مدیر تولید و طراح نور ویژه برنامه افطار «ماه عسل» با بیان اینکه نورپردازی صحنه این برنامه تئاتری است،‌ گفت: سکوت در برنامه ماه عسل اهمیت زیادی دارد و در مقاطعی حتما باید به بیننده القا شود.
کد خبر: ۶۹۴۷۷۴
نورپردازی صحنه «ماه عسل» تئاتری است

«مسعود رجبیان» مدیر تولید و طراح نور برنامه تلویزیونی «ماه عسل» درباره علت انتخاب سوله ای خارج از فضای سازمان برای دکورزنی این برنامه گفت: به دلیل این که سال گذشته هم در همین سوله دکور زده بودیم و از فضای آن رضایت داشتیم، باز هم همین محل را در نظر گرفتیم. زیرا هم سکوت خوبی بر آن حاکم بود و هم فضای بزرگی نزدیک به 1500 متر را در اختیارمان قرار می داد. البته یکسری ستون در این محل وجود دارد که آن هم لطمه‌ای به کار نمی زند.

وی ادامه داد: ابعاد دکورمان بزرگ بود و قابلیت اجرایی در استودیوهای سازمان را نداشت و نمی‌توانستیم فرم مکانیکی آن را به خوبی عملیاتی کنیم. از طرفی ارتفاع محل هم بسیار مناسب بود و از نظر مسائل فنی نیز شرایط خوبی را برایمان مهیا می‌کرد.

وی که از سال 86 همکاری‌اش را با برنامه ماه عسل به عنوان تصویربردار آغاز کرده و از سال 88 مدیریت تولید آن را عهده دار است، درباره تغییرات صورت گرفته برای ایجاد شرایط مناسب تولید افزود: البته تغییرات زیادی در محل ایجاد و محل را کف سازی کردیم و برای پوشاندن دیوار دور تا دور آن را پرده سیاهی زدیم. بیشترین امتیازی که حضور در این محل برایمان دارد، فضای ساکت و کم تردد آن است. این سکوت در خود برنامه ماه عسل هم اهمیت زیادی دارد و در مقاطعی از آن حتما باید به بیننده القا شود.

رجبیان درباره طراحی نور برنامه نیز توضیح داد: ترجیح می‌دادم نورپردازی به گونه‌ای صورت بگیرد که هم نور لازم در صحنه را داشته باشیم و هم این که نور اضافی در کادر دیده نشود که تصاویر را چرک کند. بنا بر این بیشتر از نورهای لنزی استفاده کردیم که بیشتر در تئاتر رایج است.

برنامه تلویزیونی ماه عسل ویژه برنامه افطار گروه اجتماعی شبکه سه سیماست که با تهیه‌کنندگی و اجرای احسان علیخانی هر روز ساعت 19 روی آنتن می‌رود. (روابط عمومی شبکه سه سیما)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها