثل پرمخاطب بودن اشاره و بیان کرد که همین که مردم به جای تماشای «حریم سلطان»، «ستایش» می‌‌دیدند، خوب بود.
کد خبر: ۷۰۹۵۸۵
اثر مثبت سریال «ستایش» در کاهش تماشای ماهواره

سیزدهمین جلسه از سلسله نشست‌های سینماروایت با نمایش دو فیلم «ضربدر، مربع، دایره» و «رو به قبله» و با حضور محسن یزدی فعال رسانه ای، محمدامین نوروزی منتقد سینما، امیرمهدی پوروزیری و محمد شفاه کارگردان و تهیه کننده «روبه قبله» برگزار شد.

هر دو این فیلم‌ها با مضمونی پیرامون اثرات استفاده از ماهواره در زندگی ایرانیان ساخته شده اند. «ضربدر دایره مربع» ساخته مرجان اسماعیلی از آثار مخربی که برنامه‌های ماهواره‌ای در فروپاشی زندگی خانوادگی دارند سخن می‌گوید و «روبه قبله» به کارگردانی امیرمهدی پوروزیری درباره وظیفه روحانیون در اطلاع رسانی پیرامون این پدیده روایت طنزگونه‌ای دارد.

شفاه درباره سختی های کار با سوژه ماهواره گفت: اینکه فقط از یک جنبه به ماهواره نگاه می شود به این دلیل است که اگر به سراغ جنبه های دیگر آن برویم ممکن است اصلا نتوانیم کاری بسازیم. از آن طرف این را هم درنظر بگیرید که خیلی از سینماگران به دلایل مختلف سراغ کار با چنین سوژه ای نمی روند.

همینکه مردم به جای «حریم سلطان»، «ستایش» می‌بینند خوب است

وی با اشاره به یک ایراد مدیریت فرهنگی ادامه داد: مدیران فرهنگی اغلب می خواهند با یک اثر بسیاری از کارهای نشده را ممکن کنند. مدیران فرهنگی این قدر حرف برای گفتن دارند که نتیجه اش می شود فیلم نساختن چون انتظاراتشان خیلی زیاد است.

پوروزیری نیز با امتداد صحبت های شفاه گفت: مدیران فرهنگی می خواهند تمامی مسئولیت های مغفول مانده خویش را با ساخت یک اثر تمام کنند و در نتیجه به هیچ جایی نمی رسند. از آن طرف برخی نگاه از بالا به مخاطبان دارند و همین نگاه باعث میشود اثرشان به محصول مطلوب مخاطب بدل نشود.

وی در پایان با انتقاد از آنها که سلیقه مخاطبان را سطحی می دانند خاطرنشان کرد: اگر عینک شبه روشنفکری را برداریم حتما خواهیم دید که اتفاقا مردم خیلی خوب انتخاب هایشان را انجام می دهند. همه از اینکه «ستایش» مخاطب دارد می نالند اما هیچ کس به اثرات مثبت همین مخاطب دار بودن یک سریال اشاره نمی کند. یادمان نرود همین که مردم به جای «حریم سلطان» به تماشای «ستایش» می نشینند خوب است. (خبرگزاری مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
دریا
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۳
۰
۰
همینكه مردم به جای «حریم سلطان»، «ستایش» می‌بینند خوب است!!!!!!
از ستایش چی یاد گرفتند؟
4 تا اثر مثبتش را بگید
سریالی مثل زیر تیغ ، پدرسالار ، ثریا ومدینه بدرد مردم میخورند نه سریالیكه نویسندگان وكارگردانانش روی صحنه متن مینویسند ومیدن دست بازیگر( به گفته خود عوامل-نرگس محمدی)
واقعا سریال ضعیفی بود وهست
محمد
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
۰
۰
ضعیف ترین فیلمی كه در این چند سال از شبكه 3 پخش شد. فیلم ستایش بود
فیلمی بی محتوا ، بدون هدف و نكته آموزشی كه بعضی از خانواده ها را سرگرم كرد
روزی سازندگان، صداو سیما و ... باید در پیشگاه خداوند در خصوص بودجه این فیلم پاسخگو باشند.
در شرایطی مردم ما زیر فشارهای اقتصادی هستند، اینگونه بودجه صرف این امور می شود، واقعاً جای سوال دارد؟
زهرا
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۴
۰
۰
ای خدااااااااااااااااا اخه چی بگم من ؟ چرا حرف مفت میزنین ؟ چرا با سلیقه مردم بازی میكنین ؟ اخه فیلم ستایش چی دااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااشت ؟ شاید یه سری افراد مسن عاشق افتاد افتاد حشمت فردوس شده باشند ولی در كل هیچ حرفی واسه گفتن نداشت بی محتوا و بی هدف بود
یك ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۷
۰
۰
ما ایرانیها عادت به پول هدر دادن داریم.....آب ....برق.....گاز ووووووووووووفوتبال ووووووووووووو.خدا به فریاد برسد.

نیازمندی ها