با سوسن پرور، بازیگر سریال «آقا و خانم سنگی»

افتخار می‌کنم کمدین هستم

یک خانه قدیمی با درهای گشوده، حوضی که به‌رنگ آبی نقاشی شده، باغچه بیل‌خورده، تعداد زیادی گلدان پامچال‌ در گوشه حیاط و رفت و آمدهای بسیار، حس عید و بهار را زنده کرده است.در این خانه قدیمی در محله طرشت تهران، بهار کمی بعد از بارش برف سنگین زمستان از راه رسیده است!
کد خبر: ۶۵۷۴۶۲
یک خانه پر از اتفاقات دیدنی

اما این بهار از آن بهارها نیست که با گردش ایام از راه می‌رسد، بهار خانه قدیمی محله طرشت را اهالی سریال «خوب، بد، زشت» با خود آورده‌اند.آنها برای تولید این سریال خانه‌ای تقریبا مخروبه را بازسازی کرده‌اند، باغچه را شخم‌زده‌اند، حوض را نقاشی کرده‌اند، تعداد زیادی گلدان خریده‌اند و حیاط خانه را گلباران کرده‌اند.روی طاقچه ایوان را از شیشه‌های ترشی پر کرده‌اند و با پرده‌های رنگی و کاغذدیواری‌های مرسوم در دهه 50 به اتاق‌ها جان دوباره بخشیده‌اند.این خانه قدیمی که کف ناصاف‌ اتاق‌هایش عمر دراز آن را به رخ می‌کشد، قرار است خانه حسین‌آقا باشد.

حسین‌آقا چهار فرزند دارد؛ بهاره‌، بهنوش، سوسن و بهادر.همسرش فوت کرده و بهنوش چند سالی است به خانه بخت رفته، اما بهاره و سوسن هنوز دختر خانه هستند.بهاره نقش مادر خانواده را به عهده گرفته، سوسن درس می‌خواند و بهادر تنها پسر خانواده کسی است که قصه‌ها و ماجراهای زیادی برای اعضای این خانواده رقم خواهد زد.

مثل یک خانواده

سریال خوب، بد، زشت که برای پخش در ایام نوروز شبکه دو به تهیه‌کنندگی علیرضا سبط احمدی و کارگردانی منوچهر هادی ساخته می‌شود، مثل یک سریال خانوادگی شکل گرفته و همه عوامل از لحظه نگارش متن در شکل‌گیری آن سهم داشتند.

یکی از اتفاقات جذاب این سریال که به نگارش فیلمنامه بی‌ارتباط نیست، شیوه انتخاب نام نقش‌ها است.در این سریال اسم دختران خانواده بر اساس اسم بازیگرانی که این نقش‌ها را بازی می‌کنند انتخاب شده است و به این ترتیب بهاره رهنما نقش بهاره را به عهده دارد، بهنوش بختیاری نقش بهنوش و سوسن پرور نقش سوسن را بازی می‌کند و ایفای نقش حسین‌آقا نیز برعهده حسین محب‌اهری است.از اهالی این خانه فقط نام بهادر بر اساس نام امین حیایی انتخاب نشده است!

منوچهر هادی درباره شکل‌گیری سریال خوب، بد، زشت می‌گوید: فیلمنامه اولیه این سریال را محسن‌کیایی نوشته بود.متن خوبی بود و من کارگردانی آن را پذیرفتم.بازیگران را انتخاب کردیم و با نظر بازیگران و بر اساس طرح فیلمنامه اولیه، از بابک کایدان خواستیم که آن را دوباره و از سر بنویسد.

او درباره دلیل بازنویسی فیلمنامه توضیح می‌دهد: فیلمنامه اولیه بازنویسی نشد بلکه دوباره و به صورت کامل از ابتدا نوشته شد.من طرح اصلی فیلمنامه را که آقای کیایی نوشته بودند دوست داشتم، فیلمنامه خوب و قابلی هم نوشته بودند که می‌شد آن را هم ساخت اما خیلی با سلیقه من جور نبود.بنابراین از آقای کایدان دعوت به همکاری کردیم و بعد از گفت‌وگو و مذاکره قرار شد متن دوباره نوشته شود. منوچهر هادی امسال با فیلم زندگی جای دیگری است در جشنواره فیلم فجر حضور داشت که این فیلم با همکاری او و بابک کایدان نوشته شده و به همکاری دوباره آنها در سریال خوب، بد، زشت منجر شده است.

هادی تاکید می‌کند: در شکل‌گیری فیلمنامه جدید همه سهم داشتیم و قرار شد در این سریال طنز موقعیت ایجاد کنیم.به همین دلیل قرار نیست بازیگران با حرکات میمیک صورت، تیک، حرکات برجسته و تکیه‌کلام و تقلید صدا مخاطبان را بخندانند و فضای طنز ایجاد کنند.شخصیت‌های این سریال دنیای واقعی خودشان را دارند و موقعیت‌های طنز را در یک فضای واقعگرایانه و قابل باور اجرا می‌کنیم و به تصویر می‌کشیم.

در یکی از روزها که دختران حسین‌آقا در خانه جمع شده‌اند، مسأله مهمی فاش می‌شود.بهاره رهنما، بهنوش بختیاری، سوسن پرور و حسین محب‌اهری در اتاق کوچکی که بزرگ‌ترین اتاق خانه به نظر می‌رسد دورهم نشسته‌اند.دستیار کارگردان فیلمنامه را با توضیحات صحنه می‌خواند و بازیگران دیالوگ‌ها را تمرین می‌کنند.

منوچهر هادی هم در کنار آنهاست و در کنار راهنمایی و اصلاح کار بازیگران با شوخی‌های گاه به گاهش حس و حال صمیمانه‌ای ایجاد می‌کند. بازیگران هنگام تمرین دیالوگ‌ها را از روی متن می‌خوانند، اما حسین محب‌اهری اصرار دارد که حتما دیالوگ‌هایش را از بر بگوید و در نتیجه گاهی ممکن است مکث کند یا تپق بزند؛ اینجاست که بهانه به دست هادی می‌دهد و او با چشمکی به محب‌اهری می‌گوید: تئاتر بازی در نیارید.من از آن کارگردان‌ها هستم که از چوب هم بازی می‌گیرم.

منوچهر هادی کاملا آگاهانه فضا را با شوخی‌هایش تلطیف می‌کند، اما به یکباره و ناخواسته بعد از شنیدن مرگ فیلیپ هافمن بازیگر سرشناس هالیوود، برای دقایقی با تعاریفش از این بازیگر تمرینات را متوقف می‌کند تا آنجا که با یادآوری دستیارش روند تمرینات از سر گرفته می‌شود.

در طول تمرین‌ شوخی‌های گاه به گاه ادامه دارد و حتی رد این صمیمیت‌ها را در فیلمنامه هم می‌توان دید.بابک کایدان در بخشی از توضیح صحنه نوشته است: تصویر خوشگل حسین‌آقا را می‌بینم...!

در حالی که بازیگران در حال تمرین هستند، دوربین‌ها برای ضبط نمای بعدی جابه‌جا می‌شود.چند پروژکتور متحرک روی سقف نصب‌شده که دستیاران نور آنها را برای نمای بعدی تنظیم می‌کنند.روی سقف تمام اتاق‌های این خانه می‌توان این پروژکتورها را دید.

بازیگران بعد از تمرین دیالوگ‌ها یک بار هم حضور در مقابل دوربین و حرکاتشان را تمرین می‌کنند و تصویربرداری آغاز می‌شود.

بهاره می‌خواهد واقعیتی را فاش کند و به همین دلیل سه لیوان آب قند برای خودش، خواهر و پدرش آماده می‌کند، اما هر سه لیوان را خودش سر می‌کشد.این سکانس چند بار تکرار می‌شود و او هر بار مجبور است محتویات شیرین لیوان‌ها را سر بکشد و از آن دشوارتر این است که نمای بعدی از جایی شروع می‌شود که بهاره در حال بلندشدن از روی زمین است و بهاره رهنما هر بار باید از جایی شروع کند که نیم‌خیز شده است. در نمای بعدی بهاره رهنما بعد از اعتراف و دلخوری پدرش، غمگین می‌شود و قصد ترک خانه را دارد، اما پدر مانع او می‌شود! این در حالی است که بر اساس اخبار رسیده از خوب بد زشت، این سریال یک اثر طنز است و قصد دارد مخاطبانش را شاد و سرگرم کند.

منوچهر هادی در این باره می‌گوید: این سریال یک اثر اجتماعی است که غم و شادی را در کنار هم دارد.او با تاکید بر این نکته که سریال را باید دید و نمی‌توان پیشاپیش درباره‌اش حرف زد، توضیح می‌دهد: وقتی یک گروه خوب، بازیگران خوب و فیلمنامه خوب در کنار هم باشند می‌توان مطمئن بود که تماشاگر یک کار خوب را خواهد دید.شکل‌گیری یک اثر طنز خوب، بیشتر از هر چیز به یک فیلمنامه درست و اصولی و بازیگران با انگیزه نیاز دارد.به نظرم حتما یک سریال نباید خیلی کمدی و شاد از آب در‌بیاید اگر موقعیت‌های طنز خوبی داشته باشد و بتواند مخاطب را سرگرم کند و در کنار سرگرم کردن حرف و پیامش را منتقل کند می‌توان گفت به هدف دست پیدا کرده است.

این کارگردان جوان که کارگردانی سریال «خداحافظ بچه» را در کارنامه دارد، ضمن تاکید بر وفاداری به فیلمنامه می‌گوید: در ابتدایی‌ترین مرحله ساخت هر فیلم یا سریالی، چیزی که اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد فیلمنامه است.در فیلمنامه خوب بد زشت قواعد طنز موقعیت لحاظ شده، بنابراین بخش عمده‌ای از کار انجام شده است و به نظرم سریال خوبی از آب در بیاید.با توجه به آن که فیلمنامه کامل و دقیق نوشته شده، همه ما به آن وفا‌داریم و تقریبا 90 درصد بر اساس متن پیش رفته‌ایم.به زودی کایدان هم به جمع ما خواهد پیوست و در کنار ما خواهد بود تا هر لحظه به او دسترسی داشته باشیم.

منوچهر هادی برای کارگردانی سریال خوب بد زشت، به شیوه خاصی متوسل نشده و سعی دارد کارگردانی در خدمت فیلمنامه و بی‌ادعا انجام شود.

او تاکید می‌کند: تلاش می‌کنم که روایت را به زبان درست تصویری ارائه کنم و می‌توانم قول بدهم سریالی بشود که اگر مخاطب یکی دو قسمت اول آن را ببیند، حتما درگیرش خواهد شد و تا آخرش را تماشا خواهد کرد. او به روال معمول، نماهای عمومی متعددی از این سکانس می‌گیرد و بعد از آن نماهای بسته‌تر و البته چندنما شبیه به عکس از عبور بازیگران از کنار هم که احتمالا در تدوین کارکردهای خاص خودش را خواهد داشت.

خانواده‌ای در حال فروپاشی

در خانه حسین‌آقا اتفاقات عجیبی در حال وقوع است.خواهرها از هم دلگیرند، پدر ناراضی است و سوسن دختر کوچک خانواده مدتی است دست به اعتصاب زده است.شنیده‌ها حاکی است فردا گروه برای تصویربرداری راهی کلانتری می‌شود و حضور توران خانم زن فضول همسایه در این خانه حکایت از اتفاقات ناخوشایندی دارد.

علیرضا سبط احمدی در مقام تهیه‌کننده، این سریال را برای خانواده‌ها تدارک می‌بیند و تاکید می‌کند: خانواده به عنوان پناه و مامن افراد در این سریال مدنظر ماست.خوب بد زشت، داستان خانواده‌ای است که اعضای آن در ارتباط با هم یا در زمینه مسائل اجتماعی دچار مشکل شده‌اند.

وی تاکید می‌کند: این سریال به روابط انسان‌ها، ناملایمات و مسائل اجتماعی می‌پردازد و در کنار لحظات خوش و شادی‌آفرین گاهی هم تلخی‌ها و مشکلات را به نمایش می‌گذارد. سریال خوب بد زشت بر اساس توضیحات تهیه‌کننده به منش و رفتار سلوک سنتی خانواده‌های ایرانی اشاره دارد و یک خانواده سنتی را با کارکردهایش به نمایش می‌گذارد.

سبط احمدی درباره روند تولید این سریال می‌گوید: از 23 دی‌ماه تصویربرداری را شروع کردیم و قبل از آن 1.5 ماه پیش تولید داشتیم.اگر همه چیز خوب پیش برود و مشکلی نداشته باشیم آخرین روز اسفند تصویربرداری سریال به پایان می‌رسد.همزمان تدوین، صداگذاری و ساخت موسیقی هم در دست انجام است.به زودی ساخت تیتراژ را نیز آغاز خواهیم کرد.

این تهیه‌کننده تاکید می‌کند: احتمالا اسم سریال عوض خواهد شد. نام اولیه سریال خوش‌بدنام بود که بعد به خوشنام تغییر کرد و در نهایت به طور موقت اسم خوب بد زشت را برای آن انتخاب کردیم.

سبط احمدی برای تولید سریال خوب بد زشت هزینه‌ زیادی را صرف بازسازی یک خانه قدیمی کرده است.

او درباره دلیل این کار می‌گوید: اینجا را اجاره و آن را برای این سریال بازسازی کرده‌ایم. هر تهیه‌کننده‌ای برای کارهایش برنامه و استراتژی دارد. من با کارهایی مواجه بودم که بیش از 600 دقیقه زمان دارد و می‌دانستم تولیدش در فصل زمستان است که بارندگی و سرمای هوا می‌تواند کار را مختل کند، زمان زیادی هم نداریم و سریال باید برای نوروز آماده شود؛ در نتیجه باید لوکیشن اصلی سریال جایی می‌بود که در طول این مدت در اختیارم باشد، در منطقه‌ای از شهر تهران که دسترسی به لوکیشن‌های متعدد را برایم فراهم کند و در عین حال دسترسی به آن آسان باشد.

وی ادامه می‌دهد: با در نظر گرفتن همه این موارد منطقه طرشت را انتخاب کردم که بخش اعظمی از بافت سنتی و قدیمی‌اش را حفظ کرده است و در‌ضمن تقریبا بخش اعظمی از لوکیشن‌های مدنظر ما با فاصله کوتاهی در همین محدوده در دسترس است و همچنین خیابان‌های این منطقه پهن است و امکان تصویربرداری راحت‌تر را برایمان فراهم می‌کند. من می‌توانم اینجا را برای مدت سه ماه در اختیار داشته باشم و این برای من یک حسن است. به همین دلیل حاضر شدم هزینه و این خانه را بازسازی کنم.

این تهیه‌کننده درباره ویژگی‌های این خانه قدیمی گفت: بجز این که ساختمان قدیمی است و با فضای داستان ما تناسب دارد، جای مناسبی برای استقرار گروه است و هم این که همیشه در اختیارم قرار دارد که اگر شرایط آب و هوایی بهم ریخت بتوانم فضاهای داخلی را اینجا تصویربرداری کنم تا کار عقب نماند. اینجا نور‌پردازی و صحنه‌آرایی شده و بدون کمترین دغدغه، هر زمانی می‌توان در آن کار کرد. لوکیشنی است که گروه در آن احساس راحتی می‌کند، فضاهای متعددی برای انبار، اتاق گریم، آرشیو لباس و... دارد.

خانه ویران، خانواده ماندگار

در گوشه‌ این خانه بزرگ وسایلی پیدا می‌شود که همه قدیمی است. از وسایل آشپزخانه گرفته تا مبل‌ها و پرده‌ها و تزئینات.

به گفته علیرضا سبط احمدی همه این وسایل به این خانه آورده شده و پیش از آن هیچ چیزی وجود نداشته است.

زمانی که تصویربرداری سریال خوب بد زشت تمام شود، گروه تولید همه وسایلش را با خود می‌برد و این خانه مثل روز اولش خالی می‌شود، حتی امکان نگاه داشتن خاطره تولید یک سریال تلویزیونی هم در این خانه باقی نمی‌ماند زیرا مالک خانه قصد دارد آن را ویران کند. خانه‌ای که پذیرای خانواده سریال خوب بد زشت است به زودی برای همیشه نابود می‌شود، اما کوزه بزرگی که رویش سبزه رویانده شده، تنگ ماهی‌های قرمز و یک اتاق پر از گلدان‌های رنگارنگ حکایت زندگی و ماندگاری را روایت می‌کند، انگار بهار که بیاید دوباره اعضای خانواده گردهم می‌آیند و زیر چتر سنت‌ها پناه می‌گیرند.

سبط ‌احمدی این گمان را تائید می‌کند و می‌گوید: در سریال خوب بد زشت، روند خروج از مشکل و بحران را در خانواده خواهیم دید و قصه ما با رسیدن نوروز به انتها می‌رسد. من به این سریال خیلی امیدوارم. داستان زیبایی دارد، یک کارگردان جوان و با انگیزه آن را می‌سازد و بازیگران خوبی از جمله امین حیایی، مهدی سلوکی، محمد کاسبی، حسین محب‌اهری، بهاره رهنما، بهنوش بختیاری، سوسن‌پرور، نیلوفر خوش‌خلق، سیروس همتی، صدیقه کیانفر و شهین تسلیمی را گردهم آورده است. فکر می‌کنم مخاطبان تلویزیون نوروز 93 این شانس را دارند که در کنار سریال‌های خوبی مانند پایتخت بیننده چند سریال خوب و دیدنی باشند و لحظات بیشتری را با تلویزیون بگذرانند.

یک خواهر سنتی

بهاره رهنما در سریال خوب بد زشت، نقش خواهر بزرگ خانواده را بازی می‌کند که تقریبا سی‌وپنج ساله و خانه‌دار است.او خیاطی می‌کند و اداره امور خانه را به عهده دارد.

رهنما درباره این نقش که بهاره نام‌ دارد، می‌گوید: بهاره دوست دارد اعضای خانواده در کنار هم باشند و یکدیگر را یاری کنند. او می‌خواهد پیوند بین اعضای خانواده را حفظ کند و برای این کار از هیچ تلاشی مضایقه نمی‌کند.رهنما درباره خصوصیات شخصیتی بهاره می‌گوید: او آدمی است که غصه دیگران را می‌خورد و نگرانی دیگران به ناراحتی خودش ارجح است. او به نوعی جای خالی مادر خانواده را پر کرده است و برای این که در کنار خانواده باشد نظم خانواده را حفظ کند و همه را در کنار هم نگه دارد، ازدواج نکرده است.

بهاره رهنما درباره انتخاب اسم خودش برای این نقش می‌گوید: این پیشنهاد را آقای هادی کارگردان سریال مطرح کرد و از ما خواست درباره‌اش فکر کنیم.به نظرم ایده خوبی است چون می‌تواند نوعی صمیمیت شخصی بین بازیگران ایجاد ‌کند و این اتفاق یک سریال خانوادگی که برای نوروز ساخته می‌شود، می‌تواند تاثیرگذار باشد.

این بازیگر که بیشتر در آثار طنز ظاهر شده است و آخرین بار او را در سریال پژمان دیده‌ایم درباره شیوه اجرای نقش بهاره توضیح می‌دهد: شیوه بازیگری‌ام در این سریال شباهتی به کارهای قبلی‌ام در سریال مرد هزار چهره و پژمان ندارد. خوب بد زشت یک سریال اجتماعی واقعگرایانه است و سهم من در طنز این سریال از دیگر شخصیت‌ها کمتر است. البته سریال خیلی هم طنز نیست و اگر طنزی ایجاد می‌شود بیشتر به موقعیت‌ها برمی‌گردد.

رهنما درباره جذابیت‌های این نقش جدی در سریال خوب بد زشت می‌گوید: نقشی که در این سریال به عهده دارم کاملا حسی است و جذابیتش به این بود که نقش یک زن ایرانی است که این روزها نمونه‌اش را کمتر می‌بینیم. بهاره یک زن سنتی است مثل مادرها، عمه‌ها و خاله‌های بزرگ در خانواده‌های قدیمی.

او توضیح می‌دهد: این زن‌ها همیشه دوست داشتند اعضای خانواده در کنار هم باشند، غمخوار همدیگر بودند، اصرار داشتند مسائل خانواده از خانه بیرون نرود و بین اعضای خانواده و در چهاردیواری خانه حل شود، هوای همدیگر را داشتند و نگهدار ارزش‌های ایرانی بودند که متاسفانه در نسل جدید خیلی کمرنگ شده است.

بهاره رهنما درباره سریال خوب بد زشت می‌گوید: من مطمئن هستم سریالی گرم و صمیمی می‌شود چون همیشه ارتباط افراد در پشت صحنه به خود سریال هم انتقال پیدا می‌کند. من خودم وقتی سریال یا فیلمی می‌بینم فوری متوجه می‌شوم که عوامل در پشت صحنه ارتباط خوبی با هم داشته‌اند یا نه و از آنجایی که محیط کار ما کوچک است، بعدها از اطرافیان می‌شنوم که فلان اتفاق در پشت صحنه فلان فیلم یا سریال رخ داده و می‌فهمم حدسم درست از آب در آمده است.

او ضمن تاکید بر حال خوب همه عوامل سریال خوب بد زشت، می‌گوید: اینجا همه از بچه‌های صحنه، لباس، فیلمبرداری و کارگردانی گرفته تا بازیگران از صبح با عشق سر کارشان حاضر می‌شوند و همین کافی است تا مطمئن شویم سریال خوبی ساخته خواهد شد. در این سریال همه هوای هم را دارند و طوری با انسجام و همدلی کار می‌کنند که اگر دو سه روزی سر کار نیایم حتما دلتنگ می‌شوم.

این بازیگر تاکید می‌کند: واقعیت‌هایی در پشت صحنه وجود دارد که حتی وقتی می‌گویند سه دو یک و فیلمبرداری شروع می‌شود، بازیگر نمی‌تواند آنها را پنهان کند مخصوصا در سریال که زمان طولانی‌تری دارد و افراد زمان بیشتری را با هم می‌گذرانند. گاهی ما نزدیک 12 ساعت در کنار هم هستیم و مشغول کاریم.وقتی کنار هم هستیم درد و غصه و مسائل یکدیگر را بیشتر می‌شنویم و بیشتر به هم توجه داریم.

نقش سختی به عهده دارم

بهنوش بختیاری در سریال خوب بد زشت نقش خواهر وسط خانواده را به عهده دارد. او ازدواج کرده، دو فرزند دارد و نقش همسرش را سیروس همتی بازی می‌کند.

بختیاری درباره نقشش در این سریال می‌گوید: بر خلاف نقش‌های دیگرم، بهنوش خیلی شوخ و شنگ و شاد نیست. اتفاقا آدم زجر کشیده‌ای است، زندگی‌اش در آستانه فروپاشی است و عقده‌ها و کمبودهای زیادی دارد، اما تلاش کرده‌ام آن را طوری بازی کنم که مخاطب غمگین و دلزده نشود.

این بازیگر که آخرین بار در سریال عصر پاییزی در تلویزیون ظاهر شده است از همکاری با گروه تولید سریال خوب بد زشت ابراز خرسندی می‌کند و می‌گوید: کار کردن در این گروه را دوست دارم. سریال برای نوروز ساخته می‌شود و همه تلاش می‌کنیم که شخصیت‌ها شیرین و دوست داشتنی باشند حتی شخصیت بهنوش.

او تاکید می‌کند: اجرای یک شخصیت غمگین آن‌هم در یک سریال نوروزی کار سختی است باید‌حد‌وسط را حفظ کنم. بهنوش نقش سختی است، اما باید انجامش بدهم.بختیاری درباره ویژگی برجسته نقش بهنوش توضیح می‌دهد: این زن علاقه عجیبی به فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دارد و درگیر موجی است که خیلی‌ها را گرفتار کرده است. من معتقدم این موج آدم‌ها را از هم دور کرده است و مضرات زیادی دارد.

بهنوش بختیاری بر خلاف بهنوش در سریال خوب بد زشت، علاقه‌ای به حضور در شبکه‌های اجتماعی ندارد و می‌گوید: این شبکه‌ها زندگی آدم‌ها را از آنها گرفته و آنها را از هم دور کرده است. به نظرم این شبکه‌ها 90 درصد اشکال ایجاد می‌کند و 10 درصد سودمند است. استفاده از اینترنت و حضور در شبکه‌های اجتماعی باید برای کسب معلومات باشد نه برای ایجاد ارتباطات.

این بازیگر درباره ایفای این بخش از شخصیت بهنوش می‌گوید: بهنوش مدام تبلت در‌دست دارد و به دلیل حضور مستمر در فضای مجازی، از بودن در کنار خانواده باز مانده است. به دلیل آشنایی با فضای مجازی به اصطلاحات آن آشنا هستم و در ایفای این نقش از دانسته‌هایم استفاده می‌کنم، اما به شخصه علاقه زیادی به فضای مجازی ندارم.

بهنوش بختیاری بر خلاف بهاره رهنما از این که در این سریال با نام خودش خطاب می‌شود چندان راضی نیست و می‌گوید: دوست ندارم نقشم هم اسم خودم باشد.البته بد نشده است، اما مشکل اینجاست که وقتی هنگام بازی مرا بهنوش صدا می‌کنند برای لحظه‌ای به یاد خودم می‌افتم و نقش از یادم می‌رود.

یک همسایه فضول هستم

ساقی زینتی که او را در سریال ستایش در نقش یک همسایه مزاحم دیدیم یک بار دیگر در سریال خوب بد زشت در نقش یک همسایه فضول ظاهر می‌شود.زینتی درباره نقشش در این سریال می‌گوید: توران خانم همسایه خانواده حسین آقا است و مدام با این خانواده ارتباط دارد. او زن فضولی است که به خانه همه همسایه‌ها سرک می‌کشد، اما خانواده حسین‌آقا برایش جذابیت ویژه‌ای دارد چون در این خانه موضوعات زیادی هست که برای فضولی کردن خوب است.

این بازیگر تاکید می‌کند: حضور توران در این خانه فقط به جنگ اعصاب منجر می‌شود. او همسایه بدذاتی نیست فقط فکر می‌کند کارهایش درست است و روش صحیحی در پیش گرفته. در مجموع می‌توانم بگویم آدم ساده‌ای است و با سادگی‌هایش لج همه را در می‌آورد.زینتی ضمن تاکید بر این نکته که این روزها دیگر چنین شخصیت‌هایی را کمتر در جامعه می‌بینیم گفت: آن‌قدر گرفتاری‌ها زیاد است و مردم درگیر مسائل متعددی هستند که دیگر کسی وقت این کارها را ندارد. من فکر می‌کنم حضور توران در این سریال بیشتر برای ایجاد موقعیت‌های کمیک است.

این بازیگر ضمن تاکید بر این نکته که حضورش در سریال خیلی هم کمرنگ نیست، توضیح داد: توران یک زن خانه‌دار است و از روی بی‌حوصلگی در زندگی مردم سرک می‌کشد. او هر دقیقه به بهانه‌های مختلف مثل خیاطی یا سر زدن به دخترها، وارد این خانه می‌شود. خبر می‌آورد، می‌برد و... چون می‌داند که بهاره همیشه در خانه مشغول کار است، برای از تنهایی درآوردنش به خانه حسین‌آقا می‌آید. البته او نمی‌خواهد زندگی کسی را به هم بزند یا سوژه‌ای دست کسی بدهد. او می‌خواهد به هر ترتیب شده وقت خودش را پر کند.

کاش دنیا پر از سوسن بود

سوسن پرور که او را معمولا در نقش‌های طنز به یاد داریم در سریال خوب بد زشت نقشی جدی به عهده دارد. او آخرین فرزند خانواده است که از دانشگاه فارغ‌التحصیل شده و روحیات خاصی دارد. پرور در باره نقش سوسن می‌گوید: سوسن شخصیت نرم و مهربانی دارد، بیشتر از این که خودش را دوست داشته باشد دیگران را دوست دارد و بیشتر از این که برای خودش وقت بگذارد وقتش را در اختیار دیگران می‌گذارد. او بیشتر از خودش نگران دیگران است که این دیگران شامل اجتماع، شهر، دنیای اطرافش و حتی طبیعت می‌شود.

پرور ادامه می‌دهد: او دغدغه‌های خاصی دارد که همین دغدغه‌ها او را دوست داشتنی می‌کند. فکر می‌کنم اگر در زندگی واقعی آدم‌های زیادی شبیه سوسن بودند، دنیای خیلی بهتری داشتیم؛ آدم‌هایی که به فکر اطرافیانشان هستند، دغدغه اصلی آنها انسانیت، مهربانی و گذشت است.

او درباره ویژگی‌های نقش می‌گوید: سوسن اصلا کمدی و طنز نیست. کاملا جدی است.شاید در تقابل با شخصیت‌های دیگر سریال یک موقعیت طنز ایجاد بکند، اما خودش طنز نیست.تضاد این شخصیت با خواهرش بهنوش جذاب است و در موقعیت‌های مختلف طنز ایجاد می‌کند. بهنوش خیلی فعال است و دنیای خاص خودش را دارد که با دنیای سوسن خیلی فاصله دارد. وقتی با هم به گفت‌وگو می‌نشینند اختلاف عقیده‌ها زیاد است و همین ممکن است به موقعیت کمدی منجر شود.

این بازیگر درباره بازی در یک نقش جدی می‌گوید: سوسن شباهتی به نقش‌های قبلی‌ام ندارد.این نقش جدی است و من بجز تئاتر در کارهای تصویری‌ام فقط یک نقش جدی در سریال روزگار قریب آقای عیاری داشتم و بقیه همه طنز بودند. بجز این نقش دیگر سریال جدی بازی نکرده بودم. من بشدت بازی در نقش‌های جدی را دوست دارم و اساسا کار بازیگری را با نقش‌های جدی آغاز کردم، اما علاقه خاصی هم به فضای طنز آن هم طنز گروتسک دارم. شاید به این دلیل که کارم را در دنیای تصویر با آقای عطاران شروع کردم، به عنوان یک بازیگر طنز شناخته شده‌ام.

پرور درباره تعاملات بین سوسن و خواهرانش می‌گوید: شرح نوع برخورد این دختر با خانواده ممکن است بخشی از داستان را فاش کند، بنابراین نمی‌توانم درباره‌اش زیاد توضیح بدهم، اما می‌توانم بگویم که با تمام مهربانی‌هایش معترض می‌شود و به‌نوعی اعتصاب دست می‌زند و از جایی دیگر سوسنی نیست که در همه مسائل همراه باشد.

او امیدوار است مخاطب تلویزیون بازی جدی او را در سریال خوب بد زشت بپذیرد و تاکید می‌کند: واقعیت این است که من در همه کارهای طنز که بازی کرده‌ام حضور جدی داشته‌ام و جدیت نقش من در تقابل با شخصیت‌های طنز باعث ایجاد کمدی می‌شده است. مثلا اوج نقش‌های طنز من در مجموعه خنده‌بازار بود که به صورت آیتمی و با درشت‌نمایی قابل توجهی بازی می‌شد ولی باز هم من جدی ظاهر می‌شدم و همین جدیت باعث ایجاد خنده می‌شود. در سریال‌های آقای عطاران و حتی در آثاری که برای کودکان بازی کرده‌ام؛ بیشتر آنها جدی بوده است.من کمدین بودن را هیچ وقت در بازیگری تجربه نکرده‌ام.وی در پایان افزود: تلاش می‌کنم تماشاگر مرا در نقش سوسن بپذیرد و خیلی خوشحالم که در این نقش حضور دارم؛ اینجا همه با هم مهربان هستند، همه همدیگر را دوست دارند و به همه ما خوش می‌گذرد و امیدوارم مخاطب هم وقتی سریال را می‌بیند به او خوش بگذرد.

امین حیایی:برای اولین بار در یک سریال نوروزی بازی می‌کنم

امین حیایی بعد از سریال‌های روزگار جوانی و همسایه‌ها صرفا در سریال تاریخی کلاه پهلوی بازی کرد و این اولین باری است که در یک سریال مناسبتی برای نوروز بازی می‌کند.

او در این سریال نقش بهادر را بازی می‌کند که تنها پسر خانواده است و قصد ازدواج دارد. حیایی درباره این نقش می‌گوید: وقتی فیلمنامه را خواندم آن را دوست داشتم و به دلیل دوستی و همکاری با منوچهر هادی بازی در این نقش را پذیرفتم. بی‌شک هادی در انتخاب امین حیایی به مسائل متعددی فکر کرده از آن جمله می‌توان به محبوبیت امین حیایی به عنوان ستاره سینما و آشنایی مخاطب تلویزیون با این بازیگر اشاره کرد، اما حتما این بازیگر برای بازی در نقش بهادر هم مناسب بوده است.

حیایی درباره نقش بهادر می‌گوید: او یک پسر پرخاشگر و پرانرژی است که گاهی به علت عدالت‌خواهی دعوا هم می‌کند. کارگردان معتقد است من از پس این نقش بر می‌آیم و شبیه به آن را قبلا در فیلم‌های کما و مهمان بازی کرده‌ام. حیایی در این سریال با همسرش نیلوفر خوش‌خلق همبازی می‌شود.این زوج در سریال خوب بد زشت نقش کسانی را بازی می‌کنند که به هم علاقه‌مند شده‌اند و قصد ازدواج دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها