«جام‌جم» از ساخت فیلم ضدایرانی «هتل تهران» توسط رژیم صهیونیستی گزارش می‌دهد

تهران اسم رمز عملیات سینمایی موساد

پشت صحنه فیلم «جاذبه» بزودی از این شبکه پخش می‌شود

نقد فیلم‌های ضدایرانی در شبکه نمایش

شبکه نمایش بزودی پخش مستند زندگی بازیگران، نقد فیلم‌های ضد ایرانی و پخش پشت صحنه فیلم‌های معروف را در جدول پخش قرار می‌دهد.
کد خبر: ۷۰۴۷۲۶
نقد فیلم‌های ضدایرانی در شبکه نمایش

شبکه نمایش با هدف تنوع در نمایش آثار سینمایی، از ساعت 15 تا یک بامداد شش بسته متفاوت برای پخش فیلم در نظر گرفته که هر بسته به موضوع و گونه متفاوتی اختصاص دارد. ساعت 15؛ سینمای کودک و نوجوان، ساعت 17؛ سینمای بالیوود، ساعت19؛ سینمای ایران، ساعت 21؛ مرور آثار بازیگران ایران و جهان، ساعت 23؛ سینمای معاصر جهان و ساعت یک بامداد؛ سینمای کلاسیک. بسیاری از آثار سینمایی پخش شده از تولیدات جدید بود و برای نخستین بار از شبکه نمایش پخش شد. این شبکه بزودی برنامه‌هایی مانند سری فیلم‌های شرلوک هلمز، جکی چان و نقد فیلم‌های ضد ایرانی را در جدول پخش قرار می‌دهد.

شرلوک هلمز اثر جاودانه سر آرتور کانن دویل تا امروز بارها دستمایه بسیاری از آثار سینمایی و تلویزیونی بوده است. به اعتقاد بسیاری از منتقدان، شرلوک هلمز راتبون (Basil Rathbone) در کنار شرلوک هلمز جرمی برت (Jeremy Brett) یکی از بهترین‌های این مجموعه است. باسیل راتبون از بازیگران مطرح و شناخته شده دهه 30 و 40 سینماست که شخصیت خاص و کلیشه‌های مخصوص به شرلوک هلمز را در قاب سینما به تصویر کشید. این مجموعه بزودی از شبکه نمایش پخش می‌شود.

پخش صد فیلم کلاسیک و ماندگار تاریخ سینما از کارگردانان بزرگی چون آلفرد هیچکاک، جان فورد، هاوارد هاکس، آکیرا کوروساوا به همراه نقد و بررسی مسعود فراستی از شبکه نمایش پخش می‌شود که تعدادی از این فیلم‌ها نیز برای نخستین بار از تلویزیون به نمایش درمی‌آیند. شبکه نمایش یکی از فیلم‌های طولانی آلفرد هیچکاک به نام «ساعت» را در آینده نزدیک در سه شب متوالی پخش خواهد کرد.

بسته ساعت 21 شبکه نمایش هر هفته را به نمایش آثار یک بازیگر از سینمای ایران یا جهان اختصاص داده است. قبل از پخش فیلم ابتدا زندگی‌نامه مختصری از آن بازیگر ارائه می‌شود. انتخاب فیلم‌ها وحدت موضوعی خاصی ندارد و فقط به صرف حضور بازیگر در یک فیلم نمایش داده می‌شود.

در سال‌های اخیر موج جدیدی از فیلم‌های ضد ایرانی از سوی هالیوود در حال ساخت و پخش است. با ساخت فیلم موهن 300 در سال 2006 اعتراضات زیادی در سطح جهانی به تحریف تاریخ و نمایش چهره‌ای منفی از ایران به سینمای هالیوود شد. در سال 2014 و با پخش دنباله‌ای جدید برای فیلم 300 هالیوود موج جدیدی از حملات را بر ضد ایران آغاز کرد. شبکه نمایش به منظور نقد و بررسی آثار ضد ایرانی برنامه‌ای را طراحی کرده که بزودی پخش آن شروع می‌شود.

زندگی بازیگران سینما همواره مورد توجه بسیاری از علاقه‌مندان است. شبکه نمایش قصد دارد در این برنامه مستندهای مطرح دنیا را که با این موضوع تولید شده را پخش کند. از جمله زندگی و مرگ بروس‌لی با عنوان «من بروس‌لی هستم» محصول 2012، همچنین پخش مستندی در مورد جکی چان که شامل دو مجموعه بدلکاری‌ها و سرگذشت این بازیگر است.

فیلم کوتاه در سینمای امروز جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده و در بسیاری از جشنواره‌های سینمایی دارای بخش جوایز جداگانه است. از جمله این جوایز می‌توان به جایزه بخش فیلم کوتاه اسکار، جایزه فیلم کوتاه جشنواره سزار فرانسه و جایزه فیلم کوتاه جشنواره کن فرانسه اشاره کرد. شبکه نمایش قصد دارد تعداد زیادی از این مجموعه فیلم‌ها را به عنوان میان‌برنامه پخش کند و در کنار آن نگاهی به فیلم‌های کوتاهی داشته باشد که مورد استقبال تماشاگران قرار گرفته است.

بخش چگونگی ساخت و پشت صحنه فیلم‌های مطرح سینمای جهان از دیگر برنامه‌های شبکه نمایش است. به عنوان مثال فیلم جاذبه برنده هفت جایزه اسکار در سال 2014 و از همه مهم‌تر اسکار بخش کارگردانی شد. آلفونسو کوران، کارگردان این فیلم با ساخت این اثر در کنار ایجاد یک تجربه منحصر به فرد، جنبه‌های فنی و تکنیکی ارزشمندی را تجربه کرده است. پشت صحنه این فیلم بزودی از شبکه نمایش پخش خواهد شد. (روابط‌ عمومی تلویزیون)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها