نقشی کاملاً جدی در سریال فلورا سام

داریوش کاردان، سرهنگ صبای «بی قرار 2» شد

تهیه کننده «شهر باران» می گوید: وجه دیگری از داریوش کاردان را که تا به امروز کمتر دیده شده، در شهر باران خواهیم دید.
کد خبر: ۶۸۹۷۶۵
سید حسن خمینی و پرویز پرستویی ساکن «شهر باران» می‌شوند

ماه رمضان پارسال، همزمان با برنامه پرمخاطب «ماه عسل»، ویژه برنامه‌ای هم از شبکه یک سیما با عنوان «شهر باران» پخش شد. برنامه‌ای که نتوانست نسبت به برنامه‌ای که احسان علیخانی آن را اجرا می‌کرد موفق باشد. اما شبکه یک برای لحظات قبل از افطار خود، خانه تکانی اساسی در برنامه «شهر باران» بوجود آورده است. از تهیه‌کننده، کارگردان تا مجری‌ این برنامه را تغییر داده است و می‌خواهد برنامه‌ای را با اجرای داریوش کاردان روی آنتن ببرد.

آخرین اجرای ‌این بازیگر و کارگردان سریال‌های طنز به تاک شو «صندلی داغ» بر می‌گردد. در خصوص اجرای داریوش کاردان و غیبت پنج ساله‌ای که در تلویزیون داشت با حامد عقیلی، تهیه‌کننده امسال ویژه برنامه افطار «شهرباران» گفتگویی ترتیب دادیم تا از چم و خم ‌این ویژه برنامه ماه رمضانی آگاه شویم .

/Media/Image/1392/03/14/635059471268682405.jpg

عقیلی در خصوص بازگشت کاردان به تلویزیون و شایعات مبنی بر مشکلات مدیران صدا و سیما با ‌این مجری کهنه‌کار گفت: «مدیران نه تنها مشکلی با داریوش کاردان ندارند بلکه بسیار راغب هستند که ‌ایشان با صدا و سیما کار کنند و در ‌این سال‌ها هم بارها دعوت به همکاری شدند ولی به دلیل درگیری‌هایی از قبیل بازی در پروژه‌های بزرگ سریالی نتوانستد در برنامه‌های زنده حضور داشته باشند. ما سال گذشته خیلی دوست داشتیم در خدمتشان باشیم ولی به دلیل گریمی‌که در سریال معمای شاه و کلاه پهلوی بر روی چهره‌شان صورت گرفته بود، اجرای برنامه «شهرباران» را مناسب ندیدند. اما با صحبت‌هایی که امسال با آقای کاردان انجام شد، اجرای ‌این ویژه برنامه را به عهده گرفتند. ما برای اجرای ‌این برنامه جستجو‌هایی را انجام دادیم و به غیر از داریوش کاردان به شخص دیگری نرسیدیم .»

نخواستیم از بْعد جدی ‌کاردان در ‌این برنامه استفاده کنیم

بیشتر مخاطبان داریوش کاردان را با اجراهایی طنز به خاطر می‌آورند اما تهیه کننده «شهر باران» معتقد است که وجه دیگری از داریوش کاردان که تا به امروز کمتر دیده شده است، در شهر باران خواهیم دید.

او در‌این باره افزود: «من کارم را با آقای کاردان در سال 73 از تلویزیون شروع کردم و ابتدا بازیگر، سپس دستیارشان شدم و شناخت همه جانبه از ‌ایشان دارم. کاردان علی‌رغم وجهه طنزش، به ادبیات فارسی کهن و معارف اسلامی‌ تسلط و اشراف کاملی دارد. ما نخواستیم از بعد جدی ‌ایشان در ‌این برنامه استفاده کنیم، چون رویکرد امسال «شهرباران» گرایش به نشاط و امید دارد. با تعریفی که ما از برنامه کردیم، آقای کاردان تمامی ‌بعد‌های اجرای یک برنامه خاص را دارا است.»

امسال دیگر ضعف‌های گذشته را تکرار نمی‌کنیم

عقیلی به ضعف‌ها و بدسلیقه‌گی‌هایی که سال گذشته در خصوص انتخاب سوژه‌ها، میهمانان و حتی دکور برنامه داشت، اشاره کرد و گفت: «سال گذشته من تنها بخش تولیدی «شهر باران» را کارگردانی کردم، اما در مورد دکور برنامه و شیوه‌های اجرای آن هم اشکالات را شاهد بودیم. اما امسال ما سعی کردیم که نقص‌های سال گذشته را برطرف کنیم. البته دوستان در سال گذشته زحمت‌های زیادی کشیدند و یقیناً کارهای تجربی ضعف و قوت‌هایی دارد که ان‌شاء‌ا... امسال دیگر ضعف‌های گذشته را تکرار نمی‌کنیم و سال به سال برنامه بهتری خواهیم ساخت. دکور و بخش‌های مختلف برنامه باتوجه به محتوای برنامه طراحی شده است و سعی کردیم معنویات ماه رمضان به شکلی جذاب دنبال شود. هر قسمت از‌ این برنامه عنوان‌های منحصر به فردی دارد که در مقایسه با سایر برنامه‌های شبکه‌ها وجود ندارد. مثلاً برای آن عنوان مهمان، ترانه و موضوع برنامه انتخاب می‌شود. موضوع اولین برنامه ما خوشرویی و موضوع قسمت‌های بعدی برنامه برکت و صبر است.»

مخاطب باید برنامه مورد علاقه‌اش را انتخاب کند

او در خصوص ساعت پخش برنامه و ‌آیتم‌هایی که برای «شهرباران » در نظر گرفته شده است افزود: «بعد از اخبار ساعت 7 ما برنامه را شروع می‌کنیم و تا قبل از اخبار ساعت 9 هم ادامه دارد. حدود 25% برنامه را ‌آیتم‌های مرتبط با موضوع روز پخش می‌شود و ما بقی آن به شکل زنده و در غالب گفتگو پخش خواهد شد . تمام ‌آیتم‌های ما تولیدی است و حتی ربنا و اذان را به طور اختصاصی برای ‌این برنامه ضبط شده است.»

عقیلی خیلی اهل رقابت با سایر ویژه برنامه‌های ماه رمضان نیست و تلاش می‌کند که بی سر و صدا برنامه‌های خودش را تولید کند تا آرام آرام مخاطب خود را پیدا کند و عرصه رقابت در شبکه‌های صدا و سیما را بیهوده می‌داند و معتقد است:« چون همه ما زیر مجموعه صدا و سیما هستیم، رقابتی که شبکه‌های خصوصی که در خارج از کشور با یکدیگر دارند را شاهد نیستیم. رقابتی که شاید بقیه دوستان به دنبال آن هستند را ما انجام نمی‌دهیم تا خدایی نکرده برنامه سایر همکارانمان را تحت الشعاع قرار ندهیم و برای آن‌ها هم آرزوی موفقیت خواهیم کرد. باتوجه به ویژه برنامه‌های افطار با یکدیگر پخش خواهد شد، مخاطب باید برنامه مورد علاقه‌اش را انتخاب کند. اگر می‌شد که هر کدام از ‌این برنامه‌ها ساعت به خصوصی روی آنتن می‌رفت عالی می‌شد اما چون افطار ساعت خاص خودش را دارد، مخاطب نمی‌تواند جداگانه هر کدام از ‌این برنامه را دنبال کند.»

کاستی هایی هم از سوی سازمان وجود دارد

او در مورد ‌این‌که ‌آیا برنامه ماه عسل برای صدا و سیما که نسبت به سایر برنامه‌های تلویزیونی از اهمیت خاصی برخوردار است و بیشتر انرژی صدا و سیما برای ماه عسل گذاشته می‌شود، ‌اینگونه پاسخ داد: «من امیدوارم هیچ مدیری‌ اینگونه به‌ این برنامه نگاه نکند. تمام ‌این برنامه‌ها با هزینه‌های بیت‌المال گردانده می‌شود و هیچ مدیری هم تنها به فکر آنتن پر کردن نیست و تمام برنامه‌های ماه رمضان از سریال‌ها تا کارهای اجرایی مورد توجه آقای فرجی است .

اگر «شهر باران» هنوز نتوانسته مثل سایر برنامه‌ها تبدیل به برند شود مقصر من برنامه‌ساز هستم. کاستی‌هایی هم از سوی سازمان وجود دارد، اما ‌این امر به صورت همه‌گیر بوده و برای تمامی ‌برنامه‌ها است. کسری بودجه سازمان برای تمامی ‌برنامه‌ها است. تمامی‌ امکانات یک برنامه بستگی به تهیه‌کننده آن دارد که ‌آیا می‌تواند با ‌این شرایط کار را ادامه دهد یا خیر اگر تهیه کننده‌ این شرایط را قبول کند باید برنامه خوبی هم ارائه دهد. من قبول ندارم که برای راضی نگه داشتن مخاطب باید به هر عملی دست زد. شاید در برنامه‌های دیگر‌ان اتفاق افتاده باشد. ویژه برنامه افطار ماه مبارک رمضان سیرک نیست که برای جذب مخاطب هر چیزی را نشان داد.»

/Media/Image/1392/12/20/635301257126970334.jpg

همیشه نیمه ای پنهان از اشخاص مشهور وجود دارد

او در خصوص مهمان‌های ‌این برنامه و نوع گفتگو با آن‌ها افزود: «جنس مهمان‌های ما به گونه‌ای است که برای مخاطب آشنا باشد. شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، هنری و ورزشی در‌ این برنامه حضور به هم خواهند رساند. دلیل انتخاب اشخاص مشهور ‌این است که اغلب ‌اینگونه افراد بیشتر از یک یا دو بعد برای مردم شناخته شده‌اند و همیشه نیمه‌ای پنهان از ‌این افراد باقی می‌ماند. ما در قسمت اول گفتگوها به سراغ یکی از اعضای خانواده آن‌ها رفتیم و بدون در نظر گرفتن سمت سیاسی یا شهرت آن‌ها سؤالات خیلی خودمانی پرسیده‌ایم تا شناخت بیشتری از شخصیت اجتماعی آن‌ها صورت بگیرد. در قسمت دوم برنامه هم گفتگویی با مهمان اصلی صورت می‌گیرد که سؤالات بسیار شخصی از آن‌ها پرسیده می‌شود.

عباس شیبانی، شهاب مرادی، علی لاریجانی، حسین رضا‌زاده، علی دایی، پرویز پرستویی، علی مطهری، سردار جعفری، فرمانده ارتش امیر صالحی، وزرای دولت و آقای حسن خمینی؛ مهمانان "شهر باران"

در پایان از حامد عقیلی تهیه‌کننده «شهر باران» خواستیم تا چند نفر از افرادی که به ‌این برنامه دعوت شده‌اند را نام ببرد که او از اشخاصی نام برد که برای مخاطبان بیشتر شناخته شده‌اند؛ با آقایان وحید شمسایی، عباس شیبانی، شهاب مرادی، علی لاریجانی مکاتباتی صورت گرفته است و از حسین رضا‌زاده، علی دایی، پرویز پرستویی، علی مطهری، سردار جعفری، فرمانده ارتش امیر صالحی، وزرای دولت و آقای حسن خمینی دعوت به عمل آورده‌ایم تا به ما لطف کرده و در ‌این برنامه حضور به عمل برسانند. من صددرصد می‌گویم که هر کس که در‌ این برنامه حضور پیدا کند نه تنها احساس پشیمانی نمی‌کند، بلکه باعث محبوبیت آن‌ها می‌شود. در انتها بنده با قاطعیت می‌گویم که ما ‌این عزیزان را برای پر کردن آنتن دعوت نمی‌کنیم. (روزنامه سینمایی صبا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها