امین حیایی و بهاره رهنما بهترین بازیگران مرد و زن

«پایتخت 3» جوایز را درو کرد

علی کفاشیان می گوید: ناراحت نیستم از این‌که با حضورم در یک سریال، به تیم ملی کمک کردم.
کد خبر: ۶۶۳۹۹۸
علی کفاشیان: دستمزد سریال «پایتخت» را هنوز نداده اند

تصور کنید یک روز روی سردر سینماهای کشور تصاویری از بازیگران معروف سینمای ایران باشد. فیلمی ‌با حضور پرویز پرستویی، نیکی کریمی، حمید فرخ‌نژاد و علی کفاشیان. این تصور امروز برای شما یک امر خنده‌دار است

تصور کنید یک روز روی سردر سینماهای کشور تصاویری از بازیگران معروف سینمای ایران باشد. فیلمی ‌با حضور پرویز پرستویی، نیکی کریمی، حمید فرخ‌نژاد و علی کفاشیان. این تصور امروز برای شما یک امر خنده‌دار است ولی بیراه نیست اگر باور کنید شاید بتوان یک بار هم که شده به دیدن و وقوع آن امیدوار بود.

اتفاقی که نه‌تنها برای خبرنگاران حوزه فوتبال که برای مخاطبان چندده میلیونی فوتبال هم اتفاقی خوشایند و باب میل خواهد بود. علی کفاشیان در حالی از بی‌علاقه بودن به سینما می‌گوید که نمونه این عدم تمایل را در جریان دو دور انتخابات فدراسیون فوتبال، یک بار دبیرکلی کمیته ملی المپیک و سرپرستی فدراسیون ژیمناستیک از وی شنیده‌ایم.

درواقع اگر روزی علی کفاشیان رودرروی خبرنگاری بنشیند و از عدم تمایلش به یک مسئولیت بگوید، بر حسب مستندات و پیشنیه قبلی، خبرنگار باید این اطمینان را داشته باشد که رسیدن این مدیر فعال ورزشی به منصب مورد اشاره دور از ذهن نیست. در این گفت‌وگو هم علی کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا قرار است شما بازیگر حرفه‌ای شوید گفت: «خودم که تمایلی ندارم. بیشتر ترجیح می‌دهم بعد از فوتبال، از دنیای ورزش خداحافظی کنم و بروم خانه‌نشین شوم.

علی کفاشیان به‌جز ریاست در فوتبال، دبیرکلی کمیته المپیک، معاونت سازمان تربیت‌بدنی، بازیگری را هم خوب بلد است.

بله، خواستن توانستن است. بالاخره آدم باید توانایی‌هایش را نشان بدهد. من هم توانستم این کار را بکنم و ناراحت هم نیستم از این‌که با حضورم در یک سریال، به تیم ملی کمک کردم.

این‌که چطور توانستید به تیم ملی کمک کنید را بعداً صحبت می‌کنیم. اما نفس بازیگر شدن شما یک اتفاق منحصربه‌فرد دیگر بعد از انبوه شگفت‌آوری‌های عرصه مدیریتی شما بود. درست است؟

خیلی‌ها منتظر نبودند که من را در سریال پایتخت ببینند. شما البته فقط به هنرهای ورزشی من اشاره کردید. من به‌جز ورزش، در حوزه‌های دیگری هم کار کرده‌ام. سال‌ها در بانک مرکزی بودم. این‌ها جزو هنر محسوب نمی‌شد؟

اتفاقا حضورتان در بانک مرکزی و فعالیت‌هایی که داشتید؛ از جمله سفر به استرالیا برای تهیه ارز که در آن مقطع خیلی هم کمک‌حال دولت شد، جزو موارد اثرگذار شما بود. ولی خُب این روزها شما را به عنوان یک ورزشی می‌شناسند. یک ورزشی که در عرصه سینما حضور پیدا کرده است.

این حضور این‌قدرها هم جدی نبود که شما می‌گویید. من در واقع کار خاصی نکردم. قرار شد درباره پیراهن تیم ملی صحبت کنم که کردم. یعنی من کار خودم را انجام دادم و عوامل سریال هم از من فیلم گرفتند. حضور من را الکی بزرگ کردید (با خنده)

ولی کارگردان فیلم می‌گفت کفاشیان واقعا هنرنمایی کرد چون هیچ دیالوگی به وی ندادیم.

بله. البته خودم هم کمی ‌استرس گرفتم. یعنی وقتی با هم صحبت کردیم توی رودربایستی به من گفتند برو بالا درباره یوزپلنگ و محیط‌بانی که جانش به خطر افتاده صحبت کن. خُب من در این یک مورد اصلا آمادگی نداشتم. البته سخنرانی کردن را خوب بلدم اما این محیط‌بان، یک بازیگر سینما بود نه یک محیط‌بان واقعی. من رفتم و چند ثانیه از اقدام این شکلی تعریف و تمجید کردم.

برسیم به این‌جا که مدعی هستید با حضور در سریال پایتخت به فوتبال کمک کردید.

بله، هنوز هم می‌گویم کمک بزرگی کردم. من در واقع بی‌مهری صداوسیما را جور دیگری جبران کردم.

آقای کفاشیان شما در سخنرانی‌تان گفتید که ای کاش یک یوزپلنگ واقعی به مراسم می‌آوردند تا همه با این حیوان زیبا آشنا شوند. واقعا این خواسته را داشتید؟

خُب نه، این یک شوخی بود. اما بد هم نمی‌شد اگر درباره یوزپلنگ اطلاعات بیشتری داده می‌شد یا اصلا شرایطی مهیا می‌شد که شناخت از یوزپلنگ طور دیگری انجام شود.

مثلا یوزپلنگ زنده؟

خدا را چه دیدید. بد هم نبود یک قلاده یوزپلنگ می‌آوردند داخل سالن.

این را هم گفته بودید که اگر یوزپلنگ می‌آمد و یکی را می‌خورد بهتر بود؟

نه اصلا! من نگفتم یکی را بخورد. وسط مراسم یکی پرسید اگر یوزپلنگ این‌جا بود و یکی از ما را می‌خورد چه عکس‌العملی نشان می‌دادی؟ من هم گفتم اگر می‌خورد که به من دیگر ارتباطی نداشت مسئولان محیط زیست باید پاسخگو می‌بودند. جدای از شوخی اما باید باور داشته باشیم که یوزپلنگ نماد کشور ماست و خوب است که در فیلم‌ها و سریال‌ها نمایش داده شود، چون مردم چیزی را که در فیلم می‌بینند بیشتر به یاد می‌آورند و همه‌جا از آن صحبت می‌کنند.

برای حضور در سریال پول هم گرفتید؟ دستمزد بازیگران سینما بهتر است یا بازیکنان فوتبال.

نه. من هدفم این بود که برای شناخت یوزپلنگ ایرانی یک نقش ایفا کرده باشم. عوامل فیلم هم متاسفانه پولم را ندادند و حالا باید بروم پیگیری کنم ببینم پول ما را می‌دهند یا نه. (با خنده)

و بالاخره این‌که پیراهنی که به بهبود فریبا هدیه داده شد اصل بود؟

بله. این اصل همان لباسی است که قرار است در برزیل بپوشیم. البته قرار شد رنگ یوزپلنگ را در جام جهانی پررنگ‌تر کنیم تا بقیه حساب کار دست‌شان بیاید و بیشتر از ما بترسند. (محمدجوادزمان آبادی/ همشهری تماشاگر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها