سریال های «دولت مخفی» و «فاخته» برای پخش از شبکه‌دو مراحل مختلف تولید را سپری می کنند.
کد خبر: ۶۷۷۱۶۴
رونمایی از «دولت مخفی» بعد از ماه رمضان

سریال «دولت مخفی» که به موضوع دفاع مقدس می‌پردازد، بعد از ماه رمضان از شبکه دو به نمایش درمی‌آید.

سریال دولت مخفی به تهیه‌کنندگی حمید آخوندی و علیرضا جلالی در سه فصل، سال‌های دفاع مقدس و نیز اسارت رزمندگان ایرانی در اردوگاه‌های بعثی را به نمایش می‌گذارد. فیلمنامه اولیه سریال را رحمان سیفی‌آزاد و داریوش رفیعی با حمایت موسسه فرهنگی پیام آزادگان نوشتند و پس از پایان نگارش، سید مجید امامی و عبدالحسین برزیده آن را بازنویسی کردند.

به گفته مسعود صباح، مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو، تصویربرداری این سریال بیست و نهم اسفند سال گذشته به‌اتمام رسید و اکنون تدوین نهایی آن در حال انجام است.

وی در‌این‌باره توضیح داد: همزمان با تدوین سریال، امیر توسلی ساخت موسیقی سریال را انجام می‌دهد و بزودی خواننده تیتراژ سریال نیز انتخاب می‌شود.

به گفته مدیر گروه فیلم و سریال شبکه دو، دولت مخفی در 28 قسمت بعد از ماه مبارک رمضان از این شبکه پخش می‌شود و این اولین بار است که در یک سریال تلویزیونی زندگی اسرا در اردوگاه‌ها و چشم‌انتظاری‌ خانواده‌ها به صورت موازی به‌نمایش‌درمی‌آید.صباح به تماشاگران تلویزیون، تماشای یک داستان جذاب و دیدنی را نوید داد و اظهار امیدواری کرد این سریال به‌یکی از آثار ماندگار تلویزیون تبدیل شود.

داستان دولت مخفی از زمان حمله عراق به ایران آغاز می‌شود و داستان این سریال در اردوگاه‌های اسرا ادامه پیدا می‌کند. فصل‌های اول و دوم سریال که دوران دفاع مقدس را به تصویر می‌کشد، به کارگردانی حسن برزیده ساخته شده و کارگردانی فصل سوم را راما قویدل برعهده داشته است. فصل سوم این سریال درباره اردوگاه‌های رژیم بعثی است و زندگی پر مشقت آزادگان را در این اردوگاه‌ها به نمایش می‌گذارد.

پژمان بازغی، لاله اسکندری، سام درخشانی، علی اوسیوند، سعید داخ، مهدی صبایی، مهتاج نجومی، امیر آتشانی، مریم بوبانی، کاوه خداشناس، هادی قمیشی، مریم سلطانی، کریم خودسیانی، محمدرضا رهبری و ابراهیم برزیده از بازیگران سریال دولت مخفی هستند.بازغی، بازیگر اصلی سریال دولت مخفی است و نقش سعید را بازی می‌کند که از جوانان جنوب کشور است و پدرش با شروع جنگ مفقود می‌شود. او برای نجات جان بقیه اعضای خانواده، آنها را به شمال کشور می‌برد، اما خودش به جبهه برمی‌گردد و دائم بین جبهه و شمال کشور در رفت و آمد است تا این‌که در عملیاتی به اسارت درمی‌آید و بعد از آن ماجراهای زندگی سعید را در اردوگاه‌های عراقی خواهیم دید.

لاله اسکندری نیز در این سریال دفاع مقدسی نقش پروانه را بازی می‌کند. سعید به پروانه علاقه‌مند است، اما هر بار که این دو نفر تصمیم به ازدواج می‌گیرند، اتفاقی مانع ازدواج آنها می‌شود.

سریال دولت مخفی بر اساس توضیحات حمید آخوندی داستان یک جوان ایرانی را به صورت نمادین به تصویر می‌کشد که به عشق وطن و هموطنانش و برای نجات وطنش از بهشت شمال کشور دست می‌کشد و دل به آتش جنگ در جنوب می‌زند.

ماجراهای «فاخته» به فروش خانه پدربزرگ رسید

تصویربرداری سریال «فاخته» به کارگردانی محمود معظمی برای پخش در ماه رمضان شبکه دو همچنان ادامه دارد و تاکنون ثریا قاسمی، فرخ نعمتی، رحیم نوروزی، جلیل فرجاد، عبدالرضا اکبری، کمند امیرسلیمانی، شهرام عبدلی و نگین معتضدی به‌عنوان بازیگران اصلی مقابل دوربین رفته‌اند.

به گزارش روابط عمومی شبکه دو، بنیامین قچاق تدوین این سریال را همزمان با تصویربرداری آغاز کرده است. شخصیت اصلی سریال فاخته، دختری (سپیده کاشانی) از یک خانواده فرهیخته است که درست اول ماه رمضان به سن تکلیف رسیده و تمام اعمال دینی بر او واجب می‌شود. اما در کنار این موضوع برای خانواده و اطرافیان این دختر اتفاقاتی رخ می‌‌دهد که داستانک‌های این سریال را شکل می‌دهد.

در این سریال ثریا قاسمی نقش مادربزرگ، عبدالرضا اکبری نقش پدر، کمند امیرسلیمانی نقش مادر، فرخ نعمتی نقش پدربزرگ، شهرام عبدلی نقش عمو، متین ستوده نقش دختر بزرگ خانواده و نگین معتضدی نقش زن عمو را بازی می‌کنند.

داوود قچاق تهیه‌‌کننده سریال فاخته با بیان این‌که تاکنون 40درصد از تصویربرداری سریال به پایان رسیده، تصریح کرد: دو روز قبل ضبط پلان‌های مربوط به فریبا نادری در باغ فردوس به‌پایان رسید و اکنون گروه مشغول تصویربرداری پلان‌های مربوط به‌فرخ نعمتی، از شخصیت‌های کلیدی قصه هستند.

وی افزود: در این سکانس‌ها دردسرهای زیادی برای خانواده حاج عزت پیش می‌آید، پسر کوچک خانواده، محسن (شهرام عبدلی) به دلیل بدهی مالی به زندان می‌افتد و مادربزرگ تصمیم می‌گیرد برای تسویه بدهی پسرش خانه حاج عزت را بفروشد. نقش وکیل خانواده را جلیل فرجاد بازی می‌کند.

/Media/Image/1392/10/07/635237861615737068.jpg

فیلمنامه این سریال را علی‌اکبر محلوجیان در 33 قسمت نوشته و از دیگر عوامل سازنده فاخته می‌توان به محسن حسن‌پور دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز، پژمان شفیع‌پور دستیار دوم کارگردان، مرتضی قیدی مدیر تصویربرداری، سامان شهامت صدابردار، جلال موسوی طراح گریم، سیدرضا حسینی مدیر تولید، بنیامین قچاق تدوینگر، آزاده قچاق پست پروداکشن و آرش سلطانی عکاس اشاره کرد. (روزنامه جام جم)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها