کد خبر: ۶۴۰۹۱۵
پخش 10 نمایش انقلابی از رادیو

مرکز هنرهای نمایشی رادیو، ده نمایش ویژه برای پخش در ایام دهه فجر آماده کرده است. نمایش‌هایی همچون قطره‌قطره در باران، دیدار پیام‌آور، آن پرستو که پرید، خواب سفید، خانات، سفیر و یادگار سال‌های رنج در این ایام از شبکه‌های مختلف رادیویی پخش می‌شود.

به گزارش جام‌جم، در این نمایش‌ها ژاله علو، اکبر زنجانپور، توران مهرزاد، خسرو فرخزادی، میرطاهر مظلومی، فریبا متخصص، زهره مجابی، شهین نجف‌زاده، صدیقه کیانفر، بیوک میرزایی، ناهید مسلمی، صفا آقاجانی، فریده دریامج، بهرام ابراهیمی، فریدون محرابی، پری امیرحمزه و قربان نجفی بازی کرده‌اند.

رمان مدار صفر درجه نمایش رادیویی شد

نمایش قطره قطره در باران براساس رمان «مدار‌صفر‌درجه» تنظیم رادیویی شده است. این رمان نوشته احمد محمود است که یکی از بهترین رمان‌های کلاسیک ایران به‌شمار می‌آید. حسین فلاح تنظیم و کارگردانی این نمایش را به‌عهده دارد. پخش مجموعه نمایش قطره قطره در باران از شنبه ساعت 23 و 30 دقیقه از رادیو نمایش شروع می‌شود.

نمایش دیدار پیام‌آور به نویسندگی احسان رحیمیان، کارگردانی مهین فردنوا و تهیه‌کنندگی مهتاب امینی در یک قسمت تولید شده است. این نمایش هجدهم بهمن ساعت 17 از رادیو نمایش پخش خواهد شد و داستان آن درباره ورود امام خمینی(ره) به ایران است.

نمایش آن پرستو که پرید با محوریت زندگی امیرشهید منصور ستاری در پنج قسمت به نویسندگی مرضیه رشیدبیگی، تهیه‌کنندگی مهتاب امینی و کارگردانی حمید منوچهری آماده شده و پخش آن از شنبه ساعت 21 از رادیو نمایش و ساعت 23و 30 دقیقه از رادیو جوان آغاز می‌شود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: سرهنگ ستاری از سرگرد حبیب والا می‌خواهد به فکر ساخت اولین هواپیمای تولید ایران باشد. آنها نام هواپیما را پرستو می‌گذارند و...

نمایش خواب سفید به نویسندگی زهرا کولیوند، کارگردانی رضا عمرانی و تهیه‌کنندگی عذرا وکیلی در 12 قسمت تولید شده و پخش آن از شنبه ساعت 24 بامداد از رادیو تهران و ساعت 11 ظهر از رادیو نمایش شروع می‌شود. داستان این نمایش درباره زنی به نام صدیقه است که پسر دو ساله‌اش رضا را در حوادث 15 خرداد سال 42 و در بازار گم می‌کند.

خانات در رادیو جوان

نمایش خانات هم در ایام دهه فجر از رادیو جوان پخش می‌شود. این نمایش را جواد پیشگر کارگردانی کرده است.

پخش مجموعه نمایش «کوچک اما پهلوان» به کارگردانی رضا عمرانی، تهیه‌کنندگی عذرا وکیلی و نویسندگی غلامرضا قاسمیان از شنبه ساعت 13 و 30 دقیقه از رادیو ورزش شروع می‌شود. این نمایش براساس زندگی شهید سعید طوقانی، ورزشکار باستانی تنظیم رادیویی شده است.

نمایش سفیر به نویسندگی رضا طهماسبی‌گرمارودی و کارگردنی جواد پیشگر در ده قسمت آماده شده و از شنبه ساعت 15 و 30 دقیقه از رادیو فرهنگ و ساعت 10 از رادیو نمایش پخش می‌شود. داستان مربوط به زمان حکومت پهلوی است. نایب و فرزندانش رسول و پروین که در منطقه اشکور زندگی می‌کنند ناخواسته به مردی که تیر خورده کمک می‌کنند و...

روایت یادگار سال‌های رنج

نمایش «یادگار سال‌های رنج» به نویسندگی مریم فتحی، کارگردانی میکائیل شهرستانی و تهیه‌کنندگی محمود احمدی در ده قسمت تولید شده و از شنبه ساعت 22 از رادیو ایران و ساعت 20 و 30 دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌شود. این نمایش داستان یک زندانی است که به جرم نکرده در زندان می‌ماند، اما بعد از آزادی مشروطش درگیر ماجراهایی می‌شود.

مجموعه نمایشی «بچه» به نویسندگی مینا زرپور و کارگردانی میکائیل شهرستانی و تهیه‌کنندگی مهتاب امینی آماده شده که پخش آن از جمعه هفته آینده، ساعت 15 از رادیو تهران و ساعت 23 از رادیو نمایش شروع می‌شود.نمایش «به‌قدر یک آه» به کارگردانی خسرو فرخزادی پنجشنبه(هفدهم بهمن) ساعت 21 از رادیو نمایش پخش می‌شود. رویا افشار این نمایش را بر اساس متنی از محمدرضا اصلانی بر اساس زندگی شهید محمدمهدی حاج ابراهیم عراقی نوشته است.

صنوبر راعی در رادیو نمایش

رادیو نمایش در قالب برنامه رادیو فیلم در ایام دهه فجر هرروز یک فیلم سینمایی را ساعت 14 و 30 دقیقه پخش می‌کند.

فیلم صنوبر به کارگردانی مجتبی راعی، تنظیم رادیویی عبدالله علی کمالی و تهیه‌کنندگی فرشاد آذرنیا روز شنبه پخش می‌شود. یکشنبه فیلم دادشاه به کارگردانی حبیب کاوش با تنظیم و گویندگی بهرام سروری‌نژاد پخش خواهد شد. برنامه رادیو فیلم دوشنبه فیلم تشریفات به‌کارگردانی مهدی فخیم‌زاده، تنظیم و گویندگی آرمان غفاریان را پخش می‌کند.

فیلم قاتل پنجم به کارگردانی بهروز خلجی، پانزدهم بهمن و فیلم گنجشک و قناری به کارگردانی رحیم بهبودی‌فر شانزدهم بهمن پخش می‌شود.

فیلم تاراج ساخته ایرج قادری با تنظیم و گویندگی محسن بهرامی پنجشنبه (هفدهم بهمن) پخش می‌شود. برنامه رادیو فیلم هجدهم و نوزدهم بهمن هم فیلم‌های نقطه ضعف ساخته زنده‌یاد محمدرضا اعلامی و چند می‌گیری گریه کنی؟ به کارگردانی شاهد احمدلو را پخش خواهد کرد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها