کد خبر: ۶۴۸۵۶۱
نمره صفر «فراستی» به 90 درصد فیلم های جشنواره

مسعود فراستی همواره به واسطه اظهارنظرات غیرمتعارفی که درباره سینمای ایران داشته مورد توجه بوده است؛ چه آن زمانی که در برنامه «هفت» در برابر فریدون جیرانی می نشست و به صراحت برخی ساخته های سینمای ایران را به نقد می گرفت و چه بعدتر که از «هفت» جدا شد و کوشید در گفتگوهایش برخی نظراتش پیرامون سینما را بیان کند.

به گزارش شبکه ایران بررسی نقطه نظرات فراستی پیرامون اوضاع و احوال جشنواره سی و دوم هم به شدت جالب است. وی از جمله منتقدانی است که در نظرسنجی «بانی فیلم» پیرامون امتیازدهی به 50 فیلم جشنواره شرکت کرده و ابایی نداشته از اینکه بخش عمده سبد جشنواره امسال را با واژه «ضعیف» بنوازد.

بررسی نمرات فراستی این نتیجه را عاید مخاطب می کند که از میان این 50 فیلم او موفق به دیدن 39 فیلم شده است و از این 39 فیلم هم وی به 35 فیلم نمره «صفر» را داده که معادل «ضعیف» یا «بی ارزش» است.

وقتی از «خط ویژه» تا «آرایش غلیظ» و «شیار143» همه صفر می گیرند

باارزشترین فیلمهای جشنواره از نظر فراستی «چ» و «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» بوده اند که «یک ستاره و نیم» را گرفته اند یعنی کمی بهتر از حد متوسط. بعد از آن «عصبانی نیستم» و «ناخواسته» قرار دارند که «نیم ستاره» گرفته اند یعنی بهتر از «ضعیف» و زیر حد «متوسط». به گزارش شبکه ایران اما جالبترین بخش نظرات فراستی درباره فیلمهایی است که صفر گرفته اند. در فهرست فیلمهای «صفر» فراستی اسامی زیر به چشم می خورد:

قصه ها، خانه پدری، میهمان داریم، متروپل، ردکارپت، آرایش غلیظ، همه چیز برای فروش، خط ویژه، شیار 143، آذر شهدخت پرویز و دیگران، امروز، بیگانه، ملبورن، برف، سیزده، طبقه حساس، زندگی جای دیگریست، تمشک، پایان خدمت، 50 قدم آخر،انارهای نارس، خوابزده ها، لامپ صد، دوساعت بعد مهرآباد، فصل فراموشی فریبا، فردا، کلاشینکف، بادیگران، معراجیها، اشباح، ارسال آگهی تسلیت برای روزنامه، رنج و سرمستی، شهابی از حنس نور، عاشقها ایستاده می میرند و دلتنگیهای عاشقانه.

جالب اینجاست فراستی که همیشه سعی می کرد در برابر فیلمهایی که ده نمکی می سازد موضعی حمایتی بگیرد به صراحت تازه ترین فیلم وی یعنی «معراجیها» را با واژه «ضعیف یا بی ارزش» نواخته است یعنی همان نمره ای که به «شیار 143» و «آرایش غلیظ» و «خط ویژه» که فیلمهای محبوب مخاطبان جشنواره بوده اند هم داده است!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها