مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی گفت: تاسیس شبکه ملی زیارت در انتظار اجرای تعهدات استانی است.
کد خبر: ۷۰۸۹۴۱
شبکه «زیارت» در چند قدمی تاسیس

حجت‌الاسلام علی نهاوندی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: خوشبختانه پیگیری دو ساله ما برای تاسیس شبکه ملی زیارت در جوار بارگاه منور رضوی مورد تائید صداوسیما قرار گرفت.

وی ادامه داد: در مرحله بعد مطالعات لازم در خصوص تاسیس این شبکه انجام شد و بسترهای فنی راه‌اندازی آن نیز تهیه شد و بنابراین خراسان رضوی اولین استانی خواهد بود که در کنار شبکه استانی خود یک شبکه‌ ملی را نیز راه‌اندازی خواهد کرد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی خاطرنشان کرد: برای نیل به این مهم شورایی متشکل از استاندار خراسان رضوی، قائم مقام تولیت آستان قدس، شهردار مشهد، معاون عمرانی و برنامه‌ریزی استانداری و مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی به دعوت استاندار محترم تشکیل شد که در این جلسات به توافقاتی دست یافتیم.

نهاوندی تصریح کرد: براین اساس بنا شد که استانداری خراسان مکانی را برای تأسیس این شبکه اختصاص دهد و مبلغ 10 میلیارد تومان لازم برای ایجاد زیرساخت‌های این شبکه را نیز فراهم کند و در مقابل صدا و سیمای خراسان رضوی نیز تعهداتی را به عهده گرفت که از جمله آنها می‌توان به تهیه TS3 برای مشهد و حومه و تبدیل برخی از سیستم‌های قدیمی به سیستم‌های پیشرفته اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون صدا و سیمای خراسان رضوی به تعهداتش در این زمینه عمل کرده است و ما منتظر اجرایی شدن تعهدات استانی برای شروع فعالیت‌های اجرایی شبکه ملی زیارت هستیم.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی با اشاره به آمادگی ایجاد شده در صدا و سیمای خراسان رضوی برای تاسیس شبکه ملی زیارت اظهار کرد: از فردای اجرای تعهدات استانی ستاد راه‌اندازی شبکه ملی زیارت آغاز به کار خواهد کرد و برای تحقق تولیدات مناسب برای این شبکه اقدام می‌کند.

وی افزود: خوشبختانه استاندار محترم مجددانه پیگیر این موضوع هستند و به همین دلیل ما امیدواریم که به زودی شاهد فراهم آمدن زیرساخت‌های لازم برای تاسیس این شبکه باشیم.

نهاوندی تصریح کرد: طبق قانون اساسی انتشار فراگیر صوت و تصویر فقط به عهده صدا و سیماست و بنابراین سیاست‌گذاری و مدیریت شبکه‌ها نیز باید در اختیار صدا و سیما باشد اما در شبکه ملی زیارت در بخش محتوا ما شورای راهبردی را به وجود آورده‌ایم که در زمینه ایجاد محتوا از مراکز موثر مانند آستان قدس رضوی و حج و زیارت به عنوان عضو شورای راهبردی بهره می‌بریم.

وی افزود: مطمئنا با راه‌اندازی این شبکه استان و انعکاس فرهنگ معنویت و ولایت‌مداری از یک سو و جذب سرمایه‌های مادی و معنوی از سوی دیگر موفق‌تر از قبل خواهد بود و نقش فرهنگی مهمی را در جهان اسلام و کشور ایفا خواهد کرد.

نهاوندی گفت: هم‌اکنون برای مکان تاسیس این شبکه نیز چند فضا جانمایی شده است که در این زمینه نیز ما نیاز به همکاری شهرداری و استانداری داریم.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی تاکید کرد: البته ما بنا نداریم که صدا و سیمای مرکز خراسان رضوی با این مجموعه تلفیق شود تا انشاالله شاهد این باشیم که یک مجموعه مستقل با امکانات و شرایط مناسب و مساعد در مشهد به وجود می‌آید. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها