رییس مرکز سیمافیلم، مدیر کل اطلاعات و برنامه ریزی سیما و تهیه کننده و کارگردان سریال شهید چمران (اولین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران) همزمان با سالروز شهادت این شهید با سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۶۸۷۵۱۴
توصیه‌های وزیر دفاع به سازندگان سریال‌ شهید چمران

محمدرضا معصوم زادگان رییس مرکز سیمافیلم، علی اصغرداودآبادی مدیر کل اطلاعات و برنامه ریزی سیما به همراه تهیه کننده و جلیل سامان کارگردان سریال شهید چمران (اولین وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران) همزمان با سالروز شهادت این شهید با سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار به تشریح چگونگی روند تولید این پروژه در مرکز سیمافیلم پرداخت و از شروع فاز اول تصویربرداری این مجموعه تا پایان امسال خبر داد.

وی با تاکید بر وجوه چند بعدی شخصیت این سردار جنگ و عارف بزرگ اذعان کرد: ساخت اثری فاخر و در شأن این مرد بلند آوازه تاریخ انقلاب اسلامی جز با همکاری نهادهایی چون وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در هر دو بخش محتوایی و پشتیبانی فنی امکان پذیر نیست.

وی در این دیدار به ارائه گزارشی از پروژه‌های الف ویژه با محوریت دفاع مقدس در دست تولید در سامان و مرکز سیمافیلم همچون شهید باکری، جاوید الاثر متوسلیان، شهید تهرانی مقدم و .. پرداخت و تصریح کرد: پروژه شهید چمران از کودکی تا شهادت او را شامل می‌شود و اتفاقی بدیع و غیر قابل تکرار خواهد بود.

همچنین در این دیدار تهیه کننده و جلیل سامان کارگردان سریال شهید چمران با ارائه گزارشی ،روند تحقیق و نگارش فیلمنامه و همچنین منابع مورد استفاده جهت پژوهش‌های میدانی این اثر را تشریح کردند و از وزیر دفاع درخواست داشتند تا در خصوص تبادل اطلاعات مربوط به دوران وزارت شهید چمران در وزرات دفاع مساعدت صورت گیرد.

سامان با اشاره به ظرافت‌های لازم برای طراحی ابعاد قصه و طراحی‌های دقیق صورت گرفته بر ضرورت امانتداری در نگارش متن تاکید کرد.

سردار دهقان وزیر دفاع نیز با ابراز خرسندی از ساخت چنین اثری آمادگی وزارت دفاع را در پشتیبانی همه جانبه از این سریال اعلام و تاکید کرد: گروه سازندگان این سریال فاخر باید در تمامی مراحل ساخت از روح بزرگ این شهید استمداد بگیرند تا به حول و قوه الهی شاهد تولید اثری ماندگار در تاریخ رسانه ملی باشیم. شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و شهدای شاخص بیشتر. آنها به هر چه میخواستند رسیده‌اند و این ما هستیم که نیازمند به شناخت آنها هستیم.

وی افزود: در روایت زندگی شهدا نباید غلو کرد و شهیدان در بستر اجتماعی که رشد کرده‌اند باید تعریف شوند تا مخاطبان احساس کنند که آنها قابل دسترس هستند. در خصوص کار برای شهدا اگر شهدا همراه شما شدند کار پیشرفت خواهد کرد و اثر تولید شده تاثیرگذارتر و ماندگار تر خواهد بود.

وزیر دفاع تصریح کرد: در متن سریال باید بر وجه فرماندهی جنگ‌های نامنظم شهید چمران تاکید ویژه‌ای شود و مطلوب است که چهره صحیح، دقیق و واقعی از او نمایش داده شود و اگر در روایت‌ها اختلاف است استخراج شود تا تصویری کامل از او نمایش دهیم. در این راستا از مساعدت بنیاد شهید نیز استفاده شود.

دهقان در ادامه افزود: همچنین همکاری این شهید بزرگوار با امام موسی صدر در احیای عزت و هویت جامعه شیعی در لبنان از نکات مهمی است که در مسیر این روایت باید مورد توجه قرار گیرد و با توجه به چند بعدی بودن شخصیت چمران بر جنبه‌های سیاسی نظامی فرهنگی، علمی تاکید شود و در این راستا وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در هر دو بعد مادی و معنوی با تمام توان مشارکت خواهد کرد.

مجموعه الف ویژه شهید چمران در 36 قسمت در مرکز سیمافیلم در سه بخش کودکی، نوجوانی، تحصیل در آمریکا، سفر به مصر تا زمان اقامت در لبنان و بازگشت به ایران همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، آغاز جنگ تحمیلی تا زمان شهادت او تولید می‌شود. (روابط عمومی سیما فیلم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها